[PC] [CS:Source] FPS omhoog?

Discussie in 'Games' gestart door being-xboxed, 21 jan 2007.

1. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ik speel nu al een tijdje Counterstrike Source. Alleen mijn FPS blijven altijd steken op 60. Ik snap dat dat aan mijn instellingen moet liggen ofzo. Maar wat moet ik veranderen om een hogere FPS te krijgen? Ik hoor namelijk echt vaak: "Ik heb een FPS van 120."

BVD

2. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom maak je je druk met een FPS van 60? Dit aantal is goed genoeg;) die 120 krijg je geloof ik ook alleen als je een echt heel goede pc hebt.

3. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Je ogen registreren ongeveer 24fps, al merk je het wel wanneer je fps wat hoger zit (tot op zekere hoogte).

Het verschil tussen 60 en 120 zul je eigenlijk neit merken, omdat je scherm dat al zeker niet aankan. Sterker nog; 120fps kan er zelfs slechter uitzien doordat het scherm te traag is (60-75 hz).

Veel spellen gebruiken V-sync tegenwoordig, waarbij de FPS avn het spel gelijk wordt gesteld aan de refreshrate van je scherm. Dit levert dan het soepelste beeld voor je ogen op ;)

En 120 is niks speciaals voor een oud spel als CD:confused:ource :+

4. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
  5. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    is het niet fps_max?? in console?

volgens mij wel gewoon ff fp intypen dan verschijnt hij zo.

6. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Wat en onzin. Een oog ziet boven de 60FPS nauwelijks meer verschil, maar onder de 60FPS wel! Lees de artikelen er maar op na.

Ga maar eens als voorbeeld Call of Duty (2) spelen op de pc, en limit je fps op 24. Wedden dat je na 1 minuut hoofdpijn hebt omdat je merkt dat de beeldjes in elkaar overvloeien? Boven de 60 merk je het nauwelijks meer, dan ziet het er net zo vloeiend uit als het echte leven. Verder is een CRT monitor op 60HZ wel hoofdpijn-bevorderend maar een TFT monitor op 60HZ veel minder. Je ziet ook dat de refreshrate bij TFT-schermen veel lager is omdat het een andere techniek is en dus minder belangrijk is.

Waar jij in de war mee bent met 24 fps, is films. Een film is inderdaad opgenomen op 24 fps, en loopt soepel. Maar dat komt omdat er een speciale techniek wordt gebruikt die de frames in elkaar laat overlopen zodat het lijkt alsof er meer frames zijn. Ga maar eens frame voor frame bij een film, je ziet vaak vage beelden omdat het in elkaar overloopt. Maar omdat dit niet bij games wordt gebruikt(veel te zwaar), is een game op 24FPS zeker niet vloeiend. Halo 1 liep bijvoorbeeld op 30FPS, en als je dan loopt en je kijkt naar een muur waar je langs loopt zie je gewoon dat het frame voor frame gaat, echter is dit bij games zoals Call of duty 1 en 2 op de pc veel duidelijker. Het internet staat er vol mee.

Dat is dus het geval bij (sommige) games, en altijd bij films. Echter shooters gebruiken dit nooit naar mijn weten.

Kijk ook hier eens!

Laatst bewerkt: 21 jan 2007
  7. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Offtopic:
    Klopt, alleen dat probleem bij Halo 1 was te verhelpen door je xbox op 50hz te houden en niet op 60hz te zetten (bij mij iniedergeval). Films op PAL worden trouwens met 25fps afgespeeld.

Ontopic:
    Heb je toevallig een lcd scherm en staat de vsync nog aan? De vsync is een mogelijkheid waardoor de fps nooit boven de refreshrate uitkomt. Zoals ik al zei had Halo 1 hier problemen mee op de xbox en zelfs op de PC. Ga maar eens Halo 1 op de PC spelen en zet de vsync uit en draai maar eens een paar rondjes met je warthog dan gaat het beeld soms schokken. Met vsync aan had je dat probleem niet. Als jij trouwens 60fps constant haalt (geen drops) dan zou ik hem daar gewoon op laten staan. Het loopt dan vloeiend voor je en je hersenen raken eraan gewend. Als je bv. een fps hebt van 120 en die dropt redelijk vaaknaar 70 of 80, dan gaan je hersenen die framedrops merken als hakkelig. Dit heeft met onze hersenen te maken. Ga maar eens 200 op de snelweg rijden hou dat een halfuur vol en je vind 150 ineens heel erg langzaam gaan.

Ik zou ervoor kiezen om hem op 60 te houden en constant dan de onzin om ermee te gaan patsen dat je 1891 fps draait op je monster pc.

8. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Zet gewoon het maximale aantal FPS op dezelfde hoogte als de ververssnelheid van je monitor, meer heb je gewoon niet nodig.. punt!

9. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    ok dan doe ik dat wel :p

IIG bedankt voor alle tips..

10. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Je hebt niet gelezen wat ik eigenlijk zei he?
    Ik heb nooit gezegd dat je geen verschil oid merkt ;)

Jep, het is zelfs het vloeiendst ;)

11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Bovendien als je dan v-sync afzet, zal je waarschijnlijk last krijgen van tearing.

V-sync heeft echter ook wel een nadeel, vooral bij zwaardere games. Moest je fps niet boven of gelijk zijn aan de refresh rate van je monitor, krijg je een performance drop.

In een bepaald game waar ik v-sync had opstaan omdat het merendeel boven m'n refresh rate lag, had ik op een bepaalde stukken maar 15fps. Na v-sync dan af te zetten had ik daar 25fps, wat voor die game (het minimaal aantal fps hangt ook een beetje af van de game) en voor mij vloeiend genoeg is.

12. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Oblivion is wel te spelen met bijv. 25 fps maar een shooter zoals quake of doom is echt een ramp dan:).

Jij zegt dat het oog 24 fps registreert waarop ik zeg dat het tot ongeveer 60 gaat. Een verschil van 60% meer dan jij zegt reken ik niet onder 'tot zekere hoogte'. Je zat er gewoon naast;)

13. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Als je Vertical Sync aan hebt staan komt de FPS niet hoger dan 60. Als je deze uitzet zou de FPS omhoog moeten gaan. In console kun je fps_max 100 invoeren, dat wil zeggen dat de FPS niet boven de 100 uit mag komen.

Deel Deze Pagina