Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

12x speed dacht ik. Maar op een BRD hoeven de games niet gecompresseerd te worden, dus dat scheelt weer in de laadtijden.

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Filmpje GT-HD

Goed... Ik wist al dat ik een PS3 wilde, gelukkig. :)

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat ziet er wel erg goed uit! Heb gelukkig al een PS3 gepre-ordered staan. Bij de launch vooral voor MotorStorm en Formule 1 en waarschijnlijk Heavenly Sword (weet niet of het mijn spel is, maar lijkt me wel interessant).
    Bij Bart Smit staan de PS3 games voor 59.99 tot 69.99 euro, zelfde als de Xbox 360 dus. De Blu-Ray films vallen in prijs absoluut mee. Media Markt heeft al aardig wat films liggen en de duurste was 24.99 euro. De meeste kosten rond 22.49 euro. Heb ook een demonstratie van Blu-Ray films gezien. Het beeld is echt heel erg mooi, flinke vooruitgang t.o.v. een normale DVD.

4. R-e-n-e

R-e-n-e Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een kwaliteit... het lijkt nét echt....

Maare, de Xbox360 moet dat ook kunnen toch?

5. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik ga zeker voor GT (HD/5/whatever) geen PS3 meer kopen. Er is bekend geworden dat de FF op de sturen niet zal werken op de PS3, vanwege de claim van Immersion die de patenten heeft op die technologie. Japanse PS3's met oudere firmware daar werkt het nog op, maar ondertussen al niet meer met nieuwere firmwares. Dus bij de Europese PS3 launch zal het ongetwijfeld wel helemaal niet meer werken. En Sony wil niet settelen over die claim, dus ook slechte vooruitzichten. Er zit tenslotte ook geen rumble in de Dualshake controller, vanwege dezelfde reden (die reden dat de bewegingssensoren en rumble techniek elkaar in de weg zouden zitten is natuurlijk dikke bogus).

Het grootste plezier dat ik uit GT4 / Prologue haalde was vanwege de combi GT gameplay + controle met de Logitech DFP. En als de force feedback wegvalt, zie ik geen meerwaarde meer tov Forza 2 / GTR die ondertussen wel true FF zullen ondersteunen.

Ik zal ongetwijfeld wel een keer een PS3 willen hebben, maar dan pas als hij rond de 200,- kost. En dat gaat nog lang duren. Blu-Ray zou een reden kunnen zijn waarom ik hem eerder wil, maar de HD-DVD's zien er gemiddeld genomen nogsteeds beter uit op dit moment. Zal voorlopig wel een HD-DVD addon worden voor de 360. Ik vond de Blu-Ray films die ik op de gameplay zag ook er ook helemaal niet zo geweldig uitzien..

6. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhuh .. Welk bestand wordt sneller van een disc ingelezen? Het originele bestand van 100MB of hetzelfde bestand gecomprimeerd naar 10MB?

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Edit//

Nog iets:

8. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    neeee 3 toppers opdezelfde dag, zoveel geld heb ik niet :mad:

9. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Lijst is nep denk ik.
    Assassin's Creed is uitgesteld omdat ze meer mensen nodig hebben om GRAW 2 op tijd af te krijgen....

10. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Blu-Ray en HD-DVD vind ik totaal niet belangrijk. Ik ga toch geen 100 euro voor de HD-DVD/BR variant van Sopranos Seizoen 6 kopen, terwijl de DVD 1. voor 50 euro goedkoper in de winkel ligt en 2. de strijd welk formaat gaat winnen nog lang niet gestreden is. Daarnaast eerst maar eens een HD tv, stereo versterker en 2 goede boxen en dan over op BR of HD-DVD.

11. R-e-n-e

R-e-n-e Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Stereo versterker? ehm..

;)

Ik denk overigens dat HD de strijd gaat winnen. Ze hebben nu ook al een nieuwe opslagmethode at ze 50 gb kwijt kunnen :)

Maar om ff bij het topic te blijven;
    Ik zie hier ook mensen die ondanks dat het een xbox forum is, tóch een PS3 gaan kopen. Maare.. xbox360 schijnt toch aardig de vloer aan te vegen met de PS3 tot dusver?

12. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Zephyr slechts een experiment

De Zephyr is blijkbaar maar een experiment. Het zal de markt dus niet (direct) bereiken, zo blijkt uit een Q&A van Gamespot met Chris Satchell, generale manager van de Game Development Group.

Bron: Q&A Chris Satchell

Laatst bewerkt: 10 jan 2007
  13. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ja!

Geen surround installatie voor mij. Gewoon een top versterker van bv Denon + 2 boxen (het liefst Ketelaar!) en alle mensen met zo'n JVC of Sony surround installatie kunnen hun mondje afvegeven! :)

Vanwege de exclusieve games, duh! En Playstation is een zeer sterke merknaam natuurlijk.

14. R-e-n-e

R-e-n-e Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft is ook een sterke merknaam he ;)
    Maar ik hoor tot nu toe alleen maar negatieve dingen over de PS3.. en als de blu ray flopt, dan kunnen ze het helemaal schudden...
    Maar ik geef toe; die trailer van Gran Turismo is vetter dan vet.
    Maar als je op www.gametrailers.com kijkt naar een splitscreen demo van COD3 (PS3/360/Wii) dan is ie een stuk mooier op de 360.

15. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    GTHD ziet er inderdaad heel mooi uit. Maar ja, hoe vaak hebben we al niet van Sony gehoort dat een spel er mooi uit gaat zien? Wat achteraf toch niet haalbaar blijkt te zijn.

Weet nog heel goed dat in Gamekings (een hele tijd terug) het spel heel veel last had van tearing en bugs en framedrops.

IK dacht trouwens eerst dat GTHD geschrapt was?

16. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    ik hoorde dat GTHD eigenlijk een opgefokte GT4,
    en op de PSP komt GT mobile en dat is toch een uitgeklede GT4...

waarom 3 x een game uitbrengen?? maar volgens mij klopt mijn bron niet..

17. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Waarom een game 3 keer uitbrengen?
    Cashen natuurlijk.

18. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    deze game komt er ook niet he.
    het is gewoon een demo die al te downloaden is in japan.
    ik weet zelfs niet of deze demo ook naar europa komt.
    en als ik de reacties lees dan hoor ik niet zoveel positieve.

19. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Heel veel trailers zijn vet.

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Blu-Ray komt met een antwoord:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.