NAT probleem Zyxel2602-D1A
Beste Fardo,
Hieronder mijn probleem, ik heb al aardig lopen googlen en browsen en testen maar het wil maar niet lukken Alvast bedankt voor je moeite!
Het Probleem
Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT functioneerd niet goed. (XBOX life test geeft MODERATE ipv OPEN
Welke provider?: Compuserve
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 4096kb down / 1024 kb up
Modem
Welk merk modem heb je?: ZyXel2602-D1A
Modem type?: Router
USB/ Ethernet?: Ethernet
Internet Delen / ICS
Werk je net ICS (Ja/Nee)?: nee
Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: geen
Router
Welk merk router heb je?: ZyXel2602-D1A
Welk router type?:
Welke firmware?:
Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet
De Foutmelding
Wat is de exacte foutmelding?: NAT komt alleen op MODERATE.
Wat heb je geprobeerd?: Ik heb in de Zyxel alles geprobeerd. Ik heb port mappings voor de twee poorten die nodig zijn. Ook heb ik de firewall rules toegevoegd. Ik heb UPNP aan/uit gezet. Ik heb als test ALLES geforward naar het internet IP van de XBOX en de FW functionliteit disabled. Alles zonder succes.
Ik heb nu een ZyXEL Prestige 650H-31 ipv de bovenstaande Zyxel tussen internet en de XBOX. Deze staat in bridging mode, de XBOX krijgt een publiek ip adres. De test laat dan wel OPEN ipv MODERATE zien. Het ligt dus duidelijk aan de andere Zyxel.
Waar stopt de test?:
Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
Als je iemand niet kan zien of horen
Wat staat er bij NAT?: MODERATE
Allen, mijn probleem is opgelost!!! Even contact gehad met support@zyxel.nl en zij wisten me te vertellen dat ik portforwarding en firewall uit moest zetten, en UPNP aan (beide vinkjes)... Het werkt als een trein!
Laatst bewerkt: 22 jan 2007