Xbox 360 Wireless Racing Wheel

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Forza M, 3 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bjørn

    Bjørn Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar volgens mij heeft Sony mee betaald aan de ontwikkeling van dat stuurtje. Dus het zal waarschijnlijk niet mogen.
     
  2. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat weet ik dus niet omdat je dit stuurtje ook kan kopen voor je pc.
    Dus je koopt een pro en kan het ook op je pc gebruiken en op je pc heeft sony niet veel aan.
     
  3. Bjørn

    Bjørn Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar word de pc gezien als een concurrent? En hoe zit het met de kosten terug verdienen van de ontwikkeling voor het stuurtje.
     
  4. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar waarom zou sony hebben meebetaalt aan de ontwikkeling van dit stuurtje.
    Is het niet zo dat logitech gewoon moest betalen aan sony om de naam grand turismo en logo op het stuurtje te zetten gewoon om beter te verkopen.
     
  5. Bjørn

    Bjørn Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Van IGN.com

    http://gear.ign.com/articles/747/747438p1.html

    Sony heeft betaald voor de Pro. Dus die zal nooit te gebruiken zijn op de Xbox360.
     
  6. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar staat dan dat sony betaalt heeft voor het stuur.
    Ik kan hier alleen maar uit opmaken dat ms geen toestemming geeft aan third-party makers zoals logitech om hem dan ook officeel een 360 stuurtje te noemen zoals sony dat wel deed met de pro.
    Maar goed eigenlijk maakt het me allemaal niet zo veel uit.
    Feit is dat het beste stuurtje niet voor de 360 is.
     
  7. Bjørn

    Bjørn Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Er staat letterlijk dat Microsoft er niet voor koos om een "third-party manufacturer" aan te wijzen als officieele leverancier of om te sponsoeren, zoals Sony dat deed. Inplaats daarvan koos Microsoft ervoor om tijd en geld te investeren om zelf een stuurtje te ontwikkelen.

    Oftewel Sony heeft Logitech gesponserd om een stuur te maken, speciaal voor Gran Tourismo.

    Ik denk dat je het zo moet; Sony heeft een groot bedrag betaalt aan Logitech om een stuur te ontwikkelen. Daardoor kon Logitech een duurder stuur voor minder geld op de markt zetten voor de PC en de PS2/3.
    Aan de andere kant bespaart Sony veel geld maar vooral veel tijd, doordat er geen mensen moeten worden aangetrokken van andere bedrijven, die vervolgens een team moeten opzetten. Waarbij dat team vervolgens verantwoordelijk moet worden voor het ontwikkelen van een racestuurtje.
    Dus een win-win situatie voor Sony en Logitech.
     
  8. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat ze voor de 360 dat niet hebben gedaan.
    Nu zit je met een stuurtje wat het net niet is
     
  9. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb van de week Forza maar weer aangeschaft uit de grabbelbak, vooral als vergelijkingsmateriaal(er is verder nog niet echt iets wat FF ondersteund)

    Het valt mij op dat de FF voor mijn gevoel een stuk beter in elkaar steekt als bij PGR3.
    Het geeft mij een meer realistisch beeld, als je in Forza te hard de bocht in gaat en de auto kwijt raakt dan voel je het stuur ook duidelijk los gaan omdat de banden geen grip meer hebben. In PGR3 heb ik dat gevoel niet.

    Wat ik mij dan ook afvraag, zat de FF ondersteuning al in Forza(oftewel heeft MS eerder plannen gehad voor FF op de Xbox), of is dat gedaan bij het converten voor de 360?

    JeePee, jij speelt Forza toch ook met het stuurtje? Ervaar jij dit ook zo?
     
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nog nooit gereageerd op jouw posts maar nu heb je wel weer genoeg je onvrede met het stuurtje geuit kerel.
    Waarom kom je in hemelsnaam nog in deze thread die duidelijk gaat over iets waar jij niks aan vind??

    Verzin zelf een draadje met een onderwerp waar je WEL over wil praten ipv iets waar je NIET over wil praten. |:-

    Maak er een Logitech VS MS stuurwiel draad van ofzo.....

    Edit: Vanvond trouwens ff het stuurtje met een paar gasten goed aan de tand voelen!
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2007
  11. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat is wel grappig, zeker aangezien FF niet door de xbox1 en dus ok niet door FM wordt ondersteund O-)
     
  12. raymond41

    raymond41 Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft al iemand foto's van hanssysyteem met het ms stuurtje?
    ben erg benieuwd!
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2007
  13. boatfreak

    boatfreak Guest

    :9
     
  14. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Voorlopig heb ik alleen maar rumble met PGR3, dus DalaiPsylo als jij het logitech stuurtje hebt, jij dus ook. Vandaar dat de FF niet realistisch aanvoelt omdat je geen FF hebt!
     
  15. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou wordt het allemaal wel wat wazig zo.

    Snike888 waarom zou jij en ik geen FF in PGR3 hebben als er toch duidelijk wordt gezegd dat er na een update van PGR er FF is toegevoegd. :confused:
    Dan zou alleen het MS wheel hierover beschikken als ik je goed begrijp? Of wordt iedereen genept?



    Ik ben er ondertussen achter dat FM inderdaad geen FF heeft maar volgens een topic op xbox.com wel lichte rumble en licht tegensturen(dat is dan ook wat mij zo opviel in de bochten).

    snike888: Ik zal het eens uitproberen vanavond
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2007
  16. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen ff bij het ms stuur denk ik, Als jij je stuur loslaat, trilt hij dan alleen of gaat hij ook echt grote bewegingen maken?
     
  17. boatfreak

    boatfreak Guest

    Mijn MS stuur stuurt zelf weer in neutraal als ik hem loslaat, en als ik in een drift zit staat ie automatish perfect :D En als ik tegen een muur aan rijd ofzo dan gaat het stuur dus zeg maar een eigen leven leiden.
     
  18. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, en dat is Force Feedback. En dat heeft die Logitech gewoon niet.
     
  19. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn bureau is tamelijk dik en ik heb het ms stuurtje besteld , mijn burea is +/-9cm dik , zou dit gaan ?
     
  20. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhmm, meen je dat nou?. Een bureau van 9 cm dik, dat is wel heel erg. Volgens mij gaat het niet passen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina