Tijd Voor Ander Beleid: Objectiever En Gericht op de discussie

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door TheWalrus, 1 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    En dat mag al.

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Graag zou ik wat concrete voorbeelden zien. :)

Met ruim 3000 actieve members kan je er inderdaad donder op zeggen dat niet iedereen er dezelfde mening op na houdt. Dat zorgt voor levendige discussies, waar soms ook mensen met elkaar botsen. Wat dat aangaat zie ik het probleem ook niet zo.

Je doet het voorkomen alsof wij, als in de crew, mensen met een 'afwijkende' mening en humor, anders dan dat van ons, de mond snoeren door ze te bannen? Tenminste die indruk wek je nu bij mij. Is dit een verkeerde indruk, dan mijn excuses.

3. TheWalrus

TheWalrus Guest

Nou ja, zoals zojuist sprak graveheart wel dreigende taal (Wat na twee dubbelposts, die per ongeluk waren wel vrij direct is). Nu hebben we dat via PM heel goed afgehandelt en begrijp ik zijn punt in normale taal zeker :) dus niks meer daarover.

Bij sommige mods heb ik het idee dat op persoonlijke gronden afwachten tot ze de kans krijgen bepaalde mensen van het forum te schoppen. En al ben ik empathisch briljant, ik kan het fout hebben.

Een voorbeeld. Het valt wel op, dat ik in de thread over Saddam ineens gezeur krijg over twee posts achtereen, van dezelfde mod waarop de reactie gericht is, terwijl hij niet inhoudelijk reageert. Dat zegt wel iets over de instelling van in dit geval, Kameo.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb inmiddels dit verhaal uitgelegt in de Sadamthread plus een reactie op je post, je maakt je dus druk om niks. :)

http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2156604&postcount=222

Ik heb toen wel even snel je berichten samengevoegd, dubbelposts samenvoegen is namelijk een onderdeel van modereren. Een reply tikken als je weg moet, is een beetje lastig.

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mja, dat Kameo op dat moment even in die thread kijkt, en vervolgens een mod-actie uitvoert is dan puur toeval geweest. Maar volgens mij heeft hij dit al toegelicht in de Saddam thread zelf.

Edit// Laat maar, zie post hierboven. :+

6. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Dat over de Xbox bladen was enkel een voorbeeld trouwens, wat niet eens meer relevant is aangezien het Xbox magazine niet meer bestaat.
    Je zou bijvoorbeeld kunnen gaan voor enkel Xbox magazines of enkel gamebladen. De Maxim of Veronica gids natuurlijk niet, hoewel daar weliswaar af en toe een stukje over spellen in staat, maar het grote deel over andere dingen.
    Maar goed, terug ontopic, het was enkel om duidelijk te maken dat men niet te streng moet zijn en wellicht de eigen post nogmaals te lezen alvorens het posten (iedereen dus, maakt het ook allemaal duidelijker en beter leesbaar :+).

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    zo streng zijn we toch niet meer?

8. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Voor mij heeft het verhaal 2 kanten. De moderators doen het als een hobby en dus in hun vrije tijd (al lijkt het wel alsof sommigen hier wonen :+) en hebben met alle onzin, die hier ook zeker voorbij komt, hun handen meer dan vol. Dan is het logisch dat niet iedereen een even goede argumentatie krijgt, of een antwoord wat voor de klager zinnig lijkt. Maar hiervoor is natuurlijk wel een oplossing, meer moderators aan het werk zetten en daarbij een opener selectiebeleid.

Dan de andere kant. Het forum moet zeker opener en discussies zouden zeer zeker objectiever en meer geleid kunnen worden. Het probleem daarbij is alleen dat de gemiddelde leeftijd niet erg hoog ligt. Natuurlijk zegt dat weinig over de echte discussie-vaardigheden, maar meestal ontspoord een discussie door wat rare kleine puntjes. Moeten er dan echt moderators zijn die als gespreksleiders de discussie structureren? Dan gaat er al een groot deel van de charme weg. Het probleem is dat je op internet niet de ideale situatie kunt creeeren omdat iedereen kan zeggen wat hij/zij wil zonder verdere gevolgen.

Met andere woorden, als het mogelijk zou zijn houd ik me aanbevolen, maar als het niet perfect kan, ben ik tevreden met de manier waarop het nu gaat.

9. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad alweer enige tijd terug, ik ben hier ook niet heel veel aanwezig (post ook vrij weinig), dus weet niet hoe het momenteel is.
    Maar goed, dat was mijn commentaar, overigens neemt dat niet weg dat het, zoals gezegd, nog altijd een prettig forum is met veel leden en daarom veel levendige topics en veel info. \o/

10. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Tja, het probleem is misschien dat je als moderator zo nu en dan de discussie de juiste richting in moet duwen terwijl je tegelijkertijd ook aan de discussie mee doet. Dat kan je zien als het inperken van de discussie of je kunt inzien dat moderators naast hun eigen mening verkondigen ook nog een verantwoordelijkheid dragen op het forum, namelijk het (objectief, en dat is het zeer zeker) in goede banen leiden van threads.

Dat zal je altijd blijven houden, als de beslissing van de mod niet in jouw voordeel valt, maar daar is niets aan te doen zolang mods ook mee mogen doen aan discussies zoals normale leden dat mogen. Ik vind het persoonlijk een beetje moeilijk doen om niks.

11. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Nintendo gerelateerd = Nintendo Games magazine like Qubezone om maar een voorbeeld te noemen. Naar mijn weten mag dit niet. Ik mag ook geen Mario petjes aanbieden, maar wel een xbox t-shirt. Een Mario petje noem ik ook Nintendo gerelateerd en dus game gerelateerd. Dat was 't punt wat ik probeerde duidelijk te maken, dat ik vind dat dit soort spullen best aangeboden mogen worden.

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    tja het blijft een xbox forum, dus daar trekken we inderdaad een grens ... maar we staan het ruilen van de consoles en games wel toe ... maar petjes/t-shirts zijn voor de xbox ook een grijsgebied, maar die staan we dus wel toe, omdat dit xbox gerelateerd is.

13. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    En dat was mijn punt, van mij mag je het mario petje net zo goed verkopen als het xbox shirt. Zeker met de bijkomst van de nieuwe fora's. Een verklaring van jouw kant is in dit geval niet nodig. Maar mijn mening had ik kennelijk nog niet goed genoeg geformuleerd waardoor niet iedereen mijn post evengoed begreep..?

14. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dan wel geen moderator, maar ik denk dat jouw mening op dit punt niet terzake doet aangezien het aan anderen is om te bepalen wat hier wel en niet mag. Ik zwerf al langere tijd op dit forum rond en de moderators zijn altijd redelijk geweest en de laatste tijd zeker soepeleren. Mij komt het dan ook voor dat je hier meer probeert deze community af te zeiken dan dat je nog een bepaald nuttig doel voor ogen hebt.
    Even nog een specifieke voetnoot voor danger: dit is dus mijn mening, ik hoop dat ik hem voldoende duidelijk heb geformuleerd en dat je de inhoudt begrijpt. Verzoeke niet met mij in discussie te gaan in dit topic maar een PM te sturen.

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Okay duidelijk. :) En je reageert ook.

Ander iets: Arjan, inderdaad. Ik vind dat er wel goed gereageerd wordt in deze thread. Ondanks mijn wat overtrokken nieuwjaarstitel ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2007
  16. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    @ Danger, dat mag ook hoor :)

17. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dan vind ik jouw mening gewoon grote onzin, en ik ga gewoon hier door met de discussie. Ik zie geen rede om dit via PM te doen. Als jij beweert dat ik de community aan het afzeiken bent dan lees je mijn post gewoon helemaal verkeerd. Ik zit hier al vanaf 2002, en loop hier nog steeds rond. Als ik alleen het doel had om deze community af te zeiken had ik dit al veel eerder gedaan, en hier nooit meer teruggekomen. Op fora's is er altijd ruimte voor verbetering. Is dit er niet is het forum vaak saai want dan bevat het maar 1 member en dat is de administrator. Ik vind het naief om te zeggen dat ik alleen de community afzeik, beetje heel erg one-lined. Ik heb respect voor je mening, maar dat je dan geen antwoord wil hebben op je tekst die mij toch aanvalt vind ik weer wat zwak. Als je iemand aanvalt, moet je ook verdedigen ;).

Jullie spreken elkaar tegen. Fardo zegt dat het niet mag en jij weer wel. Tevens zie ik het ook niet terug in de X-Bazar FaQ.

Fardo:
    "tja het blijft een xbox forum, dus daar trekken we inderdaad een grens ... maar we staan het ruilen van de consoles en games wel toe ... maar petjes/t-shirts zijn voor de xbox ook een grijsgebied, maar die staan we dus wel toe, omdat dit xbox gerelateerd is."

Laatst bewerkt: 2 jan 2007
  18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hmm Goiz heeft gelijk :eek: ik bemoei me eigenlijk nooit met Xbazar ;) ... hij wel ... hey ik kan ook wel ees een fout maken :)

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Offtopic: Wie wil er nou een Mario petje?

Arjan, inderdaad. Ik vind het raar als ik ineens een verwijzing krijg naar mijn verleden hier (ik heb ooit een jaarban gehad) terwijl ik per ongeluk dubbel post. Ik heb dan het idee (ondanks het feit dat ik mezelf altijd netjes en sportief opstel) dat er daarom maar een excuus gezocht wordt om te bevestigen dat ik die ban verdien.

Een excuus krijgt niemand van mij cadeau ;)

Ik zal er op letten als ik er een nieuw voorbeeld van vind (alles terugzoeken is me te veel gedoe) bij mezeff of anderen. :)

20. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Beste Walrus, kerel. Een ban krijg je niet voor niets.
    Wil je het klaarspelen een jaarban te krijgen, dan ben je niet bepaald een lieverdje geweest. Dat snap je zelf ook wel.

Vervolgens word je in diverse topics gewaarschuwd voor dubbelposten, wat je vervolgens nog weer eens doet.
    Ik reageer (misschien iets te fel) en verwijs naar je geschiedenis op XBW.
    Iets wat absoluut invloed zal hebben op eventuele toekomstige bestraffingen.
    (Mochten deze plaatsvinden. Absoluut niet bedoeld als een dreigement.)

Voor de bovenstaande reply / discussie is dit topic helemaal niet voor bedoeld.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina