Pokemon Battle revolution Pokemon fans bestaan vooral in Japan nog ongetwijfeld. Ook in Nederland zullen er nog steeds mensen zijn die de tekenfilmreeks op de voet volgen. Binnenkort hoeft dat niet meer met de introductie van de Nintendo Wii game. Het spel werkt samen met de Nintendo Dual Screen versie en de Famitsu gaf het spel vandaag al een uitermate goede waardering. Reden genoeg dus om deze titel aan te schaffen binnenkort. Een Europese releasedatum is nog niet bekend gemaakt, dus nog even wachten op een aankondiging hiervan Pokémon Battle Revolution is de tijdelijke naam voor de eerste Pokémon spel voor de nieuwe Nintendo console de Wii. De game werd voor het eerst aangekondigd door Nintendo's president Satoru Iwata op een Nintendo evenement in Japan op 7 juni 2006. Het is bevestigd dat het spel compatibel zal zijn met Pokémon Diamond en Pearl voor de Nintendo DS. Het spel zou worden uitgebracht na Diamond en Pearl maar voor het einde van 2006 in Japan. Het zou gebruikmaken van de WiiConnect24 dienst in een bepaalde manier. Het belangrijkste verschil met andere versies op consoles is dat de pokémon hun vijanden in deze versie echt aanvallen. In vorige versies zag je een pokémon een aanval doen en in een volgend beeld werd die pokémon dan geraakt door die aanval. Als een pokémon dus een fysieke aanval deed dan raakte die niet de tegenstander aan. Nu zullen de pokémons elkaar wel aanraken. Ook zijn er in deze versie vernietigbare achtergronden. Het is nog niet gekend of het spel een verhaallijn zal hebben. screens:
Moet ik me dit spel een beetje voorstellen als Pokémon Stadium op de N64 (1 vs 1 & 2 vs 2 Arena Battles)? Of meer als de Gameboy-Games (Vangen,levelen,Gymbadges halen) ?? Als het de eerste is dan pass ik maar de 2e lijkt me onwijs gaaf met een Wii controller uit te voeren (Pokéballs gooien met de Wii-mote ).
Hoezo screens te groot? :{ Beetje reclame maken voor Wii4all lijkt het me. Start Post kan veel mooier. En mischien is wat info van de game in combinatie met de DS game handig?