[Vragen] Koeling voor de Xbox 360 (Intercooler / Konig / etc)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door alisum41, 29 mrt 2006.

1. kevinbabolat

kevinbabolat KEV1N-NL

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie:)

Kan je alleen nog ff uitleggen waarom het handig ding is:)?

2. dannynima

dannynima Guest

omdat de 360 veeeel minder warm wordt en waarschijnlijk dan langer mee gaat en waarschijnlijk minder vastlopers.

3. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Met de intercooler zijn mijn games en 360 duidelijk een stuk koeler.
    Heb nog nooit een vastloper gehad maar weet niet of dat door dit apparat komt.
    Hij maakt ook duidelijk een stuk meer herrie, maar goed de 360 maakte sowieso een hoop herrie, dus ja je went er snel aan.

4. dannynima

dannynima Guest

Vind de intercooler zelf duidelijk stiller dan mn 360, weetniet hoe da bij jou is?

5. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik de intercooler uitzet dan is de 360 een heel stuk stiller.
    Heb je je intercooler wel aanstaan.

6. dannynima

dannynima Guest

ja hoor :), staat jou 360 wel aan ? ( +

7. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat kan ik dus niet goed horen door het geluid.
    Kom op iedereen die de intercooler heeft vindt dat hij veel herrie maakt behalve jij.
    Jij vindt zelfs dat hij nog minder herrie maakt dan je 360, een 360 en een intercooler erop en nog minder herrie maken ook.

8. dannynima

dannynima Guest

Bij mee maakt ie echt minder geluid als dan de 360 hoor.O-)
    maarjaa,,,

9. kevinbabolat

kevinbabolat KEV1N-NL

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de intercooler nu ook. maakt duidelijk een harder geluid dan de 360, maar niet echt storend.

als dit niet het geval is zou ik je intercooler maar even nakijken...

10. Argonath

Argonath Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag een X-Box premium gekocht en zit er ook over te denken om de intercooler eventueel aan te schaffen. Gewoon voor de zekerheid zegmaar. Is het het geld waard of zit het meer tussen de oren qua voorzorgsmaatregelen? Mijn 360 staat compleet vrij btw. Ik wil er gewoon zuinig op zijn en als dit apparaatje ervoor kan zorgen dat levensduur wat verlengt lijkt het mij een goede aankoop in principe.

11. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.joystiq.com/2006/10/27/nykos-intercooler-may-burninate-the-xbox-360/

Nyko's Intercooler for the Xbox 360 causes more trouble than it's worth, according to Microsoft representative contacted by Elektriq. The problem is its construction: the Intercooler steals some of the power originating from the supply, decreasing the joules the console actually receives to inadequate levels. One representative even reported that the Intercooler has caused "scorch marks" on the console.

...

ik zou geen brandvlekken op mijn console willen... :mad:

12. kevinbabolat

kevinbabolat KEV1N-NL

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn veel tegenstrijdige berichten. Dus lastig om te zeggen of je beter wel of geen intercooler moet aanschaffen.

Ik heb het overigens wel gedaan in de hoop dat de levensduur wat wordt verlengd.

13. steenbok

steenbok NL THE FEAR NL

Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n berichten zijn gewoon onzin. Alle producten die voor de Xbox360 op de markt komen en die niet het Xbox-keurmerk van Microsoft krijgen zijn zogenaamd slecht voor de 360. Ze willen gewoon niet toegeven dat er een slechte koeloplossing in de 360 zit.

De PS3 krijgt een hele stille en goede koeling aan boord als we de persberichten mogen geloven. Het is dus te hopen voor MS dat ze eens aan een oplossing gaan werken.

14. PmH

PmH Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de intercooler nou een aantal maanden en het werkt perfect._O_ Het apparaatje is trouwens op verschillende sites besproken, ik heb er in ieder geval wel vertrouwen in:b:

15. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    tja het zal misschien problemen geven met degene die een slechte voeding kregen. Dan is ie gewoon iets vroeger gestorven omdat de intercooler stroom verbruikte.

16. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en een hoop mensen zijn al hun 3de 360 bezig omdat de vorige het begeven heeft.
    Ikzelf heb nooit ergens last van gehad en datzlefe geldt ook voor de intercooler.
    De 1 heeft problemen de ander niet.

17. casy

casy Afwezig

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de intercooler nu ook al een maand of 2, alleen mijn xbox is vorige week wel gestorven, ik denk alleen niet dat het aan de intercooler ligt, omdat hij geen cd's meer wou lezen

18. Elinho21

Elinho21 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga die zeker halen...ook al zeggen jullie negatiev over die intercooler...mijn xbox 360 is inmiddels 3 weken geleden overleden door overhitting.en trouwens mensen die geen ervaring heeft met die intercooler...niet zeuren aub.eerst testen dan praten!

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm eerst testen dan praten? weet je wat de inetrcooler is? eigenlijk een extra kachel ;) denk daar maar eens over na .. zo'n intercooler is echt niet nodig ... als je 360 is overleden door oververhitting dan moet je eerder een andere plaats aan je xbox 360 geven ... just my 2 cents ..

Even voor de duildelijkheid een ventilator produceert meer warmte maar het lijkt cooler

zie ook deze link: http://www.gwn.com/articles/article...oling_Consoles_Down_Or_Heating_Gamers_Up.html

De stilte van PS3 komt door dat de blue ray maar op 2x snelheid afspeelt wat je hoort is de dvd speler die op volle toeren speelt

20. sledgehammer

sledgehammer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan dit artikel onderschrijven. Ook ik heb een paar maanden geleden de Nyko Intercooler aangeschaft. In eerste instantie was ik ook zeer positief. De console voelde aanmerkelijk koeler. De laatste tijd echter steeds vaker problemen. Tijdens PGR 4 Rings of Death....Intercooler eraf...niet aan de hand. Om te testen er de cooler weer op gezet...na 15 seconden weer Rings of Death. Voor de zekerheid ding er weer af...niets aan de hand. Vervolgens om de test compleet te maken ander spel erin, console uitgeschakeld en vervolgens weer ingeschakeld. Wat denk je? Met de cooler tot 4 X toe na ongeveer 30 seconden Rings of Death...zonder cooler geen vuiltje aan de lucht.
    Ik heb nu de 360 volle ruimte gegeven om zijn warmte kwijt te kunnen. Tot nu toe geen vastlopers of wat dan ook (MFD 4-2006)...

Conclusie: bezint eer je begint. Wil je toch zo'n ding aanschaffen?...die van mij mag je voor eur 15,- hebben. (Cooler zelf is niet kapot)

Deel Deze Pagina