Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Opt inclusief AV voorzijde

2/0

Ik denk dat het ingangen zijn, 2 optische uitgangen zijn een beetje vreemd imho. Voor de zekerheid nog ff nakijken/navragen in de winkel. Leuke set hoor.

Sjoerd

2. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Dat gaat wat worden zeg _O_
    Dat wordt een heel lang vergelijkings en keuzeproces denk ik...kick hoor :)

Ben heeel benieuwd. Ik weet niet of je handig bent met electro, maar een netfilter kun je zelf ook maken voor weinig geld. Presteerd gewoon gelijk of beter aan commercieel verkrijgbare filters. Ik zag een keer pics van de binnenkant van een netfilter van 200 euro. Er zat gewoon niets meer in dan mijn zelf in elkaar gekluste model, zelfs een filter minder :confused:

edit: Sjoerdje, nieuwe username :)

3. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Dat gaat zeker wat worden ja}:]
    Ben niet zo handig met electro, maar een beetje knutselen vind ik niet erg:9

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De combinatie NAD + Dali speakers is ook aan te raden btw. :cool:

5. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Ervaringen mee?:9

6. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Heeeyy vraagje, ik heb een mooie marantz PM 7200 tweede hands gevonden op het internet. En ik ga hem woensdag bekijken, alleen qua versterkers heb ik nog niks tweedehands gekocht in zulke prijsklasses...
    Wat zijn goede tips waar je het beste naar moet kijken? Sowieso wordt hij heel erg warm zeker als hij in klasse A speelt.

Alvast bedankt

Enne Madison alvast succes met je keuzes, ik kan je helaas niet helpen heb daarvoor te commerciele speakers i guess :)
    Maar voor mij bevallen ze zeer goed in ieder geval beter dan me motions 990 :9

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Niet persoonlijk, maar wel als een set gehoord. :) Was/ben erg onder de indruk!

8. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Edit: @ Wallie

Heb dat ding zelf ook. :9
    Echt een lekkere versterker.

Waar moet je op letten?
    Tjah, niks eigenlijk. Oftie lekker klinkt, niet beschadigd is etc.

Let bv. op de speaker terminals sommige mensen willen die bij hun versterker weleens helemaal kapot raggen. Gelukkig heeft de marantz degelijke aansluitingen.
    En! vergeet niet te kijken of je pre-out tussen stukjes erbij zitten. Zijn echt van die dingetjes die je evt vergeet.

Als je Klasse A draait wordt hij inderdaad behoorlijk warm (ik vind het zelf best meevallen)
    Maar de dynamiek wordt ook een stuk groter als je in klasse A speelt. *)

Laatst bewerkt: 12 jan 2007
  9. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    ik heb mijn xbox aangesloten op een home cinema set (5.1 dolby digital/pro logic wtf nog meer) maar ik lees hier dat je pas 5.1 geluid hebt, als je die fiber glasvezel kabel eropaansluit?
    Ik heb gewoon de rode en gele tulp, en tog hoor ik 5.1 geluid in al mijn spellen.
    Is deze kabel dan een must?

10. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, je set maakt er een 5.1 geluid van, dit is altijd ondergewaardeerd aan Dolby Digital. Ik heb toen de 360 net uitkwam ong. 2 maanden met de standaard videokabel gespeeld. Ook een pro-logic codering van het geluid dus. Geluid dat uit mn achterspeakers kwam werd helemaal niet ondersteund door de subwoofer, ook te zacht enzo. Twee maanden later een component kabel gekocht en gelijk 360 optisch aangesloten. Wat een verschil.
    Dus als je een component/vga kabel hebt en een optische ingang op je set hebt, koop dat kabeltje, het is zn geld dubbel en dwars waard.

Mvg,

Sjoerd

11. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    het de ingang een optical in?
    FF kijken in de manual. Bedankt alvast!

Oke heb de handleiding erbij genomen.
    het betreft trouwens de Medion MD 40205.
    hij heeft de volgende ingangen/uitgangen. Welke hiervan is het beste om me xbox aan te koppelen?
    1. Component video uit.
    2. S-video uit
    3. video uit
    4. audio uit links/rechts
    5. aux ingang link rechts
    6. coaxial digitale audio-uit

heeft trouwens iemand een idee of ik mijn xbox EN mijn tv geluid allebij tegelijk kan inpluggen?

Laatst bewerkt: 11 jan 2007
  12. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Inmiddels heb ik me verder georienteerd op het gebeid van speakers, en ben tot de conclusie gekomen dat het beter is losse componenten aan te schaffen. Momenteel zit ik in de solicitatie procedure bij een bedrijf, en als ik eenmaal die baan heb en mijn inkomsten dan wat beter te overzien zijn kan ik jullie een echt mooi budget geven. Dit is gewoon mijn bij baantje en ik hoef verder niet al te veel rekening te houden met andere lasten, dus kan een mooi budget vrijmaken.
    Ik ben steeds meer gaan lezen op internet, gebruikers ervaring ed, en het merk Wharfedale spreekt me zeer aan met hun Diamond 9x serie. Ik wil dan zoieso van de speakers uitgaan en daar de receiver op toespitsen en dergelijke. Vraag me af wat jullie hier van vinden

13. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Goed idee natuurlijk Marx :cool: Veel succes met de sollicitatie. Bijbaantje of echte loonslaaf?

Striker, zoals jij het neerzet zal het niet mogelijk zijn om je xbox digitaal, en dus DD, niet aan te kunnen sluiten. Om het geluid van je tv op je set af te spelen zul je de audio uitgangen van de tv met de aux in (rood en witte tulpstekker) moeten verbinden.

Mvg,

Sjoerd

14. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Het mag duidelijk zijn dat je dus echt geen 5.1 surround geluid hebt, maar als je echt een rode en een gele hebt aangesloten zit je zelfs mono te luisteren. De gele tulp is namelijk een videosignaal. Dan blijft alleen rood (rechterkanaal) over en dat wordt blijkbaar door iets of iemand over al je speakers gesmeerd...

15. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Is een bijbaantje, morgen 2e ronde, communicatie training geloof ik en daarna product training en dan wordt ik iemand die gehaat wordt die iedereen. Zo'n belslet die dingen wil verkopen onder etenstijd. Maarja, je krijgt er wel 6,33 voor plus provisie:p.

16. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Sinds vandaag springt na een tijdje mijn reciever steeds op "overload".
    Weet iemand wat dit inhoud en hoe ik het kan verhelpen?

bvd, Michiel

17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wat ben je aan het doen als de reciever op Overload springt ?

Je hebt toch een Pioneer reciever ?

Why does my receiver show "overload" or "power off"?

A.
    When the unit displays "overload" or "power off", something is shorting the output side of the receiver.

Check the speaker wires on the back of the receiver and each speaker. You should remove each wire and neatly twist the end.

Re-insert the wire, carefully watching to ensure it clamps on the bare wire and that the wire does not extend too far from the terminal.

If the problem continues:
    a). Remove the speakers, one at a time
    b). Turn on the receiver.
    c). Increase the volume.
    d). If the receiver still overloads, turn off the receiver and reattach the speaker. Remove the next speaker and continue this process until you have found that when a speaker is disconnected, the receiver no longer overloads. This speaker would then need service attention.

If you have removed all speakers, one at a time, and the unit still overloads or powers off, the receiver will need service. Please visit www.pioneerelectronics.com, for a service center near you.

18. Stealth TBH

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb inderdaad een pioneer VSX-416-S.
    Ik zal eerst dat van de kabeltjes checken want ik heb er wel een verlengkabel bij gelegd dus misschien is er iets los gegaan.

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zag dat een tijdje geleden een foto had geplaatst.
    Had de manual al gedownload maar hier wordt niet gesproken over de term overload.

20. Stealth TBH

Leuk Bevonden:
    2
    Ik had ook in de handleiding gekeken maar kon zo snel niks vinden.
    Maar waar had je die engelse info vandaan want die heeft geholpen. :D
    Een speakerdraadje achter was los gegaan.

dank je Melbuuln. :thumbs:

Laatst bewerkt: 13 jan 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina