Enchanted Arms

Discussie in 'Algemeen' gestart door SoulFighter, 19 okt 2005.

1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Weet iemand waarom sommige leden van mij maar niet willen healen na elk gevecht? Ze beginnen steeds opnieuw met maar 1 hp :mad: .

2. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Ligt aan je VP, die kun je herstellen bij een soort van paars-achtig paaltje op sommige punten in het spel.
    Je ziet aan het eind van elke battle steeds de VP achteruit gaan, zodra die op 0 staat, heb je telkens maar 1 hp en 1 ep.

3. Roywilliam

Roywilliam Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Na een tijd nadenken heb ik dit spel toch maar aangeschaft. Vanwege de wat matige reviews heb ik zolang getwijfeld maar ik ben erg blij met de game, vind het toch wel erg gaaf. Doet me denken aan de mooie Final Fantasy 7 tijd :)

@Sen: De paarse paaltjes zijn toch voor het kopen van items, skills en golems en de groen/blauwe voor je VP?

@AVHAHA: Bijna direct werd dit uitgelegd in het spel tijdens een van de dialogen..

4. Sen

Leuk Bevonden:
    378
    Je hebt gelijk, ik bedoel niet die paarse crystallen, die zijn idd. om items te kopen.

5. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Heb sinds vandaag ook het spel. Wilde toch wel graag een keer een RPG spelen op mijn 360, aangezien Blue Dragon nog een tijdje op zich laat wachten. Ik heb net die Queen of Ice ontwaakt en ik ben positief verrast door het spel. Het vechten vind ik erg leuk gedaan. Ben ook wel een liefhebber van turn based gevechten, en met die grid moet je ook nog een beetje nadenken. Zelfs die gekke homo Makoto vind ik op de 1 of andere manier wel grappig.

6. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Kan je ook nog een soort potions kopen om die VP te herstellen? Bijna al mijn party members staan op 1 HP en 1 EP. In een battle is dat waardeloos. Of kan het echt alleen maar bij die groene paaltjes?

7. Sen

Leuk Bevonden:
    378
    Die zijn er wel later in het spel.
    Meestal was ik wel bij het volgende paaltje voordat de eerste op 0 VP kwam te staan.

8. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik gister ff helemaal niet. Alleen Atsuma had nog zijn HP en EP. Moest toen een heel stuk teruglopen en met een beetje geluk toch het paaltje gehaald. Toen kwam ik wel verder waar ik eerder vast kwam te zitten :)

9. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Indien je je hele team op 0 VP hebt, kan je teruglopen en gebruik maken van 'escape' bij alle opkomende gevechten. Er kan namelijk geen VP meer af. Dus dan hoef je de volgende keer geen geluk meer te hebben om terug te lopen.

10. perfectbas

perfectbas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    shit die Lord of Earth is kut man. Voor het eerst dat ik echt moeite heb met een baas... iemand tips?

11. Kyo

Kyo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Weet iemand waar ik dit spel kan kopen voor een goeie prijs? Zag gisteren dat ie nog steeds 60 euro was bij de mediamarkt...

12. Slimmie

Slimmie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb laatst het spel uitgespeeld. Queen of Ice was zo veslagen met mijn Omega Golem van de Holy Beast Shrine. :D

13. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben een rpg liefhebber (final fantasy serie vooral) maar ik twijfel of ik dit spel moet kopen... Ik ben nooit een grote van die ''schaakbord'' based gevechten geweest.
    Zou dit spel daar verandering kunnen brengen? trekt de verhaallijn?

14. stephanoss

stephanoss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hem pas gehaald,

alleen ben ik nu 2 van die shrines tegen gekomen, waarin ze steeds al beginnen en de helft van mij dood is:mad:,

maar heb je die shrines verder niet nodig?

15. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben ook een RPG fan, zag de 'vechtstyle' in het begin ook niet zo zitten. Maar dit spel heeft mij positief verrast! Ik vind het ondergewaardeerd. Het vechten beviel eigenlijk wel goed en de verhaallijn boeide me toch wel.
    Voor RPG fans is dit, wat mij betreft, een must-have.

Het is de bedoeling dat je de shrines tegen het einde van het spel gaat behalen. Als je net begint ga je daar inderdaad steeds dood. Maar je hoeft de shrines niet te behalen om het spel 1000/1000 uit te spelen.

16. stephanoss

stephanoss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kan je vanuit het einde nog terug op een simpele manier naar die shrines

17. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Op het einde is het spel af. Je kunt dus alleen terug naar de shrines als je een savegame hebt, van voor het 'einde'.

18. DuttY_r0cks

DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

Leuk Bevonden:
    0
    wat is die flikker toch erg
    echt irritant

19. Roywilliam

Roywilliam Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Die is er maar heel even :)

20. Morridin

Morridin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, de eerst 3 uur van de 50 ofzo. En je ziet in ALLE reviews van dit spel hoe geweldig irritant de voice-overs wel niet zijn en dat je hem meteen op japans moet zetten. Geeft ook maar weer aan hoeveel tijd die gasten in een spel steken voor ze het reviewen.
    Ik vind dit spel dan ook belachelijk onder gewaardeerd. Een heerlijke rpg met veel content, een leuk vechtsysteem, interessant verhaal en grappige interactie tussen je team leden (al is het soms teveel van het goede). Het is zeker geen final fantasy, en hij doet waarschijnlijk ook onder voor blue dragon, maar het blijft een zeer goed spel als je van turnbased houdt. Hij heeft mij iig 60 uur (!!) aan me scherm gekluisterd gehad (uitgezonderd de eerste 3 uur van de holy beast shrine waar ik nog geen encounter evade had ;) ). Het eerste spel op de 360 waar ik écht het gevoel heb dat ik waar voor me geld krijg.

Zo, dat moest er ff uit :) .

Laatst bewerkt: 24 jan 2007

Deel Deze Pagina