De HDTV thread [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EUF-DUTCHJACKAL

EUF-DUTCHJACKAL Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Is dit model goed voor de 360? graag ff een reactie met je mening van dit toestel thnx

2. EUF-DUTCHJACKAL

Leuk Bevonden:
    10
    Uhmmm, loop nu al een week of 2 dit forum te volgen en twijfel nog tussen 2 lcd tv's. Namelijk de samsung LE-27S71B en de LE-26R32B.

De een zegt dat de S beter is en de ander zegt weer dat de R beter is? Wie helpt mij, want ik snap er niets meer van?! Ze zijn alle 2 ongeveer 580 euro!

Graag een duidelijk antwoord met de belangrijkste verschillen, alvast bedankt. :):

3. Morridin

Morridin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kwam in de zomer niet de LED techniek uit? Ik ben nogal een leek op dat gebied maar volgens mij was die superieur aan de huidige technieken. Dan moet je weer kiezen tussen een oude of nieuwe techniek.

4. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ok ik heb zelf dus een Samsung hd lcd sherm.
    En ga waarschijnlijk binnenkort een nieuwe pc aanschaffen.
    Nu vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft om de samsung op een pc als monitor te gebruiken?
    Werkt het goed en zo?

Zo ja dan bespaart mij dat het geld voor een goede monitor en kan ik doorsparen voor m,n beamer.
    Ik hoor het graag.

Mvg,

Smokey

5. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Jups! :)
    Meerdere personen bezitten deze TV hier, en voor op je kamer is het gewoon een Top tv'tje...

6. Remcooo

Remcooo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een vraagje :) Ik zag bij de Makro een PF3321 van Philips.. Iemand ervaring met deze TV? :)

En ook zag ik pas in een folder de LE26R32 als ik me niet vergis :) (kan zijn dat ik deze naam verkeerd heb, maar heb het hier niet bij de hand)

Als deze ook klopt, iemand ervaring met deze tv? :)

7. Franzzz

Franzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is er al, dat is het toestel waar lord sander het over had. De samsung LE..F71(B)

8. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik dacht dat die nog de oude backlight techniek had en de nieuwe LE40M91 de led techniek had?

9. Franzzz

Franzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, je hebt gelijk. Ik heb op het werk zoveel docu shit liggen dat ik het wel eens door elkaar haal.

10. EUF-DUTCHJACKAL

Leuk Bevonden:
    10
    Is er dan niemand die ervaring heeft met de LE-27s71B?

11. ThApocalypse

ThApocalypse Final Fantasy

Leuk Bevonden:
    0
    De R-serie is beter. S is het budget-model. Op het oog zag ik zelf weinig verschil. Als je het geld hebt zou ik voor de (betere) R-serie gaan. Anders is de S ook een goede optie.

12. Franzzz

Franzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met uitzondering van de R32 dat is een pva panel.

13. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kunnen de N71 en de F71 evenveel kleuren weergeven?

14. EUF-DUTCHJACKAL

Leuk Bevonden:
    10
    Ik kan dus beter voor de LE-27S71 B gaan?

Die had een contrastratio van 1:3000 die andere de LE-26R32B had een contrastratio geloof ik van 2000. Ze waren alle 2 even duur, dus tjah wat is dan 'HET' verschil?

15. Franzzz

Franzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De 27S71 heeft ook een pva panel, dus in dat opzicht zijn ze gelijk. Van de R32 is bijzonder weinig terug te vinden, zowel op internet als op mijn werk. Volgens mij is het een buitenlands model, of is dit een model wat tijdelijk het segment moet opvullen. Ik zou persoonlijk in dat geval voor de S71 gaan, heb daar een beter gevoel bij en ik hij ziet er ook beter uit al zeg ik het zelf. Heb beide toestellen staan op mijn werk, maar kwa beeldkwaliteit kan ik niet zeggen dat de een fantastisch veel beter is dan de ander. Zal morgen eens kijken of er verschillen zijn in de aansluitingen en dan met name de hoeveelheid.

16. EUF-DUTCHJACKAL

Leuk Bevonden:
    10
    Ik geloof dat er alleen in de kijkhoek verschil zat en de ratio, maar idd ik weet niet of er verschil zat in de aansluitingen e.d. Ik ben er dan ook geen expert in. Maar als je morgen even zou willen kijken zou ik daarmee enorm geholpen zijn. Alvast bedankt.

En brengt 720 P echt veel verschil, of zou jij zelf op een full hdtv 1080 P wachten. Ze zijn er al wel, maar wel heel erg duur. In vergelijking met een normale tv (heb nu een breedbeeld) is zo'n LCD dan de moeite waard? Voor graphics e.d?

17. Renegade Master

Renegade Master Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf ook errug benieuwd naar het uiteindelijke "kijkverschil" tussen een FULL HD scherm en een HD ready. In mijn beleving kun je bij een kijkafstand van, pak m beet 3,5 meter, toch nie echt meer het toegenomen detail onderscheiden? Heeft iemand daar al ervaring mee?

Ik heb nou een 32" hd ready JVC en vind m voor 3,5 meter kijkafstand een perfect beeld hebben, vooral met HD, terwijl mn vriend zn 26" te blokkerig vind om te gamen omdat ie er 50cm vanaf zit..

18. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De verschillen de LE27S71B en LE26R32B zijn helemaal niet groot.

Het dynamische contrast van de S71 ligt iets hoger dan die van de R32.
    De S71 heeft wel een veel groter Teletekst geheuegen (1000 pagina's) dan de R32 (10 pagina's).

De grote verschillen beginnen pas bij de R71 en R72 LCD's.

19. mathijsjanzen

mathijsjanzen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat is nou dus de betere van de twee? de S (iets goedkoper) of de R? is het enige verschil de kijkhoek die bij de R iets groter is? Ik zag op samsung dat de 26 R geen video ingang heeft, de 27 S wel... wa betekent dat?

Laatst bewerkt: 19 dec 2006
  20. Franzzz

Franzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei, k zal morgen alsnog even kijken voor de aansluitingen. Een xbox360 op een conventionele tv, breedbeeld of niet ten opzichte van een lcd is echt een wereld van verschil, dan moet je hem natuurlijk op de lcd wel met component video aansluiten en de schakelaar van de kabel op hdtv zetten. Iedereen zal met me eens zijn dat daar een bizar verschil inzit, de lcd kan namelijk de hogere resolutie aan. Het verschil tussen 720p en 1080p vinnik niet zo interessant op dit moment, misschien met het oog op de komst van de ps3 dat je voor een 1080p kunt gaan, of vanwege aankomend blu-ray maar voor de gewone televisie uitzending hoef je het voorlopig niet te doen, de bandbreedte die voor 1080p nodig is, is zo extreem dat dat er voorlopig niet inzit. Ik bedoel hoeveel uitzendingen op 720p heb je nu eigenlijk al? 3? Het heeft niet alleen met de capaciteit van het netwerk te maken, maar het is zeker een van de belangrijkste knelpunten. Kortom, 1080p ik vinnet op dit moment niet interessant en neem genoegen met 720p, maar op dat gebied zal iedereen zijn eigen persoonlijke mening hebben.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina