Inderdaad, een pc'tje met een 8800 GTX (in SLI) en een Q6700 is toch juist iets beter dan een 360 (en een pak duurder).
Ik speel op beide games, nu vooral op de pc omdat het game aanbod op de PS2 en Xbox 1 tegenwoordig maar karig is (binnenkort nog wel FFXIII en GoW2 op PS2 ) en omdat m'n pc gewoon krachtiger is dan de vorige generatie consoles. Maar weer gerust, m'n 360 is al besteld en een Wii zal hier ooit ook nog komen te staan (en misschien nog een PS3 ).
Toch speel ik het liefst FPS en RTS games op de pc, vanwege de grotere precisie en het speelt gewoon vlotter imo. Niet dat een FPS niet leuk is op een console. Integendeel zelfs, ik heb me in de tijd echt vermaakt met Golden Eye, Perfect Dark, Half-Life 1 (jawel, heb de game eerst op PS2 gespeeld voordat ik deze op de pc kocht, wat voornamelijk voor CS was), Red Faction 1 & 2, Halo (tot dat The Flood erin kwam), ... .
Race games, Third Person Shooters, fighting games, RPG's (maar dan niet degene die je moet spelen zoals WoW),... speel ik allemaal liever op consoles gewoon omdat hiervoor de precisie van een muis niet echt vereist is, het ook lekker soepel speelt met een controller en het is gewoon relaxer.
Ik kan ook langer aan 1 stuk door gamen achter een console, dan achter een pc. Ook ben ik door een of andere reden games die ik op de pc speel sneller beu dan games die ik op een console speel .
Dus om alle pc gamers in een potje te steken . Natuurlijk zuller er altijd wel pc fanboys zijn. Deze hebben, net zoals MS/Sony/Nintendo fanboys goede argumenten, maar natuurlijk ook veel argumenten die op niets slaan.
Dat geeft een verkeerd beeld. Dit geldt alleen nog voor moest je nog zitten met een Pentium 4. Voor de rest mag het gerust wat lager zijn (bij de ene architectuur al wat lager dan de andere) . Het zou me bovendien ook niet verbazen moest het een port van de 360 die niet echt geoptimaliseerd is voor de imainstream pc.
Laatst bewerkt: 27 dec 2006