De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pboy007

    pboy007 Game-freak

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,
    ik wil een lcd voor op de slaapkamer maar ik weet niet welkeik heb er een paar op een rij gezet waar ik wel intresse in heb maar voor welke zoude jullie gaan.
    SAMSUNG LE32R71B (82 cm) zwart € 881.75 (inclusief BTW)
    SAMSUNG LE32S71 (81 cm) zwart/zilver € 749.18 (inclusief BTW)
    Philips 32PF7331 (82 cm) LCD-TV € 881.72 (inclusief BTW)
    Sony KDL-32U2000 (81 cm) Lcd-TV prijs is rond de €850,-geloof ik
    ik hoor het graag van jullie bedankt.

    grt,patrick
     
  2. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Kijk eens op www.kieskeurig.nl en vergelijk de tv's. Ik zou twijfelen tussen de Philips en dure Samsung. De goedkope samsung heb ik zelf en hij bevalt prima, maar de R serie heeft een iets betere kwaliteit.

    Ik heb een vraagje over resoluties, hoe stel ik de resolutie 1366x768 in als ik mijn pc met mijn hd-tv heb aangesloten, oftewel hoe kan ik 720p/1080i via mijn pc op mijn tv afspelen? Of snap ik het niet helemaal en is het zowiezo hd als je een hd-filmpje afspeel?
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wilde al eerder reageren maar mijn draadloze toestenbord begon heel wazig te doen.

    Je hebt een VGA<>Component kabel nodig , die volgens de norm YPbPr (Analoog) werkt.
    Kabels die werken met YCbCr (Digitaal) zullen niet werken.


    Component Video is Y-Pr-Pb encoded video which is different than non-encoded RGB and RGB/HV.
    The Device to which the "VGA" connector is connected, needs to support Component video (Y-Pr-Pb) for this type of cable to work.
     
  4. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op mijn Samsung LE26R71B nogal last van screentearing in sommige spellen (met name Dead Rising). Een maat zei laatst op MSN dat dit door Samsung was maar volgens mij is dat bullshit.. Dat heb je toch op iedere LCD televisie/monitor met standaard refresh rate (dus geen 100Hz)?

    Ook zou je het oplossen door de games op 1080i te spelen maar helaas speel ik via VGA dus dat kan ik niet proberen..

    Weet iemand hier iets van?

    Ohja, screentearing = http://en.wikipedia.org/wiki/Tearing
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2007
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Screen Tearing happens when the number of fps exceeds the monitors ability to refresh (number of Hertz). The result is lines that look like a glitch each time the screen refreshes because the monitor cannot display a high fps that the computer is asking it to

    Vertalen moet je zelf maar doen , daar ben ik toe moe voor.

    Bied Game Mode (Spel Modus) geen verbetering ???
    Heb met mijn LE32R71B nog geen problemen.
     
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    dat wil dus zeggen dat de verversings snelheid van je scherm langzamer is dan de verversingssnelheid van het spel
     
  7. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt zeker een soort van horizontale strepen in het beeld af en toe, en dan met name bij cutscenes. Dat ligt gewoon aan het spel. Veel 360 spellen hebben last van tearing. Dead Rising, Saints Row en ook het recent uitgebrachte Lost Planet. Dat ligt gewoon aan slecht programmeren door de maker van het spel en niet aan je monitor.
     
  8. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig, dat dacht ik ook al. Zou wel naai zijn als het aan Samsung lag :p
    Maarja, het is idd alleen bij een paar spellen zoals Dead Rising, Saint's Row, Blazing Angels en Lost Planet.. maar bij Saint's Row, Blazing Angels en Lost Planet valt het niet echt op, bij Dead Rising wel.

    Ga het gelijk instellen, ik zit er toch naast ;)

    E: Sorry voor dubbelpost, foute knopje. Spelmodus maakt niets uit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2007
  9. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat klopt niet helemaal. Plasmabeeldpunten kunnen zo snel reageren dat de term ‘responstijd’ praktisch irrelevant is, want zelfs de snelste beweging ziet er vrijwel scherp en duidelijk uit. Ze hebben wel een responstijd maar die is gewoon supersnel.
     
  10. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Even ter uitleg voor meerdere mensen die het niet snappen; ik heb mijn hdtv en pc aangesloten, hoe krijg ik nu beeld op mn pc scherm.

    Klik op de rechtmuisknop op het bureaublad; klik op eigenschappen.

    Je krijgt nu een tabblad-menuutje getiteld 'Eigenschappen voor Beeldscherm'.
    Ga naar de tab instellingen. Hier kun je als het goed is bij het uitklapmenu een beeldscherm selecteren. Tevens kan dit met de zwarte vlakken (dit menu bedoel ik):
    [​IMG]

    Je kunt nu desgewenst een beeldscherm selecteren en daar de kleuren en resolutieinstellingen van wijzigen. Als je vervolgens aanvinkt 'het Windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor' zou je beeld moeten krijgen.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zelf gebruik ik de Game Modus niet.

    Heb even de dubbele post samengevoegd.
    Druk ook geregeld op het verkeerde knopje.
     
  12. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik de spelmodus ook niet, vind het beeld met spelmodus uit mooier en merk geen verschil in reactiesnelheid o.i.d...
    Maar volgens mij is dat ook meer voor consoles via SCART bedoeld omdat hij dan de lage resolutie eerst moet verhogen naar z'n eigen resolutie en dat daar dan minder vertraging in komt :thumbs:
     
  13. marijnvanooijen

    marijnvanooijen Playing Oblivion

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom hoor je eigenlijk niet zoveel van LG tv's. Als ik de specs en de prijs bekijk lijken deze tv's me toch heel behoorlijk.


    http://kieskeurig.nl/product/766A9AF7C8E50392C1257203004F81B6.htm

    32LC25R

    Contrast: 5000:1
    Response time: 8 ms (gtg)
    helaas maar 1 hdmi ingang (de 37 inch versie heeft er wel twee)

    en wel voor de uiterst schappelijke prijs van 700 euro. Ook vind ik het desing erg mooi. Ik heb tv nog niet in het echt gezien dus mischien is het niks maar leek me geen slechte deal.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ze hebben het over de dynamische contrast.
    De werkelijke contrast zal rond de 1200:1 liggen.

    Als ik zo de verschillende gebruikers reviews lees , dan lijkt de LG problemen te hebben met de vasthouden van de firmware.

    Panels van LG vindt je ook weer terug in de LCD's van Philips.
    LG/Philips is niet voor niets de grootste fabrikant van LCD-schermen op de wereld.
    Een panel (scherm) kan nog zo goed zijn , als de hardware die de panel aanstuurd niet goed werkt dan is de LCD helemaal niets waard.
     
  15. X360Fr33k

    X360Fr33k RacePro

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar merk je het verschil met 2000:1 en 3000:1?!
    Zag namelijk ook die Samsung 26" van de Makro voor maar 580,- inclusief.

    Die heeft ook de game-modus, maar als je die toch niet gebruikt... lol.

    Neem aan dat deze Samsung wel goed is, toch?
     
  16. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Mensen,

    Na lange twijfel heb ik besloten een LE26R71B te nemen. Heb hem nu ook in huis, geweldig apparaat. Maar ik heb nu wel een probleem met het geluid. Als ik gewoon TV-kanalen check, heb ik wel geluid. Maar zodra ik overschakel naar component (Xbox360) is er totaal geeen geluid. Ik heb geen scart gebruikt, alleen de 3 (rode, groene en blauwe HD) component kabels. Heb de switch (dacht ik) naar HDTV gezet. Doe ik iets fout?

    Alvast hartelijk bedankt :thumbs:
     
  17. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb vandaag mijn samsung le32s71b binnen
    damn wat een groot scherm had het niet verwacht
    en gears of war is zo gruwelijk scherp
    je ziet elk detail
     
  18. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet nog de 2 audiokabels(Rood en Wit) in je tv pluggen;) Die 3 componentstekkers zijn alleen voor beeld..
     
  19. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
  20. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahh, bedankt. :b: I love you \o/ (sorry, dat moest er ff uit).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina