Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Crysis werkt anders ook gwn op DX9 :) maar dan niet met de extra DX10 features/graphics.

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Vergeet ook niet dat de eerste filmpjes van Crysis in DX9 draaiden :). Maar dat niveau van graphics kan de 7600 GT gewoon niet aan. Maar met alles op low zal een 7600 GT het wel kunne trekken denk ik.

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dees meuk ga ik denk ik aanschaffen voor mijn CampZone barebone pc/(multimedia, uiteindelijk upgraden met MCE tvkaartje of iets dergelijks) server voor thuis:

Videokaart word wss een nog cheaper ding van like 20 euro. Moederbord heeft zelfs al VGA dus opzich hoef ik geeneens een videokaart. Ik ben totaal niet op de hoogte van Intel processoren, maar die E6300 is toch een leuke chip voor een budget systeempje? Het is totaal niet om te gamen, absoluut niet. Dat klinkt wellicht vreemd maar op CampZone heb ik andere verplichtingen dan gamen. Het is puur voor huis tuin en keuken spul (internet, tekstverwerking) maar ook als server/teststation/virtual pc koe.

Laatst bewerkt: 16 jan 2007
  4. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    6300 is inderdaad een deftig budget cpu (en een zéér goed oc'er, maar dat terzijde). Als je voor een Media Center ga zou ik toch een aparte videokaart nemen (die 7300 GS is goed genoeg). Waarom weet ik niet, maar het lijkt me de beste keuze :+.

Waarom heb je er eigenlijk een cpu-koeler bijbesteld?

5. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    577
    ik ga ff vanmiddag tegen me pa zeggen

6. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je nou gewoon wacht met een nieuwe pc kopen tot Crysis uit komt, kan je ook nog effe lekker sparen en dan een mega systeem kopen, tjakka!

7. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Hm.. dat wist ik niet thnx. Ik maak me trouwens ook geen illusies dat ik de volgende generatie games fatsoenlijk kan draaien. Te zijner tijd koop ik uiteraard een nieuwe graka van de 8000-familie.
    http://tweakers.net/nieuws/45932/Budgetvarianten-GeForce-8800-familie-in-maart.html
    Dit ziet er wel relaxed uit, een 8600 Ultra voor maar 179 dollar! Ik snap alleen niet het grote gat tussen de 8600 Ultra en de 8800GTS met 320MB.

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    8600 Ultra heeft 64 unified shaders (stream... noemt Nvidia ze) tegen de 96 van de GTS. Ook is het geheugen wat trager geclocked (maar het dan wel meer zijn dan dat van de GTS 320MB).

Als dit lijstje waar blijkt te zijn, zal de 8800 GTS 320MB samen met de 8600 Ultra de kaart met de beste prijs/prestatie ratio zijn. Alleen spijtig dat die GTS maar 320MB heeft, wat volgens mij een klein bottleneck zal veroorzake waardoor de 8600 (512MB versie) gefavoriseerd zal worden. Mja, een gewone 8800 GTS kost "maar" €100 meer.

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb officieel de oorlog uitgeroepen tegen retail koelers:+. Geen retail koelers op mijn systemen (op m'n 4600 komt binnenkort ook een nieuwe:)). Media Center idee is pas later van toepassing maar je hebt idd gelijk. Ik denk dat ik gewoon geen kaart koop maar dat later i.c.m tv-kaart doe. Dit systeem is puur voor ff te l33chen van CampZone en om te kunnen internetten. Daarna gebruik ik 'em als server dus is videoperformance niet echt nodig. Maar dan weet ik in iedergeval dat die Core 2 Duo redelijk is en dat die er goed in past.

10. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Hallo iedereen,

Zoals sommigen van jullie weten zou ik eerst voor een dell gaan.
    Maar ben toch aardig van gedachten verandert.
    Voor het zelfde budget heb ik samen met een vriend het volgende samengestelt:

XFX Nvidia 7900GS Extreme edition 256 MB DDR (pci)
    Seagate 160 GB (Barracuda 7200.9,7200RPM, 8 mb,sataii)
    Asus DVD +-r?+-RW DRW1608P3S dual layer zwart
    Aopen ES45B miditower 350W zwart
    Creative Soundblaster audigy 2 SE OEM
    Corsair Valeu 2x1GB PC5300 DDR2 SDRAM
    Intel Conroe E6400 Core2duo (socket 775,2,13Ghz, 1066 Mhz FSB,2MB)

Totaal bedrag : 908,-

Graag hoor ik wat jullie er van vinden ;)

Mvg,

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    @ Errox: Wat is er mis met de standaard koelers?

@ Smokey: Neem misschien een X1950 Pro als het prijsverschil niet te groot is. Ook zou ik een brander van NEC of Samsung nemen en ik denk dat die voeding bij die case iets te weinig zal zijn. Dit doordat er in Aopen cases nooit topvoedingen steken (maar ook geen echte rommel voedingen). Voor de rest :thumbs:.

Wat is jouw budget?

12. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Sowieso 16MB cache hard disk pakken, eventueel een 320.

13. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mja geluid/tempratuur verhouding. M'n Zalman VGA koeler koelt echt super goed maar is tegelijkertijd kei stil. Ben niet echt iemand die de tempratuur van z'n systeem naar 60 ~ 70 graden laat stijgen. Heb liever een koele tempratuur met een lage RPM. Je kan het natuurlijk zelf bijstellen maar toch. Besides, het ziet er veel gaver uit (vooral in die lanbox, is met window)

oh kut, heb een dubbelpost gemaakt. Please don't kill me. :eek:

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ben je er weer met je 16MB cache :+. Nou goed, dat is inderdaad wel beter (als dat bij een 160GB HDD bestaat). Maar die 320GB kost toch al zo'n €30-40 meer, iets dat je imo beter in andere onderdelen (grafische kaart, voeding...) steekt als je toch genoeg gaat hebben met 160.

Hmm, 16MB cache bij een 160GB HDD blijkt te bestaan. Maar het verhoogd de prijs wel te veel imo.

De E6300 wordt sowieso niet warm :). Hoe de geluidsproductie van de standaardkoeler van een C2D is weet ik niet (heb de mijne nooit gebruikt), maar ik denk dat het bij een E6300 best laag is.

15. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Hoi,

Ik denk dat ik niet hoger wil gaan dat dit.
    Kan altijd later nog upgraden.
    En hoorde idd al van iemand anders dat ik beter voor een samsung of NEC brander kon gaan,dus dit ga ik dan ook denk ik wel doen.

En mischien toch ook wel een X1950 i.p.v de 7900GS.
    Bedankt iig. :)
    Is het voor de rest een goed gamesysteempje e.d?

Bvd,

16. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    :+, maar is sowieso zonde als je een redelijk systeem pakt en dan een goedkope hard disk koopt. Tenzij je niks met de hard disk doet (ja tenzij je knoppix draait 8)).

Hmm, laten we het dan op het design van die Blue Orb houden :+

17. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Opzich maakt de koeler @900RPM weinig lawaai, maar toch is het nog hinderlijk voor mij. Maar eerst moet ik nog een koeler halen voor m'n 7600GT, wat maakt die een pokkeherrie!

18. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Zelf heb ik een NEC brander, maar vroeger gebruikte ik altijd branders van Plextor en volgens mij zijn die nog steeds 't beste om te hebben.

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Zeker een X1950 Pro nemen. Deze is beter dan de 7900 GS en iets goedkoper.
    Alleen zal die voeding zeer krap zijn of gewoon iets te zwak. Ik raad je aan de Antec Sonata II te nemen (zeer goede case + voeding). Deze kost iets meer dan €100.

Nu is er nog 1 fundamenteel ding dat je nodig hebt om een goede gamepc te hebben: een moederbord :x. Ik raad je de Gigabyte GA-945P S3 aan aangezien je toch een aparte soundcart koopt. Dit moederbord kost rond de €80.

Maar Plextor is gewoon te duur. Branders van NEC of Samsung zijn zéér goed en hebben een scherp prijsje :).

20. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ok want ik zag op de site 2 x1950,s staan.
    Een van 190,- en eentje van 211,- euro.
    Dus ik denk dat je die van 190,- euro bedoelt right?

Verder zeg je dat ik een moederbord nodig heb,maar de Asus p5b is toch een moederbord?

:b:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina