Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dolby Digitaal 5.1 is geen probleem.

Zelf had ik de schakelaar TV/HDTV over het hoofd gezien.
    Toen begreep ik ook waarom ik niet in HD kon gamen.

2. Aquilas

Aquilas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De reviews zeggen me dat het met de kwaliteit gewoon goed blijft. Het geluid voor de achterste speakers wordt blijkbaar wel gedowngrade naar 48khz (heb er zelf niet veel verstand van) maar dat dit geen probleem is, en dat je het toch niet zou horen.

Ik ga hem vandaag msschien halen voor €200 ;)

3. Dave Paparazzi

Dave Paparazzi Active Member

Leuk Bevonden:
    15

mrroadster: Hallo, Ik heb sinds een paar dagen dit setje boxen, ik vind het een zeer fijn setje boxen. Alleen wat me ergert zijn de rear boxen die zijn wireless, maar als ik tv kijk dan hoor je wat storingen erdoor heen net of dat het geluid word vervormd. Je hebt 3 verschillende mogelijk om je geluid te laten horen via de equilizer, Stereo Movie & Music. Met een film kijken heb ik geen last van de de storing op de rearboxen, tenslotte wil ik zeggen ik vind het wel een aanrader. (een paar dagen in bezit)

Dit haal ik van kieskeurig.nl weet niet of je daar gekeken hebt.

Dit is de review voor de 5400 http://www.kieskeurig.nl/review/7E85B895759C635EC125721E0048C43B.htm
    Misschien toch een overweging waard.
    Een vriend van me heeft laatst de 5500 gehaalt en dat geluid is pas vet en heeft wat meer vermogen

Laatst bewerkt: 5 jan 2007
  4. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Het is maar wat je persoonlijk noemt ;) De startpost is verder een net zo persoonlijk bericht van mij als de rest van mijn posts of die van iemand anders in de thread. Het woord FAQ (Frequently Asked Questions, ook wel Veel Gestelde Vragen) staat daar ook niet voor niets. Een prachtige vorm van gebundelde informatie, makkelijk om doorheen te spitten en van te leren.

Ik heb verder geen hekel aan je hoor, ik vond het alleen wel grappig dat je tot 2x toe een vraag bijna letterlijk uit de VFFAQ stelde :lol:

5. Aquilas

Aquilas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik zag het net staan. Dat hij die storing heeft moet aan zijn aansluiting liggen; hij heeft het immers alleen met tv kijken. Het setje was helaas uitverkocht waar ik hem wilde halen, eerstvolgende goedkoopste is toch weer 50 €€€ duurder.. ff denken erover nog ;)

6. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik haal ook maar die 5400 8)
    Om alvast in de steming te komen :+

7. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik denk dat ik qua Receiver wel uit ben wat het moet gaan worden. Een HK avr 130. Over de boxen ben ik niet helemaal uit. Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van deze boxen set, wederom van JBL:

-- http://www.kieskeurig.nl/review/422A443E14076D18C1256CDB004199DB.htm
    -- of de 200,5?
    wat is de betere keuze van de 2?

Ook heb ik over de mogelijkheid nagedacht alles op te bouwen en dan steeds een stukje uit te bouwen, met wat voor front speakers zouden jullie dan beginnen?

MVG Marc

8. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    178 heeft houten behuizing wat het aangenamer maakt om te luisteren..

9. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Oke, dus dat verschilt dus weldegelijk. Ze zijn ook veel zwaarder wat deels door de behuizing zal komen. Ik vind het design ook gewoon mooi en ga ook zeker naar beide setjes luisteren in de winkel. Al met al geen slechte samenstellig geloof. Zoals gezegd het nodige geld bij mekaar schrapen en dan genieten.

10. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geduld is een schone zaak my young aprentice. =(

11. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    wat bedoel je daarmee?
    Dat ik beter kan doorsparen?

12. Aquilas

Aquilas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kent iemand nog andere speakersetjes met draadloze achterspeakers, voor 250 euro?

13. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ze erg aanraden hoor;) Heb ze zelf enkele maanden hier staan en het klinkt echt super voor het geld!! Ik ga zelf de fronts vervangen door zuilen (Had zelf E80's van JBL besteld echter deze kunnen pas over 2 maanden geleverd worden via internet:mad: Maar dat geeft mij nog even tijd om verder te kijken..)omdat ik steeds meer stereo muziek luister en dan zijn wat grotere speakers wel aan te raden. Als je vooral veel films kijkt en gamed dan zit je zeker goed met deze set:)

14. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dat is wel waar het voor gebruikt gaat worden idd. :) Bedankt voor je reactie. Ik hoop gewoon op bang for my buck, en dit past netjes in het budget.

mvg Marc

15. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd zal dat een leuke koop zijn..

16. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Waat is je budget als je met 2 vloerstaanders wil beginnen?

Mvg,

Sjoerd

(Upgrade virus 8))

17. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Lol

Uhm, ff denken 200-250 per speaker max. Vooral voor de weergave van stereo geluid is dit natuurlijk mooier:p. Als ik voldoende geld bijeengeschraapt hebt ga ik echt goed kijken, ben me nu aant orienteren want heb geen idee waar ik goed op moet letten, behalve dat het lekker moet klinken. Want als ik begin met vloer standaards, wat voor (sataliet)boxen komen er dan nog bij voor een goede 5.1 opstelling

Mvg Marc

18. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ej Marx (niet om sjoerd tegen te spreken ofzo hoor :)), zuilen zijn vet, maar een lekkere DD sound nog veel vetter. Het lijkt alsof je nog flink moet sparen voor dit, dus dan ben je nog helemaal lang bezig voor een set van die (zuil)grootte. Mijn tip is dus, ga eerst voor dat JBL setje oid. En ga dan over een tijdje, als je wat geld hebt, kijken naar een wat groter formaat. Dat zijn ook mijn plannen eigenlijk :) Tweedehands kijken is natuurlijk altijd een tip, kan veel geld schelen :)

19. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Als toch nog moet sparen dan denk ik dat je beter voor zo'n JBL setje (eventueel tweedehands) kan gaan. Speakers voor 500 plus nog een euro of 300 voor de HK gaat erg lang duren. Je moet dan wel inderdaad de houten versie nemen van de JBL, zoals Joost al aangaf. Lekker genieten van dat setje en dan rustig geld opzij leggen voor upgrade's (als je die dan nog wil).

Mvg,

Sjoerd

20. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ja, daar was ik zelf ook al vanuit gegaan. Wat ik op dit moment in mijn hoofd heb is beginnen met een goede receiver:
    -Marantz sr5600 of sr 3001
    -HK avr 130
    Met die JBL SCS 178, en dan verder te sparen om zo de fronts up te graden naar JBL E80. Ik denk dat dat een mooi begin is van een nieuwe hobby.

Hebben jullie nog een tip voor een receiver. Die JBL boxen geven een warm geluid, een receiver die scherpe tonen geeft zou hier niet bij passen neem ik aan?
    MVG,

Marc

Laatst bewerkt: 7 jan 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina