Wat en onzin. Een oog ziet boven de 60FPS nauwelijks meer verschil, maar onder de 60FPS wel! Lees de artikelen er maar op na.
Ga maar eens als voorbeeld Call of Duty (2) spelen op de pc, en limit je fps op 24. Wedden dat je na 1 minuut hoofdpijn hebt omdat je merkt dat de beeldjes in elkaar overvloeien? Boven de 60 merk je het nauwelijks meer, dan ziet het er net zo vloeiend uit als het echte leven. Verder is een CRT monitor op 60HZ wel hoofdpijn-bevorderend maar een TFT monitor op 60HZ veel minder. Je ziet ook dat de refreshrate bij TFT-schermen veel lager is omdat het een andere techniek is en dus minder belangrijk is.
Waar jij in de war mee bent met 24 fps, is films. Een film is inderdaad opgenomen op 24 fps, en loopt soepel. Maar dat komt omdat er een speciale techniek wordt gebruikt die de frames in elkaar laat overlopen zodat het lijkt alsof er meer frames zijn. Ga maar eens frame voor frame bij een film, je ziet vaak vage beelden omdat het in elkaar overloopt. Maar omdat dit niet bij games wordt gebruikt(veel te zwaar), is een game op 24FPS zeker niet vloeiend. Halo 1 liep bijvoorbeeld op 30FPS, en als je dan loopt en je kijkt naar een muur waar je langs loopt zie je gewoon dat het frame voor frame gaat, echter is dit bij games zoals Call of duty 1 en 2 op de pc veel duidelijker. Het internet staat er vol mee.
Dat is dus het geval bij (sommige) games, en altijd bij films. Echter shooters gebruiken dit nooit naar mijn weten.
Kijk ook hier eens!
Laatst bewerkt: 21 jan 2007