De HDTV thread [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DS 501

    DS 501 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe ziet een DVI kabel eruit want ik heb hier niet echt verstand van
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Achterop de LCD moet dan een witte aansluitng zitten met veel gatjes.
    [​IMG]

    In doos zit dan meestel een stekker die hierin past en daaraan zitten 3 kabeltjes (Rood , Blauw , Groen ).
     
  3. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit een beetje te twijfelen. Ik kan mijn 32inc Panasonic LCD ruilen voor een LCD Samsung uit de M-serie of voor een Panasonic Plasma (37PV60 http://www.kieskeurig.nl/product/C6019A6D54E9A5F8C125712D004455E9.htm ). Voor de plasma moet ik wel een paar honderd euro bijbetalen.

    Nu heb ik op beide mijn 360 aangsloten en ik kwam tot de volgende conslusie: de LCD van Samsung heeft bij het gamen (vooral voetbal dus) iets minder ghosting dan mijn Panasonic. De plasma heeft totaal geen last van ghosting maar de resolutie is wat lager (1024x720). De tv's stonden niet naast elkaar maar ik had toch wel het gevoel dat de plasma iets minder scherp was (al kon dat ook komen omdat die LCD's gewoon feller zijn en feller staan afgesteld).

    Nu vraag ik me af. Ik koop die TV voornamelijk voor het HD gamen. Is het dan handig om voor een resolutie te gaan die onder de 1366x768 ligt?
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2006
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Welke M-serie van Samsung is het (M51 , M61 , M71 , M91 ).
    De LE32M71B wordt door veel personen nog steeds gezien als het beste wat je van Samsung kunt krijgen.
    De 40M91B is door EISA Awards uitgeroepen tot Best Innovation ( Samsung Led Backlight ) 2006-2007.
     
  5. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat om de LE32M

    Het is echter zo dat elke LCD gewoon last heeft van ghosting bij (bepaalde) films en spellen. Dat heb ik nu ook met eigen ogen kunnen ervaren want ik heb de toppers van elk merk op mijn 360 aangesloten.

    Ik twijfel dus gewoon tussen LCD en plasma. Het liefst ga ik voor plasma maar ik ben bang dat ik toch een beetje een miskoop doe als ga voor een plasma die lager is dan 1366x768 (de meeste betaalbare plasma's hebben een resolutie van 1024x720 of 1024x768).

    Ik kon de plasma niet helemaal goed afstellen in de winkel (oa ook veel omgevingslicht), maar ik meende toch dat het gewoon wat minder scherp was dan de LCD en dat wellicht toch niet zo zeer te maken had met het feit dat LCD gewoon wat helderder is maar met het feit dat het minder scherp was omdat de resolutie lager is.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is een probleem met bijvoorbeeld de MM.
    De LCD/Plasma's staan binnen in de winkel en worden zo van alle overbelicht.
    Een goed beeld krijg je natuurlijk nooit zo.

    De MM heeft wel weer een omruilgarantie van 2 weken.
    In die 2 weken kan je rustig het toestel eens rustig bekijken en proberen.
     
  7. Amblydoras

    Amblydoras Active Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe moet ik mijn contrast instellingen en dergelijke van mijn hdtv zetten om het beste beeld te krijgen met een 360?
    staat di al ergenst in een topic??..
     
  8. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zet net m'n Xbox 360 aan, en ineens is alles heel geel getint! Niet alleen dat, maar ook hoor ik een verschrikkelijk kutgeluid, de hele tijd alsof er geen geluid input is, maar dat het geluid toch veelste hard staat (zo'n ruis), maar verder is het geluid gewoon goed. :/

    Ik kan gewoon TV kijken in normale kleuren en daar heb ik dat geluid niet, dus het ligt iig niet aan het geluidssysteem van de TV.

    Ik heb m'n Xbox 360 + VGA kabels aan m'n PC monitor gehangen, en daar is alles ook prima, dus aan de Xbox 360 alleen ligt het ook niet.

    Hetzelfde is als ik de switch omzet naar SDTV (dus niet HD-Mode). Ook weer geel getint. :/ Aan de contrast etc instellingen ligt het ook niet, aangezien ik TV kan kijken gewoon met "gewone" kleuren, en er niks is veranderd sinds de 360 het gewoon deed.

    Ik zit te denken, component gedeelte van m'n TV kapot? Kabels kapot?

    Help me please :mad:
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De TV-instel Thread.
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=84083

    Component en Audio staan los van elkaar.
    Bij geen/slecht beeld zal heel vaak het geluid op een tv nog wel werken.

    Ik denk eerder dat er iets mis is met de stekker van de component kabel.
     
  10. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat bedacht ik me net ook Melbuuln; Kabel zal wel stuk zijn. Godver! :mad:
    Ik kan m'n TV maar niet werkend krijgen met de VGA aansluiting.. :/ Raar.
     
  11. paradisiac

    paradisiac Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb opeens een heel raar iets met mn LE26R32. Heb de pc via vga op de tv aangesloten, dan bij de videokaart de volledig scherm op secundair (dus lcd tv) beeldscherm bij video ingeschakeld.
    Echter speelt hij niet alle video's af. Sommige doen het wel gewoon, en bij andere staat er op mn lcd 'Niet ondersteund'...

    Weet iemand hoe dit komt?
     
  12. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    beterre uitleg graag, begrijp het niet helemaal.

    Misschein zegt i niet ondersteund omdat je tv dat signaal neit kan uitzenden?
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Graag meer info over de gebruikte player en video format.

    Kan zijn dat de resolutie of frequentie (hz) te hoog of te laag is.
     
  14. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand ervaring met deze tv?
    [​IMG]
    Het is de Samsung LE32S71

    Is hij het kopen waard zonder ghosting problemen enz.?
    en heeft iemand al eens bij Pixmania.com besteld?
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2006
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je had toch een Philips 32PF5331 , dat begreep ik aantal posts geleden ?
     
  16. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik inmiddels al verkocht weer, ik kan met die ghosting niet echt lekker spelen, terwijl tv kijken dvd kijken wel echt goed gaat.
    Maar is de Samsung moeite waard voor games?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb met Games ( PGR3 ) nog geen last gehad met Ghosting.
    Maar ik heb ook een LE32R71B.

    Bij Eventuel Ghostting is het mogelijk om de Game mode (Spelmodus) te activeren.
     
  18. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt daar een Samsung uit de S lijn. Ik zou voor de duurdere Samsung uit de N of de M lijn gaan. Ik heb ze allemaal op mijn 360 aangesloten. Elke LCD zal last geven met ghosting maar de Samsung LE32M61B is naar mijn mening de LCD die daar het minste last van heeft. Maar als jij er met je huidige TV zoveel last van hebt dat je hem hebt teruggebracht kan ik me voorstellen dat je je aan elke LCD zal gaan irriteren. Ik zou je 360 in de winkel aan een paar TV's hangen en kijken welke acceptabel is. Je moet wel alle filters enzo uitzetten.

    Als je echt nul komma nul problemen met ghosting wilt dan zou je voor plasma moeten gaan. Ik overweeg dat zelf nu ook.
     
  19. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was inderdaad m'n kabel Melbuuln.
    Iets anders! Ik sluit net sinds een lange tijd weer m'n Geemkjoeb aan op m'n TV, maar het geluid werkt niet D: Kheb al Scart 1 geprobeerd, en ook de kabels los in de plugjes (dus Rood/Wit/Geel->TV, maar ook Rood/Wit/Geel->Scart->TV), en ik heb geen geluid :mad:!

    Heeft iemand enig idee? D:
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Beter een defecte kabel dan een defecte LCD.

    De verzendkosten van de kabel naar Microsoft moet je zelf betalen.
    Moest een paar weken geleden mijn HDD opsturen en moest aan UPS € 13,66 betalen.

    Terug komen op jouw andere probleem.

    Als je een andere aparaat aansluit op de Audio-in heb je dan wel geluid ??
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina