Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    en de 5450 is geheel draadloos. Moeten daar dan batterijen in? Is ook wel erg lastig.
     
  2. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm nee. Info van de Logitech website:

    "Logitech® Z-5450 Digital 5.1 Speaker System Surround sound met draadloze achterspeakers!"

    LINK naar info op Logitech.nl

    En nee dat gaat niet met batterijen, maar met stroomkabels zoals ik al zei.

    Beetje meer zelf onderzoek doen mag ook wel...
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2006
  3. timmy17

    timmy17 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt maar kan ik het dan niet via mijn optische ingang van me dvd doen dan, heb ik geen dolby digtal maar wel 5.1 surround of werkt dat niet?
     
  4. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Timmy, al sla je me dood. Ik krijg totaal geen vat op wat je nou wil. Eerst zeg je stereo is genoeg, ook zeg je vreemde dingen zoals geen DD maar wel 5.1

    Mijn tip aan jou, ga zelf eens een beetje op onderzoek uit. Je bent er blijkbaar wel in geinteresseerd en je gaat er heus niet op achteruit. Ook zul je echt duidelijker moeten zijn met je omschrijvingen. Naar mijn weten heeft een dvd speler geen optische ingang, of het is de receiver van een all in one setje.


    Sjoerd
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    @ dynamike (of iemand die het ook weet)

    kan ik met de Logitech Z 5400 wel tv kijken met sound surround (gwoon stereo over 5 speakers) of kan ik die boxen dan alleen gebruiken met de xbox? en als het mogelijk is kan ik dan ook 5.1 dolby surround eruit krijgen (als er bijvoorbeeld een film in 5.1 word uitgezonden?
     
  6. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, je kan een stereo kanaal vanuit je tv naar je Z5400 sturen, dan moet de tv echter wel aux out hebben, maar 99 vd 100 tv's hebben dat.
    Wil je dolby digital meekrijgen zul je digitale tv moeten nemen, ik geloof dat er een optische uitgang op zo'n decoder zit voor je DD geluid.
     
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, er zit vast wel een functie op om een stereo signaal naar 5 speakers te sturen.

    Als jij je tv geluid digitaal kan aansluiten op je Z5400 en er wordt digitaal geluid uitgezonden, dan kun je technisch gezien idd Dolby Digital krijgen. Maar dat is geloof ik alleen met duurdere digitale tv tuners/decoders icm duurdere abbonnementen, iig niet met analoge tv. Maar daar heb ik verder niet zo'n verstand van. Maybe kun je dat vragen in de HDTV thread, als je over zo'n duurdere digitale tv decoder beschikt met digitale geluidsuitgang.

    edit: sjoerd, je was me voor :)
     
  8. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    hoe ziet een aux out eruit want ik ben daar namelijk niet zo bekend mee
     
  9. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Zijn gewoon twee tulpstekkertjes, 1 witte en 1 rode.

    [​IMG]
     
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    heb ik weer eeh, da heb ik dus nie. grrrrr mijn tv toch ook, nou ja kheb er iig niet voor betaald kheb hem gekrege toen we benede een nieuwe tv krege. maar kheb wel gwoon een scart kabel en met da blokje van de xbox 360 ertussen heb je hetzelfde effect toch? dan heb je ook zo'n rood-wit-geel aansluiting of heb ik die dan 2 nodig? 1 voor de 360 en 1 voor de speakerset. als dat zo is weet ik misschien wel een oplossing alleen ik denk niet dat het de beste is. Een scartsplitter en dan nog zo'n blokje erop
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2006
  11. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Via die manier kan je een stereo signaal naar de Z5400 sturen. Dat is echter niet nodig omdat je je xbox al via een optische interlink gaat verbinden voor Dolby Digital. De oplossing die jij voor je hebt gaat niet door omdat die tulpstekkertjes op het scartblokje audio-ingangen zijn, geen audio-uitgangen.
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    bedankt voor de info maar zou je da zeg maar nog ff in (voor mij) begrijpelijk (simpel) nederlands kunnen zetten
     
  13. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Het geluid vanuit je 360 wordt dmv een optische kabel naar je Z5400 gestuurd, geluid vanuit je tv zul je niet op je Z5400 krijgen
     
  14. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    maar eerst zei je dat dat wel kon gwoon tv kijke met stereo geluid door die speakers: "Via die manier kan je een stereo signaal naar de Z5400 sturen"
    en welke manier was dat dan precies?
     
  15. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Scart op de tv kan ook een uitgang zijn. Heb zelf een speciaal blokje waarmee je er een output van maakt. Moet hij alleen wel over 2 scarts beschikken. :)
     
  16. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, je hebt ze ook met een switch : Input <-> Output

    [​IMG]

    Maar voor een deel heeft sjoerd gelijk, 9 van de 10 zijn die dingen ingaand. Blokjes waar helemaal niets op staat, zijn bijna 100% zeker weten ingaand, bij de uitgaande staat het er meestal op vermeld..
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2006
  17. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    misschien een domme vraag hoor maar goed: op mijn reviever zitte ook component HD in/uitgange maar zon ding is toch voor geluid dus wat ken je ermee (zelfde geld voor de gele tulpstekker en S-video)
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is meer dat je meerdere apparaten tegelijk kan aansluiten. Op je tv zit waarschijnlijk één component ingang. Heb je nu meerdere apparaten welke je via component aan wil sluiten, dan zul je elke keer van kabel moeten wisselen. Nu kun je deze apparaten ook op de component ingangen van je receiver aansluiten. Door middel van één component uitgang op de receiver, welke je op de tv aansluit, hoef je niet meer van kabel te wisselen. Je hoeft slechts van bron te schakelen op je receiver. :)
     
  19. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    thanks, das wel handig *)
     
  20. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Gaat dat niet ten koste van de kwaliteit?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina