Videobewerkingsprogramma

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door IWFH '2006', 13 jan 2007.

1. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een videobewerkingsprogramma.

Ik wil hem graag gebruiken om zelf filmpjes te maken (:)). Een programma met wat meer mogelijkheden dan Windows Movie Maker. Ik wil graag beeld stil kunnen zetten en dan tekst eroverheen laten lopen. Effecten toevoegen op delen van filmpjes etc. En ook de video tot op hondersten van seconden kunnen knippen wat bijvoorbeeld niet kan met WMM.

Wie weet een goed programma hiervoor?

2. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Sony Vegas :)

3. SupahMaster

SupahMaster Guest

Voor effecten: Adobe After Effects.

4. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Is Magix ook wat? Ben nu de demo van Magix Video Deluxe 2007 aan het downloaden.

@ SupahMaster; wat voor effecten kan je daar allemaal mee doen?

@ CookieX; kan je misschien iets meer daarover vertellen? :) Heb er nog nooit wat van gehoord namelijk

5. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    in friesland hebben ze wel van meer dingen niet gehoord:lol:

PS: hehe kon het nie latenO-)

6. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
  7. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    google?....

Je hebt ook nog pinacle studio en Magix movie maker idd. En nog een hele zooi anderen. Maar een beetje googlen kan geen kwaad...

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    edit: adobe premiere pro of sony vegas oid
    fx: after effects/combustion etc etc

alles: GOOGLE/ FORUM Search... 6012x gevraagd

9. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    inderdaad. Als je de threadtitel ("Videobewerkingsprogramma") bij google intypt krijg je echt zo veel handige sites/fora's.

Maja je hebt nu wel antwoord op je vraag en je kan zelf wel ff beetje onderzoek gaan plegen om te kijken welke het beste bij je eisen past.

10. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Mja bij google kom je vaak ook zoveel verschillende site's tegen waar elk programma wel goed geprezen wordt. En hier in een forum kan ik zelf (specifieke) vragen stellen.

@LangeJan: Ik heb hier op xbw de forum search gebruikt en niks gevonden, vandaar dat ik een niewue thread heb geopend.

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Adobe Premiere Pro i.c.m. Adobe After Effects :)

12. Dioxic

Dioxic Guest

Sony Vegas :b:

13. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dat kan sowieso niet. Video werkt met frames. PAL-video (het videoformaat voor Europa) heeft 25 frames per seconde. Je kan dus hooguit per 1/25 van een seconde knippen, in welke editsuite dan ook.

After Effects is wel erg hoog gegrepen voor iemand die gewoon leuke filmpjes in elkaar wil knallen. AE is behoorlijk professionele software, dat moet je iemand niet aanraden die verder alleen ervaring heeft in Windows Movie Maker.

Adobe Premiere Pro is leuk, maar misschien al wat hooggegrepen, en dure software. Misschien is Premiere Elements dan een betere keuze: een stuk uitgebreider dan WMM, maar wel redelijk eenvoudig. Hetzelfde geldt voor de pakketten van Pinnacle. Al deze pakketten hebben een aantal effecten in huis, mogelijkheden tot titels plaatsen en tijdmanipulatie (slomo's en frame holds bijvoorbeeld).

Fijn dat iedereen maar zo willekeurige namen gaat roepen, zonder argumentatie erbij, en zonder na te denken wat de TS nu precies wil :{

//Edit: overigens zijn hier al vele topics meer over, die je met de [search]zoekfunctie[/search] eenvoudig kunt vinden, en die hopelijk wat constructiever posts bevatten dan degene boven mij...

Laatst bewerkt: 16 jan 2007
  14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je hebt gelijk dat de AE pakketten te hoog gegrepen zijn voor mensen met weinig ervaring. Hij zocht alleen goede software voor video te bewerken.

De Pinacle Studio serie is misschien een beter alternatief voor de minder ervaren mensen.

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben nog steeds op zoek naar een (goedkope) Videopakket. Voorwaarde is wel dat deze PAL 60 kan verwerken en het pakket op vista draait. Ik heb zelf de hauppage MCE-500. Pinnacle werkt nog niet op Vista helaas. Heeft iemand een suggestie :eek:

16. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Wat bedoel je met PAL 60? Het aantal hertz? Dat is natuurlijk niet van toepassing bij een videobewerkingspakket, alleen bij tv's. PAL betekent 720x576 beeldlijnen en 25 frames per seconde. Alle videobewerkingspakketten kunnen dat handlen. HD-video is andere koek. Adobe Premiere Pro 2.0 kan daar wel mee omgaan, maar dat is niet goedkoop te noemen. Ik weet niet of deze op Vista draait, maar daar moet wel achter te komen zijn lijkt me.

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik wil de Xbxo 360 op de TV Tuner van Hauppauge aansluiten en deze dus op PAL-60 zetten .. capturen van Gears of War en dan later bewerken. Maar eerst moet het capturen succesvol zijn ;), want ik heb ondanks de driver update nog geen geluk gehad. Ik weet wel dat het een aantal mensen is gelukt met Pinnacle ... maar ja die is nog niet compatible met vista... Dus als iemand ervaring heeft heel graag.

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Nogmaals: PAL-60 bestaat dus niet als je het hebt over videobewerking. PAL is PAL, het aantal herz is alleen van belang bij televisies en bij games, daar heb je geen controle over als je gaat capturen of gaat bewerken.

19. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    premiere is big time handig met videobewerking

20. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Vraagje, ik heb een quicktime bestand van ronde 100 mb maar wil die verkleinen. Ik hoef alleen maar te verkleinen (bestandsgrootte) of eventueel er stukken uitknippen (lengte). Windows movie maker opent geen quicktime bestanden helaas. Bedankt,

Tim

Deel Deze Pagina