Ik heb hier een LG tft monitor staan (LG L194WT, 19'', 1440x900, 2000:1 contrast (Dynamic)
Als je een LG tft monitor voor pc gebruik zou kopen is het een zeer goede monitor.
Koop je een LG tft voor de 360 dan is het ook wel een goede keuze
(al kun je volgens mij dan beter een samsung kopen)
De LG tft die ik heb, moet je namelijk eerst goed zien af te stellen voor de Xbox360 en dat kost tijd, veel tijd.
En als je hem dan goed heb staan voor de 360 kun je er je pc niet meer op gebruiken (pc ziet er dan helemaal niet meer uit)
Er zit ook een movie mode op die je ook kunt gebruiken voor de Xbox360 als je ook je pc aan de monitor hebt aangesloten maar dat werkt niet omdat je dan steeds met de knopjes bezig bent.
Achteraf gezien had ik voor de Xbox360 liever een Samsung gehad.
Maar voor mij was deze monitor een tussenstap, Mijn oude pc monitor moest toch worden vervangen en binnenkort koop ik toch een LCD TV voor de 360.
Nog even wat uitleg over de contrast ratio van veel LG tft monitoren.
Voor zover ik tot nu toe weet zijn de monitors met 2000:1 en 1400:1 Dynamic,
Wat inhoud dat er een grotere contrast ratio word berijkt door de achtergrond verlichting aan te passen,
Wat in de Movie mode gebeurd nadeel daarvan als je het met de 360 gebuikt dat als er donkere stukken in een game zitten het ook echt een stuk donkerder is en dat is met veel spellen niet lekker spelen.
Wat de werkelijke contrast ratio is en hoe die dynamic contrast ratio presies werkt op die lg van mij weet ik helaas niet.
Laatst bewerkt: 2 jan 2007