De HDTV thread [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan het niet tot morgen wachten , heb net een paar biertje op :b:

    Mijn hersenen kraken al van het zoeken naar een oplossing voor het probleem van Striker NL.

    Het prijsverschil tussen beide LCD's is behoorlijk groot.

    JVC LT-26S60B = € 1134
    Samsung LE32S71B = € 708
     
  3. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0

    met bier moeten je hersens toch nog beter werken 8)

    maar ik kan die jvc voor 799 krijgen
    dus das niet zo een groot verschil
     
  4. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel goede 42'' HD-Ready Plasma's zijn goedkoper dan een goede 32'' LCD Tv's :+
     
  5. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    maybe so, maar als je kamer klein is moet je helaas genoegen nemen met een 32 inch. Ik was al lang blij dat dat ik een keuze heb kunnen maken voor een lcd, als ik ook nog eens plasma in mijn keuze erbij moest nemen was ik nog langer niet klaar.

    argh maar wat haat ik wachten, ik moet nog 3 weken =( (komt overigens wel goed uit voor mijn studie).
     
  6. Morninglight

    Morninglight RB6

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0

    TV's zijn veel kieskeuriger welke resolutie ze accepteren dan bijv een PC scherm... dus vooraf even kijken welke resolutie je scherm accepteerd en of de xbox die uit kan sturen.

    640x480 op een grote tv is dus geen optie als je het mij vraagt ;)
     
  7. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Die JVC mag dan wel ouder zijn maar die is ook een stuk beter.
    Ik heb hem hier ook thuis staan en heb er een jaar lang m'n 360 erop gehad.
    Spatzuiver beeld vooral via component waar ik met m'n 32M71B helemaal niet zo over te spreken ben.

    Die Samsung 32S71B is gewoon maar een goedkope versie van de 32M51B die het overigens ook zwaar verliest van de JVC.
    Als ik jouw was zou ik trouwens voor de JVC LT-26X70S/B gaan die is nu €835 maar doet voor GEEN ENKELE tv onder.

    http://www.kieskeurig.nl/product/84A08354157655BDC1257133004FDABD.htm
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2007
  8. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    640x480 is niet eens HD ;)
     
  9. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Oke je bedoelt dus, dat ik mijn xbox eerst op een computerscherm moet aansluiten, dan de resolutie moet veranderen naar 640x480 en dan slaat mijn xbox dat op, dan sluit ik em weer aan op me TV, en dan moet i et doen?
    K ga het nu proberen, als het lukt, post ik het.

    dan dat laatste stuk; wat doe je dan eigenlijk? reset je iets ofzo?

    Verder bedankt!

    Edit: Jaj gelukt!
    Eerst Computerscherm aangesloten op xbox. toen resolutie veranderd naar 1368(ofzo)x768 en toen me xbox geconnect (zonder eerst uit te zetten)
    Fotos:
    Links computerscherm waar ik het mee geprobeerd hebt; rechts: me nieuwe tv met xboxbeeld + PIP (kank dan ook keertje gebruikee)
    [​IMG]
    dan nog maar een van de voorkant:
    [​IMG]
    En ter vergelijking van 2 1/2 week terug:
    [​IMG]
    Zo...
    Melbuuln, nu zeker wel meteen VGA kabel ofniet? :)
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2007
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb ook niet gezegd dat je via 640x480 kon HD-gamen.
    Dit is de minimale resolutie die de Samsung kan weergeven.

    Hiermee kan je de Xbox360 terug naar de standaard-instellingen.

    Ik wacht even met het kopen van de VGA-kabel , wil eerst de Wii in huis hebben.
    Ik wil de Wii aansluiten op de component en dan sluit ik de Xbox360 pas aan op de VGA.
     
  11. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Het ligt aan de resoluties dat de tv's de vga kabel niet pakken. Ik ben nu even aan het testen met dit programmatje:

    http://www.entechtaiwan.com/files/multires.exe

    Dan kan je sneltoetsen instellen om de resolutie te veranderen. Hopen dat het lukt, dan horen jullie het wel.
     
  12. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Aha ;)
    Naja in ieder geval bedankt, want zonder jouw had ik geen beeld !
    TY!
     
  13. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ik heb nog even een vraag over mijn net nieuwe scherm (w00t) de LE27S71. Als ik de powerknop indruk om de tv UIT te doen dan blijft hij op 'standby' staan. Rechtsonder blijft een rood lampje branden. Als ik dan op een knop druk op mijn afstandsbediening gaat me tv gewoon weer uit. Ik krijg het niet voor elkaar om hem echt uit te krijgen (behalve door de stekker eruit te trekken).

    Wie weet hoe ik hem nou echt helemaal uitkrijg, want ik laat hem liever niet op standby staan.

    Greetz, Tom
     
  14. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is gelukt via multires kan je je resoluties veranderen, 1280 x 768 doet ie het namelijk wel gewoon. Eindelijk een oplossing. Ik zal het nog even uitgebreid uitleggen:

    Je download http://tweakers.net/meuktracker/11530/MultiRes-1.56.html multires. Je kan ook sneltoetsen maken, hier een voorbeeld: http://download.yousendit.com/581D44A255D4FA1F . Je sluit dan gewoon je hdtv op je pc aan, je krijgt weer het bericht niet ondersteund, vervolgens druk je op je keyboard de sneltoets in en je krijgt beeld!
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan mijn LE32R71B ook niet uitzetten.
    Maar het stroomverbruik (Standby) van de Samsung is <1 Watt..

    Wil je de LCD helemaal uit hebben , dan zijn er 2 opties.
    1. Stekker eruit trekken.
    2. Standby-Killer kopen.

    http://www.standby-killer.nl/

    Bij de plaatselijk Handels-onderneming kost een standby-killer maar € 4,95
     
  16. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verbruik maakt me niet zo uit, en zo'n lampje houdt me ook niet wakker in me kamer :p. Het is gewoon zo dat er pittig wat huizen per jaar afbranden d.m.v. dat de tv standby staat en daardoor afbrandt (er loopt nog steeds stroom door het toestel natuurlijk).

    Ik weet niet hoe het met zo'n LCD scherm zit, als het echt geen last kan laat ik hem wel op standby staan. Maar liever niet.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De spanning die door een LCD loopt is wel vele minder dan bij een normale Beeldbuis tv.
    Ook het verbruik bij een beeldbuis tv in standby is veel hoger.
    Bij mijn vorige tv was dit ongeveer 10W , daarom zette ik hem nooit op standby.
    Bij de Samsung LCD's is het verbruik minder dan 1W.

    Als ik maar mijn Audio/Tv meubel kijk , dan zijn er nog 4 aparaten die ik niet helemaal uit kan zetten.
    LCD , Xbox360 , Yamaha Digitale reciever en HD-decoder.
     
  18. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit heet officeel een Master/Slave verdeeldoos.
    Het hoofdaparaat sluit je aan op de Master en de andere aparaten gaan dan op de Slave.
    Zet de de LCD aan dan krijgen automatisch aan de aparaten stroom.

    Op de foto hebben ze een lamp aangesloten op de Slave , maar als de LCD uitstaat dan zal de lamp ook nooit kunnen branden.
    Het zelfde is met de thuisbiosscoop , als de LCD uitstaat zal je dus nooit naar een radio of CD kunnen luisteren.

    Gebruik deze Master/Slave verdeeldoos voor mijn PC.
    PC uit dan krijgen de andere randaparaten (Printers , Sannner , Monitor , enz ) ook geen stroom.

    Voor de LCD heb je eigenlijk dit nodig.
    http://www.standby-killer.nl/TV-Standby-Killer/TV-Standby-Killer.htm
     
  20. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm,

    Volgens mij is je link dezelfde als dat ik linkte :eek: of klik ik nou verkeerd?^^
    Maar ik zal er nog eens overna denken of ik het ga kopen. Voor de stroomverbruik hoef ik het niet te doen, mischien wel voor de brandveiligheid (ookal betwijfel ik of het zo 1,2,3 in de fik vliegt). Ik zal me daar dus nog een keertje in verdiepen.

    D'r schiet me trouwens nog een vraagje te binnen. Ik wil mijn 2.1 speakersetje op me TV aansluiten, alleen om het nou in de headphone ingang te doen is beetje crappy. Daarom wil ik deze kabel kopen:

    http://www.livedigitally.com/wp-content/logitechwire600.jpg

    Weet iemand mischien waar je die kan kopen? Enige manier dat ik gevonden heb is om een nieuw 2.1 setje te kopen met zo'n kabel erbij. (ik moet namelijk nog een nieuw 2.1 setje kopen voor me pc).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina