In de handleiding staat niks over problemen, en van de site word ik ook niet wijzer. Moet ik ICS nog inschakelen ofzo? Heb dat op een andere computer wel eens gedaan, maar hier kan ik dat niet vinden.
Nee want je hebt een router .. Ik zou dan contact op nemen met de helpdesk van je router ... of een andere router kopen , waar wel een goede handleiding bij zit (linksys bijv) PS misschien kan je zoveel mogelijk info geven dan kan ik je beter helpen.
Waar moet je op letten bij het aanschaffen van een router? Welke snelheid? Kun je me een paar routers op noemen die goed zijn? Niet draadloos.
Ik ben op deze site uitgekomen http://portforward.com/english/routers/firewalling/Sitecom/DC-202v5/Xbox_Live_360In.htm Er moeten dus wat poorten opengezet worden. De computer een static Ip adres geven ging perfect. Maar nu moet ik het ip adress van de router in mijn browser invoeren. Dat wil niet lukken. Mijn browser vind helemaal niks. Het ip van de router is toch gewoon de default gateway bij ipconfig/all?
je moet zien dat beide IP's in hetzelfde subnet vallen. Dus als je 192.168.x.x gebruikt op de NIC moet die range ook in je router gebruikt worden.
Bedankt voor de reactie, maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Moet ik subnmet mask veranderen? Dat kan toch niet zomaar?
Welk adres + subnet heb je op de NIC gezet? En welk adres staat op de router? Als je dit van de router niet weet ga dan naar DOS en zet daar arp -a het adres dat je daar zal zien is het adres van de router Waarschijnlijk zit je op de pc met een 10.x.x.x range en op de router met een 192.x.x.x of omgekeerd Al de lampjes branden toch ook groen hé op de netwerkkaart en router?
Als ik arp -a intik in dos, dan krijg ik een internet adres en een fysiek adres. Maar als ik dat internet adres intik in de browser vind hij niks.
Je router zal een adres hebben in een private range (kant ethernet dan) Check gewoon dat deze hetzelfde staan (zelfde subnet) Welk adres heb je op router als je arp doet? (Internet adress) En welk adres heb je op de NIC gezet + subnetmask? Zonder die info kan ik je niet helpen.
Ik heb het nu iets veranderd: bij ipconfig/all : ip adress 84.104.x.x subnet : 255.0.0.0 standaard gateway: 84.104.x.x Ik weet niet precies wat je met NIC bedoelt, en waar ik dat kan invoeren?
Waarom moet je eigenlijk bij @home de computer resetten als je met de xbox online wilt? Kan je niet alleen de modem resetten?
Maar dat snap ik niet. Hoe zit dat dan in elkaar. De modem kan toch niet weten of de pc uit is of niet?
En waarom zou de modem niet weten dat de pc uit is Dit zal juist het eerste punt zijn die weet dat de pc uit is
Nee, daar heb je gelijk aan. Maar als je de modem reset (spanning eraf haalt) zonder de pc uit te doen heb je toch eigenlijk het zelfde effect. Of niet?
Fardo, weet jij misschien hoe het komt dat als ik de ip van mijn router in de browser invul dat hij dan niks vindt? volgens Sitecom is is dat http://192.168.123.254, maar dat doet helemaal niks.
FF snel een vraagje. Ik ben van plan een wireless router te kopen voor xbox360 live. Dat is namelijk wat makkelijker; heb je geen kabels door heel het huis lpen. Maar goed, nu is mijn vraag of de volgende router geschikt is: Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G Modem: Arris/Touchstone Cable Modem (ethernet) Privider: @Home (kabel) Download snelheid: 4000 Kbits/sec Upload selheid: 600 Kbits/sec En waar kan ik zien of mijn firmware overeenkomt met de minimale eisen van de router?