Af en toe een nieuw artikel...?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door High 5, 28 dec 2006.

1. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ik vind sowieso dat er de laatste tijd weinig xbox nieuws is, en aangezien xbw niet aan geruchten doet blijft er weinig over. Ow en trouwens:

Het is weer achter de rug. De volgende ronde zal 1 Januari 2007 beginnen. De verzoeken die ik nog in mijn mailbox heb zullen uiteraard nog verwerkt worden. Ieder nieuw verzoek wordt nu afgewezen. :b:

2. ggpelupessy

ggpelupessy GGP

Leuk Bevonden:
    0
    Ach dat het Amerikaanse leger wordt getrakteerd op een potje gamen met Halo 3 Beta is natuurlijk geen nieuws. ;)

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    tja dat is geen origineel nieuws ... je kan dit op alle sites vinden ... kopieren om het kopieren? Voor een weblog is dat leuk

4. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Het is inderdaad een keuze die je maakt. Hoewel ik vind het knap vind en respecteer dat XBW dit principe volgt, denk ik wel dat geruchten er een beetje bijhoren. Van tijd tot tijd zie je dat ook op de grootste sites. Het moet natuurlijk niet vol raken met berichten die niet geheel berust zijn op feiten, maar toch kun je sommige dingen moeilijk over het hoofd zien.

Wat sommigen vergeten is dat dit bij andere, kleinere sites anders ligt dan bij XBW. Het verschil: Een groot, actief forum. Alle geruchten worden hier wel geplaatst, maar dat hebben de anderen niet [op die schaal].

Overigens lijkt het me wel zo dat er nog voldoende screens/filmpjes uitgegeven worden die je ook kunt posten. Komen vaak van uitgevers af lijkt me.

5. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Niet rond kerst en nieuwjaar. ;)

Iedereen doet hier wel opeens vrolijk of we nooit updaten maar we hebben simpelweg deze laatste twee weken rustig aan gedaan in verband met de feestdagen en gebrek aan nieuws.

Maar wij hebben elke normale dag vaak meer nieuws dan websites die al hun inhoud moeten stelen van andere websites, inclusief screenshots en video's. :)

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ach volgende week de CES dan krijgen ze het weer druk

7. JeaR

JeaR Capiche?

Leuk Bevonden:
    0
    Kom niet veel op het forum, vooral op de mainpage voor het nieuws. XBW is toch de Nederlands Xbox site dus vandaar bezoek ik ook alleen deze site.
    Zou leuk zijn als zulke dingen toch vermeld werden. Dat jij het niet origineel vindt wil niet zeggen dat de rest het ook niet origineel genoeg vindt?

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hmm.. Dat kan best, maar dat is niet de op zet van xbw. Xbw wilt juist iets meer zijn dan een geruchten pagina

9. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Kleine opmerking dan nog, want ik kan het deels wel begrijpen wat je zegt. Waarom dan een poll die pas net is aangepast en stamt uit oktober? Heeft ook met updates te maken. Daarbij moet je als je rust wilt misschien een redacteur voor het nieuws erbij nemen? Lijkt me moeilijk dat het nieuws van één site op één redacteur kan blijven draaien. [respect dus voor degene die het wel lukt ;) ]

10. Martijn360

Martijn360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Qua community absoluut, dat is iets waar veel andere sites jaloers op mogen zijn. Qua nieuws en artikelen ben ik het helaas niet met je eens. En geruchten horen er nu eenmaal bij en wie houdt er niet van een zoetsappig gerucht. Natuurlijk is dat iets waar je wel of niet voor kiest, maar ik vind het gewoon leuk om te lezen op z'n tijd. Maar de feiten moeten natuurlijk wel de overhand hebben.

Overigens dat 'stelen' argument vind ik een beetje onzin. Heel internet kopieert alles van elkaar, XBW doet daar net zo hard in mee. Dan zou je nergens meer iets kunnen schrijven.

11. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Vandaar dat er een specifiek nieuws forum is opgericht, waar tot nu toe vrijwel geen gebruik van wordt gemaakt. Het was de bedoeling, althans in elk geval mijn persoonlijke bedoeling toen ik voor het iniatief opkwam, dat members daar scoops, geruchten en andere nieuwtjes kwijt konden die niet op de mainpage zijn gepost.

12. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Nieuwsforum? Nooit van gehoord en nooit gezien. Moet ik nou vaker uit mijn grot komen of ligt het niet aan mij?

13. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Nieuws discussie forum. :)

14. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Je weet wel, dat gedeelte waar mirik al die wazige beginposts inzet incl email this :+. Maar goed persoonlijk kijk ik niet echt bijzonder vaak op de FP omdat ik in de PU wel de dingen lees die me intresseren. Vaak weet je toch niet of het waar is of een gerucht.

15. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Mag ik de PU geen goede bron van nieuws vinden? De helft dat daar instaat is humor en niet serieus op nieuws gericht. Daarbij zijn ze altijd veels te laat met het nieuws en staan sommige dingen van die afgelopen maand er niet in omdat ze te maken hebben met een deadline e.d.

Als je nou iets over reviews of previews zei kan ik dat helemaal begrijpen. Daar is dat blad prima voor imo. :)

@ XiroKe: Heb de link nu gevonden. Wel eens zien staan in mijn ooghoek, maar nooit op geklikt. Ik zou er gewoon een apart forumdeel van maken in plaats van bijvoorbeeld het Gears of War wisselforum dat écht wel weer weg mag imo. Marja, wie ben ik? O-)

Edit: @ Cookie X: Was ook een beetje een retorische vraag. :9 Toch bedankt dat ik het mag vinden. ;)

Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  16. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Tuurlijk mag je dat vinden, het is ook geen uber goede nieuwsbron ofzow :). Maar previews en reviews zijn de dingen die me intresseren en nieuws is iets extra's :)

17. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    Ok PU is niet altijd up to date.. maar dat is logisch aangezien het maar 1 keer in de maand uitkomt.. maar een maandblad kan nou eenmaal niet tegen een website op websites kunnen elke dag geupdate worden en met maandbladen gaat dat een beetje moeilijk... ik lees PU dan ook voor de geweldige humor waarmee dan evengoed wel games worden besproken, dat is denk ik dan ook de manier waarop je de PU moet bekijken..

over xbw frontpage.. ik vind het beleid opzich wel goed dat er alleen echte feiten komen te staan.. zo heb je in ieder geval niet dat later al dat gelul van die geruchten weer ontkracht moet worden. Voor geruchten kan je altijd nog op het forum terecht, daar word alles wat iemand hoort klakkeloos neergezet :) of je surft heel even naar een andere website waar ze wel ALLES (incl troep) vermelden zoals bijvoorbeeld ownage.nl

Deel Deze Pagina