Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bubu

    bubu Guest

    oops forgot edit
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Ik heb ook ff met die MagicColor lopen klooien.
    Best vaag. Bij MagicColor op Full zijn dingen die grijs zijn zijn echt een stuk grijzer, maar met name rood en blauw is ook veel nadrukkelijker aanwezig. Bij PGR3 was alles echt heel grauw. Maar de rode Ferrari F50GT was wel heel erg donker en nadrukkelijk aanwezig. Ook de sponsoring en curbstones waren heel diep rood. Bij Gears of War vielen bijvoorbeeld ook het blauwe of rode lensje van de sniper heel erg op. Ik weet niet. Ik vind die MagicColor uit toch mooier volgens mij. Als je op DEMO drukt kan je gewoon doorspelen, maar is links Full en rechts OUT. Kan je dus goed het verschil zien.
     
  3. bubu

    bubu Guest

    ja idd, ik heb magiczone aangezet, maare ik ga nu pitte morgen weer een lange dag -_-
    =P magiczone moet je ook eens proberen dan heb je op het begin alleen maar een klein vakje maar als je dan magiczone selecteert kun je daar nog van alles verzetten, waaronder v size en h size zet die op max. en zet dan brightness op 10! dan heb je echt mooie donkere kleuren! =)
     
  4. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    pitten :p niet pitte het is nieuwjaar dan mag je niet pitten :p ;)
    Ik loop ook alty te sukkele met die settings op mijn monitor :confused:
     
  5. TB__

    TB__ .....

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm ik laat magiccollor toch maar uit vind ik toch wel mooier.
    ik zal morgen ofzo wel een paar foto's plaatsen. gow ziet er echt heel mooi uit en die vervorming daar merk je niks van ik niet tenminste
     
  6. Raven Shield

    Raven Shield Active Member

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    twijfelen.

    Hallo.Ik wil een tft monitor gaan kopen(moet nog effe sparen)en ben nu aan het twijfelen tussen deze twee:http://www.kieskeurig.nl/nl/product...724A004E5270~F89E8308F9404375C12571D10049AA98 IK ben zo aan het twijfelen omdat:Ze zeggen da samsung goeie kwaliteit heeft en goeie schermen.Maar van LG weet ik da nou juist niet.Ik lees bij samsung dat die last heeft van black light bleeding(zoals de samsung 205bw).Maar dit kan ook worden overdreven.Het verschil in contrast.Bij lg is dat 1680x1050 en bij samsung 1440x900.Ik zal een voornamelijk voor voor pc gamen gebruiken.En dan de contrast ratio.Bij lg 2000:1 en samsung 700:1.Nou hoor ik da LG overdrijft met contrast ratio.Want meeeste schermen hebben dit niet.Ik hoop da jullie me kunnen helpen.Iederval bedankt voor de hulp.
     
  7. Morninglight

    Morninglight RB6

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou dan toch even doosparen en voor de LG gaan 1680x1050 is een stukje beter voor gamen dan 1440x900.
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2007
  8. Raven Shield

    Raven Shield Active Member

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja da wel maar ik hoor van veel mensen(hier ook op forum) dat samsung heele goeie kwaliteit heeft.Die 1680x1050 spreekt me ook zeer aan.En niemand heeft hier een lg tft monitor denk.
     
  9. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Verkeerde link? Ik kan nergens een scherm vinden in ieder geval :9
     
  11. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
  12. bubu

    bubu Guest

    hij is niet breedbeeld, wel jammer opzich,. ik raad je aan om voor breedbeeld te gaan. =)
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Goed schermpje hoor. Dat is het scherm van de World Cyber Games. Maar zoals bubu al zegt is breedbeeld wel fijn. Voor hetzelfde geld heb je de 940BW. Dan is het scherm iets trager (van 2 ms naar 4 ms) maar je hebt wel een breder beeld. Ik heb op beide schermen gespeeld, en ik zou echt voor de 940BW gaan. Op de 940BF krijg je met bepaalde games ook last van balken. Als je hem puur voor je computer gebruikt is het, het overwegen waard, maar wanneer je de Xbox 360 eraan hangt zou ik toch voor breeder beeld gaan :)
     
  14. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Hmmm.. nu breng je me toch wel aan het twijfelen..
    Het gaat om deze pc he:
    http://kieskeurig.nl/product/299E64D6E3A172A0C125717700504C61.htm

    Mischien dan toch maar voor de 19" 940 bw gaan als i khet zo hoor.

    Ondersteunen de meeste pc games dan wel breedbeeld?

    mvg,

    edit: het is niet voor m,n xbox360 puur alleen pc.
    voor xbox360 heb ik al een samsung hdtv van 32"
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2007
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Ja, ik weet het voor 90% zeker. Ik ben zelf geen echte PC gamer, dus dat kan je beter aan de PC gamers hier overlaten (Z3RO, waar ben je! :+) maar ik ga er wel vanuit. Check anders even de resoluties van je videokaart.
     
  16. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier een LG tft monitor staan (LG L194WT, 19'', 1440x900, 2000:1 contrast (Dynamic)

    Als je een LG tft monitor voor pc gebruik zou kopen is het een zeer goede monitor.

    Koop je een LG tft voor de 360 dan is het ook wel een goede keuze
    (al kun je volgens mij dan beter een samsung kopen)
    De LG tft die ik heb, moet je namelijk eerst goed zien af te stellen voor de Xbox360 en dat kost tijd, veel tijd.
    En als je hem dan goed heb staan voor de 360 kun je er je pc niet meer op gebruiken (pc ziet er dan helemaal niet meer uit)

    Er zit ook een movie mode op die je ook kunt gebruiken voor de Xbox360 als je ook je pc aan de monitor hebt aangesloten maar dat werkt niet omdat je dan steeds met de knopjes bezig bent.

    Achteraf gezien had ik voor de Xbox360 liever een Samsung gehad.
    Maar voor mij was deze monitor een tussenstap, Mijn oude pc monitor moest toch worden vervangen en binnenkort koop ik toch een LCD TV voor de 360.

    Nog even wat uitleg over de contrast ratio van veel LG tft monitoren.
    Voor zover ik tot nu toe weet zijn de monitors met 2000:1 en 1400:1 Dynamic,
    Wat inhoud dat er een grotere contrast ratio word berijkt door de achtergrond verlichting aan te passen,
    Wat in de Movie mode gebeurd nadeel daarvan als je het met de 360 gebuikt dat als er donkere stukken in een game zitten het ook echt een stuk donkerder is en dat is met veel spellen niet lekker spelen.
    Wat de werkelijke contrast ratio is en hoe die dynamic contrast ratio presies werkt op die lg van mij weet ik helaas niet.
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2007
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik \o/

    Niet alle PC games ondersteunen uit zichzelf breedbeeld, tegenwoordig wel steeds meer maar de wat oudere titels meestal niet. Gelukkig is er voor bijna elk spel wel een fix waarmee je alsnog in een widescreen resolutie kunt spelen. Check voor een complete lijst oplossingen ff het WideScreenGamingForum :)
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2007
  18. Crifox

    Crifox Crifox.nl

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook wel van plan een monitor voor zowel PC als 360 te gaan gebruiken, is de 940BW dan nog steeds wel een goed idee ? :)
     
  19. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een goede monitor, maar je moet wel goed bedenken of je niet liever breedbeeld wil. Daar zijn ook genoeg monitoren voor te vinden.
     
  20. Crifox

    Crifox Crifox.nl

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm , de 940BW is toch breedbeeld ? :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina