Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je zelf iets verkeerd gedaan want als je de resoluties goed op elkaar aanpast heb je geen vervormingen. Ik heb mijn setup nu zefs hoger staan dan 720P, de andere resoluties staan ook be de settings en ik heb een mooier beeld dan op een 720P tv.
     
  2. MrCrap

    MrCrap Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf de samsung 940BW' en de samsung LE26R71B' en vind het nog altijd veel mooier op me lcd tv. Waarom? Het contrast is veel hoger en heeft niet last van die vervorming
     
  3. bubu

    bubu Guest

    welke monitor gebruik jij dan =)?
     
  4. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat het contrast groter is ik wel een reden om LCD beter te vinden. Ik zelf zet bij monitoren altijd de helderheid veel te hoog en dan het scherm iets te ver naar boven gekanteld. (van onder is het donkerder) en dan krijg je toch een best goed contrast. Verder dim ik het licht in m'n kamer behoorlijk, dan maakt het ook niet zo veel uit.

    Ik heb een Samsung SyncMaster 225bw
     
  5. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke,

    Nu ben ik eruit :p Iniedergeval ik heb 3 mooie TFT widescreen schermen gevonden die alle 3 grote voordelen en nadelen hebben:

    - LG L204WT (270 euro).
    Voordelen: 20'', lekker helder beeld en niet duur. Beeld zelf is dus erg sexeh.
    Nadelen: Qua kwaliteit niet super, meer kans op dode pixels en rode vlekken op het beeld. Maarja.. volgens mij moet je beetje geluk hebben met een goed scherm.

    - Samsung 940BW (215 euro)
    Voordelen: Zeer goeie kwaliteit, minder last van dode pixels en gewoon een erg mooi een stevig scherm!
    Nadelen: 19'' (echt een nadeel??), blacklight in de bovenhoeken <<(valt dat op?)

    - Samsung 204BW (ong 290 euro)
    Voordelen: 20'', weer de goeie afwerking en minder kans op dode pixels.
    Nadelen: Ook weer blacklight zoals de 940BW, en de prijs is wel tikkie hoog.

    Kan iemand mij overhalen wat ik moet halen :p. LG nemen vanwege de beeldkwaliteit zelf, de 940BW vanwege de prijs (ookal weet ik niet of 19'' widescreen echt lekker is) of de Samsung 204BW vanwege de kwaliteit en ook 20''.

    Help mij uit deze frustratie!! 8) _O_
     
  6. Crifox

    Crifox Crifox.nl

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een beeldscherm van 20" zou nemen, is dat dan ong. even mooi als 1080i :)
     
  7. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    1080i mooier, nee.
    720p is veel mooier.
     
  8. Crifox

    Crifox Crifox.nl

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus het zit er een beetje tussenin?

    EDIT: Ik snap het al, het is gewoon veel mooier :)
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2006
  9. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Zit er qua resolutie dan echt een groot verschil tussen 19'' en 20''? Want kan ik met een 20'' veel hogere resolutie aan op me xbox 360 (<< dus scherper)? Ik dacht namelijk dat tussen de 19'' en de 20'' het weinig uitmaakt voor de Xbox. Dat het alleen net ffies iets groter is. Of heb ik wel gelijk?

    Nope, ik snap het niet meer :p Maarja.. welke zal ik nemen? ;)
     
  10. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind 720p veel mooier dan 1080i, kijk maar hier onder.
    De p betekend Progressive en de i betekend Interlaced.
    Kijk maar naar de plaatjes :D

    Interlaced:
    [​IMG]
    Progressive:
    [​IMG]
     
  11. Crifox

    Crifox Crifox.nl

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    En aangezien spellen toch niet hoger gaan dan 1080i is 20'' eigk wel voldoende :p
     
  12. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speelde eerst ook op een monitor maar dat werdt me gewoon teklein, nu speel ik op 42'' :D
    Maar 20'' is volgens mij wel groot zat voor jouw.
     
  13. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmhh, ik zie eigelijk niet echt een verschil tussen die 2 bewegende plaatjes :p
    Is 19'' trouwens echt veel kleiner? Want er zit wel een flink prijsverschil tussen :eek:
     
  14. Rutger98

    Rutger98 Active Member

    Berichten:
    139
    Leuk Bevonden:
    0
    met interlaced komen er strepen door heen kijk nog maar eens goed
     
  15. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat is nu dan het 'beste' om te kopen? Want die 940W (19''). Gaat die dan naar Interlaced of progressive?
     
  16. Rutger98

    Rutger98 Active Member

    Berichten:
    139
    Leuk Bevonden:
    0
    progresive en interlaced want je kunt je xbox 360 op 720P* en 1080i** zetten

    *progresive
    ** interlaced
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm sorry hoor, maar 1080i = 1920x1080 pixels. Monitoren die een dergelijke reso native kunnen weergeven beginnen pas bij 24 inch.
     
  18. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Aah, dus ik hoef bij een scherm niet uit te kijken of hij 720p of 1080i is? Iniedergeval niet bij de 3 schermen die ik wil.

    Maar nu weet ik nog steeds niet wat ik moet doen,

    LG of Samsung, 19'' of 20'', L204WT of 940BW of 204BW :p

    Ik hoop dat iemand gewoon zijn PERSOONLIJKE mening kan geven, natuurlijk wel met een paar ondersteunende argumenten. Ik moet overgehaald worden :p Mijn lot ligt in jullie handen
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2006
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    720p = 1280x720 pixels. Genoeg monitoren die dat aankunnen dus.
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Monitoren met een native lager dan 1920x1080 kunnen geloof ik wél 720p maar GEEN 1080i aan. Een TFT monitor werkt volgens mij niet met interlaced en dergelijke. Als ik mijn DVD speler op 1080i instel geeft mijn scherm een melding dat hij het signaal niet aankan. 720p daarintegen werkt perfect.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina