De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pboy007

    pboy007 Game-freak

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb mijn plasma bij www.progress.nl gekocht scheelde toen 300,- met de MM.
    grt,patrick
     
  2. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik speel thuis zelf nog op een kleine en oud tv-tje. Nu vroeg ik me af wat ik kwijt ben als ik me zo'n LCD of HDTV (weet ik hoe het allemaal heet) wil kopen. Het moet dus gewoon een TV zijn met een leuke beel en geluidskwaliteit, en gischikt is voor de Xbox 360. Overigens hoeft het ook niet zo'n groot ding te zijn als die van pboy007 (zie enkelle post hierboven). Het moet gewoon een kleine goeie TV zijn die geen belediging voor m'n 360 is:)

    Kunnen jullie me mischien wat aanraden?
     
  3. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoe zit het met de response snelheid van z'n plasma merk je iets van ghosting ofzo?

    @Leze jij had toch de Panasonic TH-42PV60E? Zo ja, weet jij dan het veschil tussen deze en de TH-42PV600?

    Bvd, Michiel
     
  4. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    BCC rekent geen BTW op alle lcd en plasma tv's vandaag.
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Plasma's hebben toch geen last van responsetijden ? :eek: Das alleen een LCD fenomeen dacht ik, kan het fout hebben though.
     
  6. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja dat dacht ik dus ook. Maar wilde weten of iemand hier er meer vanaf wist?
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja ik heb in ieder geval nog nooit bij de specs van een Plasma responsetijden zien staan, dus het zal wel niet van toepassing zijn op Plasma's.
     
  8. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    LCD's hebben een veel hogere responstijd dan Plasma's. Als je een plasma koopt kun je er zeker van zijn dat de ghosting of trailing vrijwel niet waarneembaar zal zijn.
     
  9. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Plasma heeft helemaal geen responsetime net als CRT.
    Plasma 2 zal nog eens hogere resoluties, geen burn-in en veel hogere contrasten waardoor SED wel kan fluiten naar een positie in de markt.
     
  10. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    Behalve als je dan weer kijkt naar prijs + fragiliteit van het scherm..

    Plasma blijft kwetsbaarder...

    tis raar om te zeggen dat SED nu al kan fliuten naar een positie, terwijl de SED alleen maar voordelen heeft.
     
  11. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Noem één voordeel van SED ten opzichte van Plasma 2.0
     
  12. Xplicit

    Xplicit MX-3

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet o de vraag al gesteld is, maar als je in de winkel een mooie HD tv ziet (mijn favoriet is tot nut oe nog steeds de 37S71B van Samsung) zie je vaak supermooi en helder beeld, maar soms ook "nromaal"beeld. komt dit door Digitale TV of door de HD kabel?
     
  13. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Het "supermooie" beeld is waarschijnlijk HD beeld wat je bedoeld, wat meestal met een HD Showcase wordt laten zien.

    Als je "minder"beeld ziet zal dat gewone televisie zijn ofzo via de kabel, dat is namelijk veel minder mooi dan HDTV (of HD beelden via de Xbox 360 natuurlijk).
     
  14. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Bij de Klamer/Makro staat een mooi Samsung ding voor ik meen 640 euro (+39,95 5 jaar garantie). Denk dat ik die ga pakken. Het is een 65cm apperaat, 720p, component, hdmi etc etc. Zijn er nog dingen die je moet weten over het algemeen van een Samsung TV buiten het feit dat de contrast waarden niet altijd kloppen=
     
  15. Xplicit

    Xplicit MX-3

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee het waren 2 dezelfde HD LCD TV's naast elkaar. Ik hoorde dat het mooiere, scherpere beeld bij HD komt door de kabel, de ander zegt weer door Digitale TV.
     
  16. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit eraan te denken om deze te halen voor tv kijken op mijn kamer. Nu staat daar nog zo'n huge aristona beeldbuis uit '89 ofzo, en ik zou wel wat ruimte kunnen besparen.

    [​IMG]

    Nee, ik bedoel niet de 42 incher, maar de schattige 19 incher :) (LE19R71B) Hij is alleen om chill tv te kijken, en om er naar te kijken als hij uit staat, want ik vind m best mooi. Verder is hij natuurlijk ook handig om ff mee te slepen met een lannetje bijvoorbeeld, en past hij wel heel erg goed bij mijn receiver (zwart/blauw licht) ;). Ik wil er dus in eerste instantie niet op gamen, dat doe ik op de beamer. Maar occasionally zal hij dus met de 360 gebruikt worden, over VGA, want er zit geen component op zag ik.

    Op het eerste gezicht lijk ik niet echt slecht nieuws te lezen over dit toestel, maar als iemand nou in een keer roept: 'NEEE Mike! niet doen!!...' dan zou ik graag willen weten wat er dan aan scheelt. Dusse kommaar op :)
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2007
  17. Rembo

    Rembo Xbox 360 for live!

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    de 19 inc zou ik nie nemen vanwege de component heb zelf een paar dagen terug 23 inch besteld (helaas nog nie binnen :mad:)
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Die component aansluiting maakt voor mij niet zoveel uit. Zoals ik al zei, ik sluit er niet de 360 standaard op aan. Bovendien kan het ook met VGA, of is het dan heel lelijk ofzo? Kan me het niet voorstellen.
     
  19. pboy007

    pboy007 Game-freak

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    he,
    ik heb nog geen last gehad van ghosting of zo
    gewoon een super scherm vind ik zelf.
    hij staat op game mode en die heb ik ook nog wat aangepast want
    die vond ik wat donker.

    grt,patrick
     
  20. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    waar blijft (eventueel al verwerkt in het start topic) een stuk over ervaringen met hdtv/hd-ready/lcd schermen op de markt of een soort top 10 van dit soort schermen(eventueel weer onderverdeeld)...?

    Heb echt geen flauw idee welke hdtv ik zou moeten aanschaffen als ik dat zou willen... zoals ik elders al vroeg.. welke opties moet een hd-ready/lcd scherm hebben om optimaal te kunnen genieten van 360 high resolution gaming!? (en die dan ook nog te gebruiken is voor digitale tv en dvd kijken)...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina