Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.1up.com/do/feature?cId=3155392

Sommigen doen niet ter zake, maar er staan een aantal interessante klachten over de PS3.

En over de doorverkoop van de PS3 heb ik ook goed nieuws voor Europa: reken toch maar op maart 2007, want in de VS stagneert de verkoop al en bouwen ze voorraden:

http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=4431&Itemid=2

En last but not least, wij staan er ook in (en best vaak), de blunders van 2006:

http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=4399&Itemid=2&limit=1&limitstart=0

Laatst bewerkt: 20 dec 2006
  2. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu in het bezit van een XBOX360 maar ik zit er toch serieus over na te denken om alles te verkopen en een PS3 te gaan halen.

Waarom? omdat ik tot nu toe zeer weinig verhalen over PS3's met defecten , mijn XBOX360 ligt net als vele anderen in het repaircenter Weiterstadt.

Heb tot nu alle Playstations gehad incl de PSP en kan niet anders zeggen dan dat het een sterk apparaat is.

3. yojesse

yojesse Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat dacht je dan nog niemand in Nederland heeft bijna zo'n ding pas in maart....

Oja en nog iets hoe komt het dat de framerate van PS3 langzamer is dan die van de Xbox 360 ???

Grtzzz Jesse

4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Bij launch van de 360 waren er ruim 1.5 miljoen Xbox'n verkocht tegen iets van 400.000 PS3's.

Nu zijn er ongeveer 10 miljoen 360's in deze wereld te vinden waarvan er een klein deel last hebben van hitte problemen (klein deel van 10 miljoen is natuurlijk nog steeds veel ;) )

Je kunt pas echt bekijken of de PS3 problemen heeft als er veel in de handen van gamers zijn lijkt me....

Over de PS2 zijn ook veel verhalen van mankementen bekend, omdat jouw PS's geen problemen hadden is je beeld hierdoor anders...

edit: niet dat ik denk dat de 360 geen problemen heeft trouwens... maar mijn lauch Xbox heeft nooit iets gehad behalve een vastloper in COD2 en PGR3 (bekende problemen met de games). Verder geen vuiltje aan de lucht maar een aantal mensen in mn friendslist hebben wel al de service van MS nodig gehad.

Laatst bewerkt: 20 dec 2006
  5. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom kan iemand in Amerika of Japan er toch wel problemen mee hebben?

6. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die zijn er ook wel hor, wat dacht jij dan, het aller eerst massa product ooit dat geen defecten heeft? Waren een paar gevallen van disc-sleuven die niet meer werkten en natuurlijk een paar dead on arivals.

Ik zou echt niet en PS3 nemen om de vastlopers. Je moet het echt voor de games doen. Je krijg voor zover ik begrijp een nieuwe 360 en de nieuwere zijn een stuk betrouwbaarder.

7. Martinez

Martinez New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goed gesproken. Een console koop je naar mijn mening vooral voor de games die ervoor uitkomen en niet omdat ie een keertje stuk kan gaan. Jij geeft aan dat je de PS3 overweegt, omdat ie over het algemeen volgens jou minder defecten toont. Dat vind ik geen sterke reden, want een algemeen beeld zal weinig/niets zeggen over jouw specifieke situatie. Stel dat de PS3 over het algemeen erg betrouwbaar is. Als jouw nieuwe PS3 dan toch kapot gaat, zit je alsnog met de gebakken peren. Ik lees bijvoorbeeld wel vaker dat mensen last hebben van hun console, maar zelf heb ik nog nooit problemen gehad met mijn 360. Je moet er rekening mee houden dat verhalen of topics over defecte consoles makkelijk een vervormd beeld kunnen geven. Vooral mensen met problemen zullen reageren, maar de grote meerderheid met goed functionerende consoles niet.

Nu weet ik niet hoe vaak jou 360 kapot is gegaan (als het al meerdere malen is gebeurd, kan ik je punt best wel begrijpen), maar vraag je eens af je die PS3 nu wil om z'n betrouwbaarheid of om de games, blue ray, specs etc. Denk je je gewoon beter te kunnen vermaken met de PS3 dan met een 360, dan ga je toch gewoon voor de PS3?

8. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nou je krijgt gewoon een gebruikte 360 terug hoor wees maar niet bang.
    Bij somige gevallen zelfs nog ouder dan hun eigen 360 machines dus niks nieuws.
    Maar nog even over sony die service is al helemaal beroerd.
    Ik had problemen met mijn psp nou had ik al moeite om de reparatie geregeld te krijgen bij sony.
    Te weing dode pixels volgens hen, wat een onzin een apparaat van 300 euro hoort gewoon goed te zijn.
    Maar die ik terug kreeg was nog slechter en leesdesoms geen umd schijfjes.
    Nou en om dan weer hem te laten repareren was echt een drama.
    Ik denk dat al die grote bedrijven een slechte service hebben.

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind de service van Sony niet slecht hoor. Toen mijn PSP 2 dode pixels had, kon ik gewoon een nieuwe krijgen. Ik heb een aantal PS2's en met een aantal daarvan heb ik wat problemen gehad. Als je de service belde, dan kwamen ze binnen een week een nieuwe brengen. Jij geeft de kapotte mee aan de courier en die overhandigd je meteen een nieuwe. Je zit dus niet lang zonder. Buiten de garantie kon je kiezen uit reparatie, een gereviseerde voor een lager bedrag of een nieuwe voor een lager bedrag. Vind ik toch niet zo slecht hoor.

10. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja weet je hoe dat komt.
    Er was een keer aandacht gegeven aan de slechte service van sony voor de psp in radar of kassa 1 van de twee progamma's
    En daarna ging alles perfect maar daarvoor kreeg je echt geen gelijk met een paar dode pixels.
    Ik verzin dit echt niet hoor zelfde met mijn breedbeeld van sony.
    Geen geluid soms komt een monteur kijken en kan niks vinden maar geeft dit door aan sony en als ik het weer heb moet ik sony weer bellen.
    Tot drie keer toe is er iemand wezen kijken maar konden ook niks vinden ondanks dat ze het probleem wel konden horen, ze zetten namelijk de tv aan en geen geluid je moet hem dan 10min uitzetten en dan had ik weer geluid.
    Nu is mijn tv buiten de garantie en nu komt de klacht die ik toen had en niemand wat kon vinden wel steeds vaker voor zegt sony ja buiten de garantie we kunne niks meer doen.
    Terwijl ik sony toen heb gevraagd hoe het zat met deze klacht buiten de garantie en dat was geen probleem.
    Nee nu begrijp ik waarom, ze doen gewoon niks meer voor je.

11. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Virtua Figher 5 niet PS3 exclusief

http://www.ng-gamer.nl/nieuws.php?id=2870&comments=1

12. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  13. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Mmm, ik denk niet dat ze die beloofde 10 Miljoen units gaan halen dit jaar. Ze hebben nog maar 4 dagen en volgens Nexgenwars.com staat de tellen op 9.2. 800.000 units in 4 dagen gaat dus echt niet lukken.

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Niet echt schokkend, maar toch:

15. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Wat verkoopt eigenlijk het best in Amerika? 360, PS3 of de Wii?

16. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    De Wii op het moment het best maar hij is natuurlijk ook net uit en nog redelijk beschikbaar ook. (niet optimaal maar in elk geval meer dan de ps:cool:

De 360 doet het prima, maar de 10 miljoen grens gaat microsoft waarschijnlijk niet halen voor het eind van het jaar.

De PS3 verkoopt niet omdat hij er eigenlijk niet is, maar zelf nu er weer een paar in de schappen liggen lijken mensen er niet mee weg te lopen...

17. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het was toch de bedoeling om die 10 miljoen te halen t/m januari? of echt voor 2007? Niet dat ik denk dat ze in 1 maand nog 800 K units verkopen ...

18. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Leuk item in Gamekings over Virtua Tennis 3. De 360 versie heeft betere graphics en kan itt de ps3 versie wel online.

19. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan moet je niet vergeten dat de XBOX360 alweer 1 jaar voorsprong heeft op de PS3.
    Maar dat de PS3 niet online kan is inderdaad een groot gemis.

20. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Je bedoelt dat je niet moet vergeten dat de Xbox 360 gewoon een jaar OUDER is..
    En aan de spellen wordt toch even lang gewerkt?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina