De HDTV thread [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paultje66

    Paultje66 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    :) mooi:)
    Nu alleen nog een dvi2hdmi kabel voor pc naar tv:D
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    PC aansluiten op de HDMI ???

    Kijk wel eerst goed in de gebruiksaanwijzing als dat bij jouw ook mogelijk is.
    Samsung bijvoorbeeld ondersteung een pc via de HDMI.

    Volgens mij is dit vanwege de HDCP beveiliging op de HDMI poort.
     
  3. Paultje66

    Paultje66 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is moet dat gewoon gaan, maar ik zal donderdag wel ff kieken
    Krijg de sony 40w2000
     
  4. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil graag mn pc (met vga uitgang) op mn hdtv (component ingang) aansluiten. Wil dit via component doen, kan dat met deze kabel zonder kwaliteitsverlies? Je hebt ook van die dure omschakelkastjes hiervoor? Thanx...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2007
  5. R-e-n-e

    R-e-n-e Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik twijfel tussen de Samsung LE27S71 en de Samsung LE32S71.
    Het gaat mij met name om de xbox360, dus dan doet de R uitvoering er weinig toe zoals ik hier heb begrepen.
    Maar nu hoor ik ook dat (zie paar posts hiervoor) hij wazig is?
    Is dat alleen bij de LE32S71 zo, of ook bij de LE27S71 en de R uitvoering? Of valt dit allemaal wel wat mee?
    Thnx!
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol...ik weet wel zeker van niet.

    juist de door jouw geopperde contrastwaardes zijn bij de x serie juist veel lager dan de w serie.

    kijk en vergelijk.

    http://www.sony.nl/product/CompareP...+LCD+TV&models=KDL-46W2000&models=KDL-40X2000



    het paneel is gebruikt in de "x" serie is bijna een jaar oud daar waar de "w" serie het nieuwste lcd scherm gebruikt wat sony op dit moment in de maak heeft.
    en de bravia ex engine......ik zie hem mij niet overtuigen om het prijsverschil tussen beide schermen op het beeld goed te maken.....2000 euro verschil (winkel prijs).

    dan de sharp....


    een zeer goede vriend heeft deze 46xd1e nu een week of 4 in huis en ik ben daar afgelopen woensdag een dagje wezen kijken naar wat hd-dvd'tjes en natuurlijk wat xboxen.
    mooi design,redelijk geluid,flinke garantie periode van 3 jaar......maar de beste full hd lcd??????

    een lcd tv is meer dan alleen maar een paneel dat licht geeft.
    alle hardware en software samen zorgen dat elk merk zijn plaatje weergeeft zoals dat hun visie is....en dit geld helemaal voor samsung.
    prijstechnisch erg scherp maar komt het niet uit de lengte dan komt het wel uit de breedte.
    ga naar een willekeurige hifi/lcd/plasma speciaalzaak (dus geen media markt,expert,its en nog 12 andere battarijboeren) en samsung wordt niet eens in een naam genoemd laat staan vergeleken met sony,philips,pioneer,jvc en ga nog maar een poos door.

    sharp maakt mooi spul maar wederom in vergelijk met concurentie in zo ongeveer dezelfde prijsklasse van bv philips en sony legt sharp het helaas op bijna alle vlakken af zoals aansluitingen en bouw maar oa ook het beeld wat er vaak erg wollig uitziet.
    het kan een scherminstelling zijn...maar wellicht ook wel door het gebruik van "sharp's" visie op een perfect full hd scherm.....wie zal het zeggen??

    jawel...voordat ik de sharp uitvoerig bekeken had,heb ik dit scherm een tijd in overweging genomen om te kopen daar hij later ook door werkelijk elk filiaal van raf werd afgeraden in direct vergelijk met oa de sony.
    dit samen met mijn eigen kijkbeleving heeft voor mij de doorslag naar sony gegeven.
    sony wat zeker niet het perfecte spul maakt,wat ook niet met kop en schouders boven alles uitsteekt,maar wel met dit product de puntjes op "mijn" I weet te zetten.


    met andere woorden....


    ik vind de sony het mooist \o/
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit stond op kieskeurig.
    Heb zelfs op de satelliet al een keer een voorgrond helemaal wazig zien worden terwijl daar niets bewoog (er zat wel een of ander ingewikkeld patroon in).

    Bij mijn LE32R71B heb ik nog geen wazig vlekken in beeld gehad.
    Had wel een rare groene vlek achter het glas zitten , dit bleek een productie fout te zijn.

    Hoorde wel van een aantal personen dat de S-serie soms problemen heeft met snelle bewegingen ( horizontaal ).
    Maar dat je bij een stilstaande beeld wazige vlekken hebt , moet door wat anders veroorzaakt worden (defecte printplaat of scherm ).
     
  8. R-e-n-e

    R-e-n-e Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat houdt de B toevoeging in?
    Maar het klopt dat de R utivoering niet (heel) veel extra's biedt? En dat het dynamisch contrast soms ook irritant kan zijn? Of valt dat mee.
    Of is de meerprijs voor de R-uitvoering het dik waard.
    Thnx!
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mischien staat B voor Black.

    Want de LE32R71W heeft een witte behuizing.

    Heb gisteren American Pei (The Naked Mile) gekeken en heb van de Dynamische Contrast helemaal geen last gehad.
    Maar bij een film zoals (V For Vendette) schakel ik de Dynamische Contrast altijd uit.

    Door de vele donkere en lichte scenes schakeld de Dynamische Contrast steeds aan en uit.

    Merk wel dat bij Scart (RGB) het knipperen veel erger is dan bij HDMI.

    Is de R-serie het geld dik waard ??

    Dat geld alleen voor de LE32R71B , LE32R72B , LE40R71B en de LE40R72B.
    Deze LCD hebben een S-PVA scherm en andere 26" en 37" hebben een PVA scherm
     
  10. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Last hebben met snelle bewegingen op de S-serie ?:eek:

    Ik sta (nog steeds lol) op het punt om me geld over te maken voor mijn LE27S71 scherm, maar is het echt zo dat de S-serie daar veel last van heeft? Ik wil natuurlijk wel beetje goeie kwaliteit voor 580 euro (wat de LE27S71 kost). Ik mag toch er toch wel een beetje vanuit gaan dat game op het LCD scherm van Samsung gewoon super goed/perfect moet zijn. Niet dat ik beter bij een normaal Tv'tje kan blijven hangen. Kan iemand mij bevestigen dat het gewoon een super scherm is, of heeft hij toch wel wat mankementen? Ik hoor het graag snel want morgen ga ik echt 100% zeker het geld overmaken als dit wat wordt.

    Alvast bedankt,

    Greetz.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    PmH heeft een LE27S71B
    Schelemug NL heeft een LE32S71B.

    PM ze even en dan weet je het zeker.
     
  12. R-e-n-e

    R-e-n-e Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat je het ff weten Vectom? :) Ben ik ook wel benieuwd naar.

    Melbuuln, thnx voor je replies :)
     
  13. Schelemug NL

    Schelemug NL Guest


    Ik heb die LE32S71B en ben er op zich wel tevreden mee. Bij snelle bewegingen heb je wel dat het beeld weer een beetje scherp moet stellen, maar dat heeft bijna elke Lcd wel. Er zijn geen wazige beelden achter het poppetje/balletje aan afzoiets.

    Ik heb alleen weinig vergelijkingsmateriaal dus het is een beetje moeilijk om daar uitspraken over te doen. Ik had zelf achteraf misschien liever de R71/72 gehaald omdat die een wat mooier beeld heeft.
     
  14. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen,

    Ik heb nog geen van 2 eigenaren van de LE27S71 kunnen berijken dus ik hoop dat ik er nog morgen eentje te pakken kan krijgen ^^.

    Maar voor nu, ik heb (alweer!) wat rondgekeken op internet en eigelijk vind ik alleen maar positieve dingen. Dus ik vind het eigelijk wel goed zo. Het scherm moet gewoon perfect zijn voor me Xbox 360 (vergeleken met mijn scherm nu). Dus morgen bestel ik hem \o/ . Dan hoop ik dat ie over 2 weken ongeveer aankomt. Als ik hem heb zal ik hem echt uitgebreid testen en foto's ervan maken. Dus voor degene die het nog niet weet, over 2 weken zal ik van me laten horen hoe ie is hehe.

    Nu ga ik maar eens naar bed, en morgen die dikke jongen bestellen haha :)
     
  15. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een 32S71 en heb er absoluut géén problemen mee!!:thumbs: Ook met games absoluut geen problemen. Gewoon een goed scherm voor een zeer goede prijs.:) (Kan dus bevestigen dat het een "super" scherm is;) ) Succes ermee iig!!
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2007
  16. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik zal mijn bevindingen ook hier plaatsten als ik hem binnen heb, wat vandaag of morgen is... kben benieuwd.:cool:
     
  17. R-e-n-e

    R-e-n-e Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    HM.. nu wordt het toch wel heel verleidelijk om voor de 32S71 te gaan :)
     
  18. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil graag mn pc (met vga uitgang) op mn hdtv (component ingang) aansluiten. Wil dit via component doen, kan dat met deze kabel zonder kwaliteitsverlies? Je hebt ook van die dure omschakelkastjes hiervoor? Thanx...

    [​IMG]
     
  19. R-e-n-e

    R-e-n-e Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net weer ff op Kieskeurig zitten lezen, en ze klagen over het feit dat de tv vaak moeite heeft met scherpstellen. Jij hebt hier geen problemen mee?
    En hoe bevalt DVD kijken? MOet je hier ook nog instellingen op aanpassen?
    Thnx.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De beeldinstellingen zal je toch altijd naar persoonlijke smaak moeten veranderen.

    Kijk hiervoor even in de TV-Instel thread.
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=84083
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina