Advanced Scart

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 11 dec 2005.

  1. Wiellem

    Wiellem Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net een advanced scart kabel van Microsoft gekocht, beeld is zoveel mooier!

    Alleen heb ik wel het probleem waarover eerder in diot topic gesproken is, het beeld is 1 tot 0,5 cm naar links verschoven... ligt dit aan de kabel of de tv, of zelfs de xbox?

    Was ook wel een beetje bij de standaard xbox kabel..
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zojuist ook een Advanced Scart Cable gekocht bij de MM in Eindhoven! Het was de laatste, dus ik had geluk! :)

    Het beeld is echt vele malen scherper! Wordt nu echt genieten! :cool:
     
  3. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de advanched scart ook de rgb kabel van microsoft heb 2 scart aansluitingen weet niet precies in welke hij moet maar bovenste krijg je heldere kleuren en onderste doffe kleuren doe hem dan wel in de bovenste maar zie weinig verschil met ervoor zou je de rgb ook nog moeten of kunnen instellen bij je tv opties of dat niet want verschil zie ik niet heb een sony tv.
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik zie absoluut verschil! Kijk maar 's in het dashboard naar de Rode en Groene knopjes (onderaan). Rood is nu écht rood! Ook als ik een Notification in beeld krijg is de kleur nu écht groen! Ik ben er hartstikke tevreden over!

    Zelfs m'n moeder ziet het verschil: "hé, zo scherp was het eerst toch niet op je tv!" :+
     
  5. Sjtuff

    Sjtuff Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren deze kabel gekocht.
    Ik verwachtte er eigenlijk niet al te veel van,maar had stille hoop dat de teksten bij dead rising leesbaar werden en warempel; cristal clear \o/
     
  6. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Vreselijk die kut text in dat spel, dat was mijn reden om het spel na een aantal uurtjes alweer te verkopen, had er snel genoeg van. Heb gisteren de Microsoft Advanced Scart besteld bij Bol.com...hopelijk staat m'n beeld dan eindelijk gecentreerd en ziet het er allemaal nog wat beter uit.
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Trust me, het zíet er beter uit! Vanmiddag even de Xbox aangesloten met de 3 stekkertjes, het beeld was meteen stukken fletser!

    Ben zéér happy met de Advanced Scart! Zijn €25,- dubbel en dwars waard!
     
  8. fleshi

    fleshi Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mensen die nog interesse hebben in een Advanced Scart kabel van Microsoft? Ik heb er nog eentje liggen die je mag overnemen voor €15,- (excl. verzending).

    Sinds enkele dagen ben ik namelijk in het bezit van een LCD tv }:] en heb daardoor deze kabel niet meer nodig.

    Mocht je interesse hebben dan kun je reageren via mail of PM.
     
  9. danny83

    danny83 Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net een advanced scart gekocht ook ivm de tekst in dead rising
    de kleuren zijn wel iets helderder, maar de tekst is nog steeds niet echt goed leesbaar. zijn er nog instellingen die ik moet veranderen..??
    Of anders tips ?

    Bedankt,
     
  10. sirjax

    sirjax Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    ook ik heb de advanced scart kabel gekocht, en waren eerst de kleine lettertjes in de menu's bij Oblivion bijna onleesbaar.... nu wel!
    Ook de kleuren zijn veel "frisser"dus, een goede aankoop!
     
  11. Morninglight

    Morninglight RB6

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een premium hebt hoef je helemaal geen Advanced RGB kabel te kopen.. alleen een scartblokje met RGB ingang erop! (ziet er hetzelfde uit als het blokje dat er al bij zit met geel/rood/wit)

    dan zet je de schakelaar niet op HDTV en dan heb je gewoon component RGB :)
     
  12. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Advaced scart geeft veel mooiere kleuren details dan de standaard kabel
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Inderdaad, ik heb er één en het verschil is duidelijk zichtbaar! Ben zeer te spreken over de Advanced Scart! De kleuren zijn veel helderder en de tekst is veel scherper.
     
  14. Crifox

    Crifox Crifox.nl

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    In de scherpte zie ik weinig verschil, maar de kleuren komen er idd echt veel mooier uit! :)
     
  15. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    :{
     
  16. Moulijn

    Moulijn Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    He hallo,

    Ik ben ook van plan een advanced scart kabel te kopen voor de xbox 360, mits mijn tv RGB ondersteund (anders maakt het geloof ik weinig verschil begrijp ik uit de thread).

    Ik ben in het bezit van een Philips IDTV 100 Hz Matchline. Aangezien ik de handleiding niet heb (tv is overgenomen van een kennis) weet ik niet of mijn tv een RGB aansluiting heeft |:- Hierbij de achterkant:

    http://img295.imageshack.us/img295/3808/dsc00989cl2.jpg

    Met googlen op het modelnummer (25PT815A/00) kwam ik niet veel verder, ik ben er alleen achter gekomen dat het model uit '93 stamt.

    Wie weet of mijn tv een RGB aansluiting heeft? :confused:

    Type:
    http://img297.imageshack.us/img297/4803/dsc00990lx6.jpg

    Alvast bedankt :thumbs:
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zelfs mijn tv ondersteund RGB, en die is ook ongeveer van dat jaar. Aangezien jouw tv een 100hz beeldbuis heeft, moet hij dat gewoon aankunnen!
     
  18. Moulijn

    Moulijn Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    *) En dan gewoon op external 1 aansluiten (niet op ext. 2)? :confused:
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb maar 1 scartaansluiting op m'n tv, dus daar zit hij in. Maar ik zou 'm op Ext 1 aansluiten. Mocht hij het dan niet doen, dan op Ext 2 proberen! :)
     
  20. Menace

    Menace Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu ook een Advanced Scart (degene die fleshi aanbood)... wat een verschil zeg 8)

    Bepaalde teksten zijn nu zo veel beter te lezen, en ook het geluid nu in Dolby Digital via de optische kabel is een stuk beter dan de tulpjes die ik eerst gebruikte (was dus pro-logic II).
    Serieus.. als je je xbox met scart aansluit via de gele composietstekker op het scartblokje dan mis je echt wat! :)
     

Deel Deze Pagina