Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Koop z'n goedekope HDMI kabel bij de Lidl ofzo, is verguld en geeft geen storing enzo.
    En is maar €9,95

2. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn mensen die zeggen dat bij een digitaal signaal de kabel niets uit zal maken.. Er zijn echter ook mensen die denken dat het wel wat uitmaakt! Een Monster of Oehlbach kabel is wel aan te raden, al denk ik zelf dat je ook prima een Profigold of Vivanco hdmi kabel kunt gebruiken. Als geld geen probleem is zou ik voor een monster kabel gaan, speelt geld wel een rol kijk dan ook even naar een kabel van Profigold of Vivanco.. Doen ook prima hun ding en kosten beduidend minder dan een Oehlbach/Monster:)

3. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt. Ik ga gelijk even op internet zoeken!*)

EDIT//Heb zojuist wat op internet gezocht. Is inderdaad een stuk goedkoper en kabels zien er kwaliteitief uit. Maar nu ook voor audio. Kan ik daarvoor gewoon ook een Profigold nemen en wat kan ik beter nemen: coaxiaal of optisch?

Laatst bewerkt: 19 jan 2007
  4. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Gompy

Kijk ook eens naar de Marantz Dv6600 erg mooi ding.
    Is intern als het goed is exacte kopie van de 1930 alleen meende ik gelezen te hebben op GoT dat deze over net wat betere firmware beschikt.

Moe je mischien maar eens op googlen. :)

Succes iig!

5. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Voor audio zou ik wel voor goede kwaliteit kabels gaan. Zelf zou ik voor coax gaan(ben ik ook al gegaan:9 ) Kijk dan eens naar merken als Van Den Hull, Oehlbach, QED, monster etc. Voor een Digi Coax kabel zou ik wel voor een wat duurdere(lees kwalitatieve) gaan:)

6. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat maakt coax beter als optisch? En zou je misschien links kunnen geven naar kabels die jij noemt, een winkel die ze verkoopt. Oehlbach is makkelijk te vinden bij Alternate en Monster bij BCC.

@Limpbixkit: Bedankt, ik ga idd even googlen.

7. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Beter heb ik niet gezegd;) Lees Dit artikel anders even voor het verschil tussen Coax en Optisch:)
    Hier Kun je wel wat leuke kabeltje krijgen:9 Kijk anders ff bij een audio winkel in de buurt misschien hebben ze daar wel wat leuks hangen:b:

8. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Wow, de kabels van Van Den Hul zijn wel erg duur. Heb op een andere site al veel Monster kabels gevonden en ik denk dat dat een betere optie is. Heb ook het artikel gelezen en denk dat coax beter is.

Nu het toch over kabels gaat. Boven bij ons heb ik echt slecht beeld van de gewone TV aansluiting. Nu had mijn vader het over een betere antennekabel met lagere weerstand. Kan iemand mij hier meer over uitleggen. Is het verschil groot te noemen vergeleken met een simpelle Gamma kabel.
    Ik heb zeker zo'n 20m. nodig, waar zou ik dit het beste kunnen aanschaffen.

Laatst bewerkt: 20 jan 2007
  9. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn idd behoorlijk aan de prijs:D Echter "The Name" van Van Den Hull is slechts 39,-!! Heb hem er zelf op het moment ook tussen hangen en vind hem zelf beter klinken dan m'n oude Oehlbachje.. Monster heeft ook goede kabels en er zal vast een type zijn die je aanspreekt en in je budget valt:) \o/

Over antennekabels: Je zou het beste een kabel kunnen kopen van Hirschmann(Rond de €1,50 de meter dacht ik..), en deze dan afmonteren met metalen(!!) stekkers. Ook is het aan te raden een (goedkope )antenneversterker te kopen, deze kun je krijgen bij de bouwmarkten of een lokale electroboer voor ongeveer €15,- en of het een groot verschil is: JA!! Had er zelf eerst ook een goedkoop kabeltje tussen liggen en de aanschaf van een paar metertjes Hirschmann, metalen stekkers en een antenneversterker maakten echt een wereld van verschil!!

Laatst bewerkt: 20 jan 2007
  10. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga zoiezo toch even verder kijken naar de kabels van: Van Den Hul.

Ga ook even op internet zoeken naar Hischmann kabels. Hoop zoiezo dat mijn beeld een stuk beter is. Maar werkt het ook als je antennekabel parallergeswitched is in de meterkast? Blijf je nog een goede beeldkwaliteit houden?

11. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan dus bij een winkel in Rotterdam de Marantz DV6600 kopen voor €280.
    Klik. Is dit een mooie deal bij die winkel?

12. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is dat een mooi prijsje hoor.
    Ben tegenwoordig niet zo bekend meer met die prijzen.
    Maar de 6x00 waren dacht ik altijd een iets prijziger dacht ik.

Edit: Heb even een bonnetje erbij gepakt, mijn Marantz dv4200 OSE was 3 jaar terug 500,-
    Dus denk dat 280 een erg mooie prijs is. Bel anders nog even rond bij wat zaken.

Laatst bewerkt: 21 jan 2007
  13. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf al een beetje goed gezocht op internet. Het is zoiezo niet erg duur. Voor de speler word meestal €450 gevraagd. Als het goed is ga ik aanstaande week de DVD speler halen in Rotterdam.

Wil over 2 maanden dan een leuke Marantz reciever kopen. Bij dezelfde winkel hebben ze ook mooie aanbiedingen daarvan. Gelijk daar maar even vragen tot waneer die aanbieding duurt. Wil zoiezo even goed luisteren en vergelijken enzo.

14. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is zeker een mooi prijsje!! Intern is de speler identiek aan de Denon 1920 maar de Marantz ziet er zeker een stuk strakker uit vind ik zelf:cool:

15. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien kan je evt. een mooi set prijsje krijgen. Scheelt bij sommige zaken weleens. *)

16. EUF-DUTCHJACKAL

EUF-DUTCHJACKAL Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Misschien is het al eerder gevraagd hoor, maar ben een complete noob in audio apparatuur. Ik heb dus laatst de Samsung LE-26R32 gekocht, voor beter beeld op m'n 360. Nu wil ik dus betere sound hebben. En ik dacht dus aan de Philips HTS 3115. Nu de vraag: Hoe sluit ik dit het makkelijkste aan, ik wil dus voor de games ook beter geluid hebben. Heb ik dan nog andere dingen erbij nodig versterker etc. Of is dit voldoende?

Alvast bedankt.

17. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Startpost gelezen? O-)

18. EUF-DUTCHJACKAL

Leuk Bevonden:
    10
    Jup, heb ik gelezen.

Maar aangezien ik echt een comlete noob hierin ben. Wil dus alleen weten of ik het aan kan sluiten op m'n 360. Maar heeft optical in dan ook andere benamingen? Waqnt bij de specificaties zie ik heel veel uitgangen maar zo 1,2,3, niet een optical in. Wil hem aansluiten op een philips HTS 3115.

Wie o wie helpt?

19. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    =(

20. EUF-DUTCHJACKAL

Leuk Bevonden:
    10
    Is er dan nog een andere manier om deze aan te sluiten op m'n 360?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina