De HDTV thread [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou de GE1E maakt gebruik van een 2 wave light backlit en een MVA paneel.
    De XD1E maakt gebruik van een 4 wave light backlit met een MVA (37 en 42") of LED (46 en 52") paneel.
    Tussen de 37/42" en 46/52" zit het verschil dat de 37/42" een MVA paneel met een contrast ratio van 1200:1 (6000:1 dynamisch) en 6ms responsetime.
    De 46/52" heeft een LED paneel met een contrast ratio van 2000:1 (10000:1 dynamisch) en 4ms responsetime.

    Er zit dus best een verschil tussen de 37/42" en 46/52" versies en als je niet voor de 37" zou gaan ga dan meteen voor de 46".
     
  2. Boefje

    Boefje Joost NL

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanx! Dat is nuttige info!

    Helaas is de 46" fysiek én financieel voor mij onhaalbaar...

    En nogmaals helaas is dus net degene met "pianolak" het beste. (kwestie van smaak, maar die GE vind ik er veel beter uit zien)

    Moeilijk moeilijk moeilijk!

    Klopt het trouwens, dat deze XD ook geen aparte component-aansluiting heeft, maar dat dit via de vga-aansluiting verloopt? (dus onmogelijk om pc en x360 over component tegelijk aan te sluiten...)

    edit: op de site van sharp, spreken ze bij de GE juiste van 4wave backlight...dus ik ben even het spoor bijster...
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2007
  3. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga volgend week een Samsung LE32S71 kopen
    maar kan iemand mij vertellen welke kabel ik moet kopen om de beste kwaliteit graphics uit te halen
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Component = Helderder kleuren.
    VGA = Scherper beeld.

    Die keuze zal je toch zelf moeten maken.
     
  5. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    De GE heeft een VGA en component waar de XD alleen maar een VGA heeft en een bijgeleverde VGA->component stekker.
    Je PC kan je overigens gewoon via een HDMI->DVI-D kabel aansluiten.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik zat s te kijken op kieskeurig.nl en bij lg, maar dit toestel heeft geen componenten aansluiting en dat is eigenlijk wel een must icm xbox360.

    De enige andere mogelijkheid om een xbox360 op hd te kunnen spelen is dan nog via vga, maar ik kan zowiezo niet ontdekken dat deze tv zo'n ingang heeft. Bovendien is component mooier in kleuren, dus imho is dit geen geweldige keus voor je xbox360.
     
  7. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    welke heb jij ..??
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Je kunt natuurlijk ook voor deze gaan http://www.sony.nl/view/ShowProduct...Type=Overview&category=TVP Rear Projection TV

    Dit is een 55" rear projection televisie, een andere techniek dus, maar in vergelijking met full hd plasma's en lcd's een stuk goedkoper!

    http://www.kieskeurig.nl/product/D4017F1AD7703232C12571E70044EA0F.htm

    nog geen €2300 voor 55" full hd
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  10. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie tv,
    Helaas geen 1080P over component.
    of dat met VGA wel kan weet ik nog niet zeker.

    Grootste minpunt: De grote van het scherm en het gewicht (ding moet wel op me slaap/gamekamer kunnen komen)
    Mooi pluspunt: De lamp is simpel te vervangen.

    Jammer dat ze hem niet een maatje kleiner hebben.

    Maar het is toch wel een droom van een tv.


    Check ook dit filmpje even: Klik
    Gaat over de techniek die in die tv zit, En dat is best intresant.
     
  12. Boefje

    Boefje Joost NL

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    thanx!

    nog een kleine vraag:

    Je gaf aan dat de ge 2wave gebruikt, maar de site van sharp zegt 4wave.
    En de site geeft ook aan, dat component via d-sub verloopt.

    Maar die sites hebben het wel vaker niet helemaal in orde.

    Weet jij met zekerheid te zeggen hoe het zit?
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2007
  13. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had gelezen dat een aantal reviewers op kieskeurig de Samsung LE32S71 nogal wazig eruit vonden zien en dat ze dat vreemd vonden omdat hij wel een lage reactietijd heeft.

    Ik vind het ook raar want mijn vorige Philps 32PF5331 had daar ook enorme last van en de zelfde reactietijd van 8ms
    Weer daarvoor had een ik een B merk van Phocus met een reactietijd van 23ms en daar was geen vuiltje aan de lucht kwa ghosting.

    Het lijkt eerder dat er meer ghosting is bij lagere rectiesnelheden, is iemand dat verder nog op gevallen of kletsen ze maar uit hun nek bij kieskeurig?

    (sorry dat ik het weer naar boven breng maar ik wil nu eens een tv houden:cool: )
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2007
  14. AQuila

    AQuila Active Member

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    Even 2 vragen:

    Waar kun je je xbox nu het beste op zetten? 720p of 1080i Ik hoor daar steeds wisselende antwoorden op.

    Ik heb hem nu gewoon met die standaard kabel die je bij de premium krijgt aangesloten. Valt hier met andere kabels nog mooier beeld te krijgen of is die standaard kabel en al gewoon heel goed?
     
  15. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    720p is rustiger beeld want dan komt alles in 1 keer op het scherm terwijl interlaced er 2 keer over doet ofzoiets. En je moet hem in je component stoppen alleen het gele kabeltje niet gebruiken geloof ik maar de groene.

    Ik heb een rood/oranje dode pixel op mn samsung :mad: weet iemand of dit onder bright dots valt? of moet het dan echt te zien zijn als het scherm zwart is (dat is namelijk niet. Echt balen nu ik weet waar hij zit maar las op de samsung site dat je er minstens 3 moet hebben om hem te kunnen omruilen. tenzij het dus een bright dot is.
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2007
  16. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Even een andere vraag voor de SAMSUNG LCD-TV gebruikers onder ons die mee konden doen met de cadeau actie....

    Hoe lang heeft het geduurd voor dat jullie die 150,- euro retour kregen? ik heb de mijne aangeschafd op 05-12-06 binnne een week de bonnen en alles verstuurd maar nog NIKS ontvangen.... terwijl ik bij sommigen lees dat die het binnnen een week al teruggestort hebben gekregen.

    Samsung bellen heeft ook geen nut, gaat buiten hun om zeggen ze.. een telefoonnummer hebben ze er ook niet van :confused:, dus als iemand wat info heeft graag....
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2007
  17. EUF-DUTCHJACKAL

    EUF-DUTCHJACKAL Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik weet niet waar je hem gekocht hebt, maar ik heb ook een samsung hdtv gekocht en toen ik hem kocht vroeg ik hem eventueel naar pixels. Als ik er ook maar 1 had kreeg ik gelijk een nieuw toestel. Kocht hem bij de mediamarkt
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Game met de standaard component-kabel van Microsoft.

    Dat is ook tegen mij verteld.
    Maar de verkoper zijn er wel meteen bij , dat het alleen tijdens de 2 weken omruilgarantie kon.
     
  19. Paultje66

    Paultje66 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    ZO mijn vga kabel is binnen van bol.com:) nu nog w8en op me hdtv die donderdag komt. Hopenlijk kan deze kabel wel 1080P aan want op achterkant van doos staat 720P
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Info van www.xbox.com

    DV-15S Standard VGA Connector

    Experience High Definition movies and games at up to 1080p resolution

    Also supports 480p, 720p, or 1080i.
    Dolby Digital 5.1 Surround Sound output.
    8-foot long shielded cable.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina