[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Je kan dan inderdaad een wireless PCI Netwerkkaartje kopen of een USB Wireless kaartje om je PC draadloos internet te geven.
     
  2. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    welke is dan het beste bij een linksys wireles-G wrt54G?
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    een van linksys ... ;)
     
  4. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Even mijn vraag verplaatsen:

    Iemand een idee?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kan eigenlijk niet je krijgt erg veel last van Lag en connectie problemen .. het beste is om een wireless adapter te gebruiken of de xbox 360 direct op de router aan te sluiten. Wil je tidjelijk online dan kan je bridiging proberen, maar dan zal je neit alle games kunnen joinen
     
  6. zeiksnor

    zeiksnor heheh

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de draadloze 360 adapter overgenomen van iemand en daar zat verder niets bij bijv. cd. (ik weet ook niet of dat moet, maargoed).
    Ik prop dat ding in de Xbox en geen respons in dashboard -> systeem en het wirelessgedeelte in het netwerktabblad blijft grijs.
    Als ik heb in de voorste USBpoort prik dan gaat er wel een rood ledje branden, maar in de usb aan de achterkant niet.
    Ik heb een US robotnics Gmax router en ik gebruik wpa2/wpa PSK.
    Ik las eerder dat dat een probleem kon geven.
    Wie kan mij helpen,want ik heb ook geen installatieguide.
     
  7. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen,

    Ook ik moet een wireless netwerk adapter hebben :p. Nu las ik ergens dat sommige routers de wireless adapter van Xbox niet pakken. Eigelijk vind ik dat wel een beetje vaag.. iniedergeval, hij zou toch wel op zo'n 95% van alle routers moeten werken? o_O

    Ik heb zelf een gewoon doodsimpele US Robotics 802.11G (http://www.pczaak.nl/catalog/images/US-ROBOTICS 100Mbps Acc Router.jpg).

    Heeft iemand ervaring met deze router en Xbox live?

    EDIT: Ik lees net dit in het begin van dit topic: 'Microsoft vermeld dat je dan naast 802.11G ook 802.11A moet hebben draaien (je hebt dan dus een router 802.11 G+A nodig). De Wireless network adapter van de Xbox 360 ondersteund zowel G als A. B word niet meer ondersteund, omdat deze verbinding instabiel is'. Ik snap dit alleen niet zo erg, loopt ie nou wel met de 802.11G of niet? o_O Want waarom heb je nou ook A nodig.. Help :mad:
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  8. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    even een tip voor de mensen die de officiele wireless netwerk adapter te duur vinden:

    De Sitecom Wireless Network Range Extender (Wl-130)

    http://www.sitecom.nl/product.php?productname=Wireless+Network+Range+Extender&productcode=WL-130&productid=411&subgroupid=40

    instellen als wireless repeater, netwerkkabel erin, klaar is kees! met als leuke bijkomstigheid dat ook meteen het bereik van je gehele netwerk word opgeschroeft.

    adviesprijs is 59,99, scheelt je toch weer 20 € ten opzichte vd de officiele wireless netwerk adapter.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Of je koopt een linksys netwerk brug, maar dat is idd een goede tip (altijd zorgen dat je dezelfde apperatuur hebt) maar een sitecom en een linksys kunnen ook met elkaar praten
     
  10. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe configureer je hem dan?, met dezelfde settings als in je router?? Of heeft deze repeater een eigen IP adres??
     
  11. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    standaard settings werken prima !

    oftewel, niks aan doen. aansluiten en klaar is kees.

    mocht je iets willen veranderen: configuren is kinderlijk eenvoudig.

    p.s: moet er wel even bijzeggen dat je wel de laatste firmware v1.25 op het ding moet zetten.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  12. Xbox Revolution

    Xbox Revolution Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een merkwaardig probleem! Ik heb net 80 euro's uitgegeven om draadloos te gamen, maar het werkt nog niet optimaal. Installatie is simpel en hij maakt ook verbinding met mijn SMC WBR14TG, alleen het signaal is zwak. Errug zwak. Niet eens een streep volgens de 360. Wat opvallend is aangezien ik er wel 2 computers er draadloos op heb zitten die een uitstekende signaal ontvangen. Nog opvallender is het feit dat er niet eens 3 meter tussen mijn 360 en router zit. Doordat het signaal zo zwak is, wordt ie soms, meestal om de zoveel uur, van live afgekicked.

    Anyways, Fardo, weet jij waar het aan kan liggen, vind het anders zonde van mijn geld.
     
  13. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Reeds gefikst!!
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2007
  14. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    @ MoneyBrainsNL: Wat wil je ervoor ?^^
     
  15. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    @beide: Misschien is de antenne stuk, zou hem gewoon omruilen als ik jouw was. anders zou ik even contact me MS opnemen over dit probleem.
     
  16. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem werkend gekregen dus ik verkoop hem niet meer!! Dit was een opwelling van mijn zijde ik dacht zo snel mogelijk de deur uit voor dat ik erop ga staan..:D Maar is niet meer nodig toch bedankt voor de interesse..

    Voor iedereen met de Experiabox van KPN ( internet+bellen ) en die draadloos wil met de Xbox360 en de MS adapter;

    Het volgende was bij mij aan de hand; wat ik ook probeerde de Xbox zag mijn wireless netwerk niet!! Ik zag wel veel andere behalve de mijne.. wat ik ook deed maakte niet uit, wel of geen MAC opgegeven en weet ik het wat ik allemaal geprobeerd hebt.

    Oplossing; Simpel de MS adapter kan niet overweg met de WPA/PSK beveiliging van het netwerk!! En laat nou net de Experiabox beveiligd zijn met deze key variant..;) Dus verander jou WPA/PSK key in een WEP key en je zult zien dat je netwerk direct gezien wordt!! Even de goede key invoeren en je bent online..:D

    Het enige waar ik nu nog met zit is dat mijn NAT op moderate staat, ik heb nog niet verder gekeken.. iemand een suggestie?? Of hoort het zo??

    **edit** NAT staat reeds op open, even wat poorten geforwarded!! en klaar is kees..
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2007
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Thnx voor de info! Dan zal ik dit in de faq opnemen!!
     
  18. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo jij weet heel veel van netwerken dacht ik.
    Ik heb dus een nieuwbouw huis met heel veel beton.
    Is dan bv een devolo die je op het stroomnet plugt een oplossing.
    En werkt dit apparaat een beetje lekker met een mac of zou jij misschien een andere oplossing weten.
    Er is hier thuis een monteur geweest en die heeft het even gemeten en die zei dat de ontvangst niet heel goed was door het huis.
    En je hebt verschillende devolo's en is dan 85mps genoeg of kan ik beter gelijk de nieuwste nemen die 200mps aankan
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de devolo is een zeer goede oplossing en met een mac moet het geen problemen opleveren. Het zou alleen nog mooier zijn als je gewoon UTP kabels kan doortrekken ... of je moet meerdere wireless repeaters in je huis hangen ... er zijn dus verschillende oplossingen mogelijk
     
  20. remcop

    remcop Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ook graag de experiabox draadloos verbinden met mn xbox 360.Ik heb nog geen xbox 360 adapter gekocht maar zodra ik zeker weet dat het mogelijk ermee op live te gaan via de experia box koop ik hem.MonkeyBrains heeft waarschijnlijk de oplossing maar ik ben zo n leek dat ik niet weet wat hij bedoelt met die codes.En is dit wel de oplossing want hij heeft ook nog een probleem.Iemand?Zal ik de adapter kopen?Kom ik wel ooit op live dan als leek?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina