[XOne] Xbox 360 via (ethernet) laptop naar (wifi) Xboxlive

Discussie in 'Games' gestart door Sarscel, 7 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarscel

Sarscel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heey

Ik heb nogal wat problemen met mijn Xbox 360 op live krijgen.
    Ik wil mijn 360 via een ethernetkabel naar mijn laptop laten gaan, die op zijn beurt via wifi met een router/modem (linksys) verbonden is.

Ik heb hier gister al enorm mee zitten stoeien, onder andere met IP instellingen en dergelijke. Het is me inmiddels gelukt (via oa de XBox helpdesk) om een verbindig tussen de laptop en 360 op te zetten (ik kan nu muziek en foto's van mijn laptop via mijn 360 bekijken.)
    (BTW: ik heb media player 11, en connect met mijn 360 via Windows Media Connect, dit is mij gister verteld door Xbox-hulplijn-medewerker)

Echter, wanneer ik nu op de Xbox onder system "test media connection" doe, geeft hij de foutmelding failed bij "IP adress". Dit terwijl ik wel gewoon muziek (die op mijn laptop staat) kan afspelen!

Als ik de test "Test Xbox Live Connection" probeer, stop hij ook bij IPadress met de melding "failed".

Op het moment heb ik mij IP settings en DNS settings beide op automatic staan. Ik heb al wel geprobeerd hier allerlei adressen (via run > cmd > IPconfig/all) in te vullen. Echter geen resultaat.

Nog een opmerkelijkheid is, wanneer ik mijn internetverbinding open heb, en dan connect via ethernet met mijn xbox, dat mijn internet dan wegvalt (draadloze netwerk blijft gewoon aan staan, maar internet is eraf). Als in dan via VPN naar de Universiteit Twente (het netwerk van de universiteit) connect, lukt dit ook niet.
    Echter, als ik EERST via VPN connect, en DAARNA ethernet aansluit, werkt het internet prima (en de verbinding tussen laptop <> xbox ook!)

BELANGRIJK: Ik heb Fardo's post http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=83288 al doorgelezen, de hierin beschreven oplossing van internet verbinding delen levert het probleem op dat mijn internet connectie (ook de VPN verbinding) wegvalt.

Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen!
    Als jullie meer info nodig hebben, post dit dan hier, of stuur me een mailtje: sarscel@gmail.com

Alvast bedankt,
    Sarscel

PS: Laptop Inspiron 6400 van Dell
    Draadloze verbinding via het programma Intell Proset/wireless

Foutmeldingen:
    Test Media Connection foutmelding:
    W: 0000 - 0008
    X: 4000 - 1001
    Y: 0000 - 0000
    Z: 0000 - 0000

Test Xbox Live Connection foutmelding:
    W: 0000 - 0008
    X: 4000 - 1001
    Y: 0000 - 0000
    Z: 0000 - 0000

(dezelfde codes dus)

2. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
  3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    @ K!ller:

Je kan het ook gerust in die thread vragen :)

4. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    dat zeg ik toch?

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina