1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DVD-lade gaat niet goed open zonder DVD

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Jows, 17 jan 2007.

  1. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Heren/dames,

    De DVD-lade van de 360 van een maatje van mij gaat niet meer open als er geen DVDtje inzit. Zit er wel een DVDtje in, dan gaat de lade gewoon open.

    Hij heeft geen Saints Row, dus dat zal het probleem niet zijn. De enige spellen die hij heeft zijn TopSpin 2 en PES6.

    Als ik het frontje eraf klik, en de lade naar rechts duw zodra ik op de eject-knop druk gaat hij open. Met het frontje erop is dit niet zo eenvoudig.

    Is dit een bekend probleem en zo ja, kun je hier zelf iets aan doen, of zal hij MS moeten bellen en het apparaat op moeten sturen?

    Thnx!
     
  2. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Eehm, misschien een beetje offtopic, maar waarom zou het wel een probleem moeten zijn als hij wel Saints Row had??
     
  3. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    idd, ik heb hier ook last van, pas als ik de console scheef houdt gaat hij pas open, dit is volgens mij vooral bij de Premium editions. Waarschijnlijk zit er een fout in de lade waardoor deze steeds blijft hangen aan het binnenwerk. ik heb het ook geprobeert zonder frontje erop, maar helaas bleef de lade nog steeds hanegn. Zie het dus als een kleine bug die verder geen kwaad kan. Het is alleen af en toe lastig. Maar soms heb ik er 2 maanden geen last van en dan begint het weer. Je kunt proberen Microsoft helpdesk te raadplegen, maar waarcshijnlijk schiet je daar ook niets mee op
     
  4. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Inderdaad, Saints Row heeft er niks mee te maken. Als je xbox 360 er bij een spel mee ophoudt ligt dat aan de xbox 360 zelf.

    Maar als ik jou was zou ik even naar MS klantenservice bellen.
     
  5. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    ?? wat heeft dat ermee te maken, zijn DVD lade blijft steken als hij hem open wilt doen om er een spel in te stoppen, maar zoals ik al zei, je zult er niets aan kunnen doen; fabrieksfoutje.
     
  6. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Oplossing: Hou altijd een spel in je dvd lade, of bel MS.

    Oplossingen zijn tegenwoordig zooooooo moeilijk te verzinnen.
     
  7. Morninglight

    Morninglight RB6

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je een samsung drive? dan is het een bekend probleem, krijg je een andere xbox voor :)
     
  8. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Gevolg: Meer krassen op je discs.

    Zo makkelijk zijn oplossingen dus niet.
     
  9. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je zien dan of je een SamSung drive hebt :p?
     
  10. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Je hebt de U vorm waar je de CD in legt. Als er rechts van die u een rond gat zit heb je niet de samsung :)

    zo dus:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2007
  11. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    :+ zie je als je een chrome face plate hebt, heb je een hitachi:+
     
  12. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Heb er ook af en toe last van, alleen zonder disc!
     
  13. halo_operator

    halo_operator H2O Huntedkiller

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    heb het probleem ook gehad, ms gebeld, volgende dag oplaten halen door ups en nieuwe box gekregen (mocht alle losse componenten zoals hdd etc thuis laten:p) heel goed opgelos binnen een week teruggehad
     
  14. XD-sense

    XD-sense Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    2
    mijn lade gaat ook alleen normaal open als er een disc inzit anders moet je ff ´meehelpen´ ik heb hem van een gast gekocht en hij had hem al 2x teruggestuurd naar MS maar bleef het zelfde probleem houden.
    ik vind het niet zo erg en oh ja ik heb een samsung drive
     
  15. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar slaat dat nou op?
     
  16. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook zo'n Samsung DVD Drive die waren toch juist beter (minder geluid, minder snel krassen op disc zooi etc).

    @Shortbull
    Heb zelf een Core (nu wel met HDD enzo), nog nooit problemen mee gehad idd :p
     
  17. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Uhm zoals ik vele jaren geleden heb geleerd bij natuurkunde is er wrijving nodig om krassen te krijgen in iets. Nu lijkt het me zeer logisch dat wanneer de xbox uit staat de cd niet beweegt, geen beweging = geen wrijving = geen schade.

    Sterker nog als je een cd/dvd in een speler doet dan komt er een mechanische "klauw" die precies pas in het middelste rondje van een cd/dvd. Dit draait waardoor de laser data kan lezen. Deze klauw zorgt ervoor dat de cd/dvd in het luchtledige hangt en alleen aangeraakt word in het midden. Als jij je cd lade openmaakt en je haalt hem eruit heb je meer kans op schade aan je cd dan dat je hem erin laat zitten.

    Als we toch bezig zijn geef ik nog even wat tips. Als je een cd/dvd zonder doosje ergens laat liggen kan je hem het beste op de kant leggen waar de sticker NIET zit. Waarom zou je zeggen?

    Nou de onderkant is beschermt door verschillende lagen omdat er rekening mee is gehouden door de fabrikanten. De bovenkant daarentegen is niet beschermt. Pak maar eens een oude cd. Plak een goed plakkend plakbandje op de onderkant en trek hem eraf, je zult zien dat er niks mee komt. Doe hetzelfde met de bovenkant en je trekt zo de hele datalaag mee. Je kan dan dus de cd/dvd weggooien.

    Iedereen kijkt altijd aan de onderkant of een cd/dvd beschadigt is en ik doe dit ook om te kijken of de laser bij de data komt, maar als het gaat over de meest "breekbare" zijde van een cd/dvd dan is het de bovenkant.

    Dus als je de volgende keer een cd/dvd wilt verneuken van je broertje pak een sleutel en trek een kras aan de bovenkant van de cd inplaats van de onderkant, weet je tenminste zeker dat hij het niet meer doet.


    Op logisch nadenken
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2007
  18. Amblydoras

    Amblydoras Active Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    noohhh vette diss:+
     
  19. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    echt nuttige toevoeging die post, complimenten.

    Maar goed, ik weet uit eigen ervaring dat wanneer je de disc erin laat zitten dit meer krassen opleverd. Dit kan bijvoorbeeld komen dat je 360 zo abrubt ophoud met lezen dat die niet goed "uit leest" wanneer je opeens je 360 uit zet. Ook kan het komen wanneer je hem aanzet en dat hij begint met het lezen van de disc. Ik heb de ballen verstand van techniek maar als je 360 uit staat levert die idd geen krassen op maar het gaat erom wat er gebeurt met je disc bij het uit en aan zetten van je 360 . Ik doe het iig niet meer, wat een ander doet moet hij weten ik raad het alleen af.
     
  20. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Dat dachten vele voor jou ook, omdat het de logische verklaring is. toch is het zo dat als jij je dvd in de lade laat zitten er vele malen meer krassen opkomen dan hem netjes opbergen in het hoesje. (God mag weten waardoor). Ikzelf heb dit jammer genoeg meegemaakt: Ik heb in het begin een dvd verkloot door hem nooit uit de box te halen, (PG3 ) heel lang dacht ik dat dit aan de xbox lag en ik heb dus mijn dvd omgeruild en weer hetzelfde patroon gevolgd. en raad eens weer zaten er krassen op. Een maand later heb ik een ander spel gekocht maar bij deze heb ik hem steeds terug in het hoesje gestopt, raad nog eens geen enkel krasje. Ik heb een jaar lang mijn dvd's netjes uit de box gehaald wat resulteerde in mooie schone dvd's zonder krassen. Nu heb ik laatst (3 maanden terug) mijn TDU per ongeluk in de lade laten zitten en voila weer krassen. Dus je kunt me veel wijsmaken, maar krassen ontstaan juist door het erin laten zitten van dvd's. geloof je mijn verhaal niet, voeg dan Veskit NL toe aan je vriendenlijst en vraag naar zijn dvd's.
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2007

Deel Deze Pagina