Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Met de 2 tulp stekkers maar dan heb je geen surround geluid uiteraard;)

2. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, met de 'analoge links/rechts in' zoals dat daar bij jou staat. Maar zo heeft het dus geen enkel nut om een set met 5 speakes te kopen. Zo heb je alleen stereo. Ik zou even verder kijken naar een setje met 'optical in', als je volgens eigen zeggen 'beter' geluid wilt hebben.

edit: madison is me voor ;)

Laatst bewerkt: 22 jan 2007
  3. EUF-DUTCHJACKAL

EUF-DUTCHJACKAL Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Thnx man, heb nu toch eigenlijk ook wel een oogje op de LG LH-T751TB laten vallen. Maareh tis natuurlijk ook voor films heh. Maargoed die LG heeft die ingang gelukkig wel zie ik _O_ Maareh bedankt voor de info man,

4. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb ook alleen maar tulp ingangen (COAXIAL ook wel maar die gebruik ik niet) die ik gebruik, en heb 5.1 systeem.
    Ik weet tog echt hartstikke zeker dat ik 5.1 geluid krijg. hoor alles uberrealistisch om me heen/

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Kan kloppen, verschillende DSP programma's kunnen van een stereo signaal een 'ruimtelijk' geluidsveld maken. Uit elke speaker komt dan inderdaad geluid, maar het is geen Dolby Digital of DTS 5.1 surround.

6. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    tja, maar zo lijkt het wel :)
    IIG, ik heb een samsung LE32R72B tv, en heeft een optical uit geloof ik. maar me versterker heeft alleen een COAXIAL IN, is er tog een mogenlijkheid om ze te connecten met elkaar? Misschien een switcher ofzo?

Oh, me tv heeft geen optical uti. maar wel via de AV kabel op me xbox kan eht wel. maar dan zit ik nog steeds met hetzelfdeprobleem.

7. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn wel Optisch-> coax converters te koop!! ik zal even voor je zoeken..

Edit/
    Hier bijvoorbeeld

8. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik zit al een hele tijd te denken welke reciever ik ga halen, mss kunnen jullie mij adviseren ik twijfel tussen de:

http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_4205246.html
    http://www.pick2pay.nl/kieskeurig.htm?/details.php?ID=6855

of deze maar hij is me eigenlijk te duur:

http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_4414853.html

Welek is de beste keuze? Moet ik voor Sony gaan die heeft als voordeel HDMI maar wel 1 component en 2 digitale ingangen minder.

Op mijn werk heb ik deze boxen mij kunnen nemen voor 100e is het wat?

http://www.kieskeurig.nl/product/ADB482BE17CE00FFC1256CDD00408046.htm

9. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Ah vet:)
    Bedankt man. Zal dit ook goed functioneren als 5.1 sound?
    ik heb nu me xbox (tulp) in me tv gedaan, en op me tv OUT naar me home cinemaset, via tulp.
    Als ik nu me xbox met optical doe naar die converter, en dan naar me COAX ingang, krijgt die dan ook een ander kanaal?
    Want ik kan alleen kiezen uit AUX, DVD, RADIO. (aux = tulp)

10. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik denk dat die dan op het DVD kanaal komt:)

@Enzowpablo: wat wil je allemaal aansluiten? hebben die apparaten een HDMI uitgang, of component? Over die speakers: Zou ik persoonlijk niet voor gaan.. Misschien kun je een budget vrijgeven en dan kunnen we ff voor je rondkijken! Er is heel veel goed spul te verkrijgen maar daar zit een prijskaartje aan..

11. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    maar als ik mn set op dvd zet, gaat de dvd gelijk aan, dan krjg ik dus 2 geluiden doorelkaar heen ?

12. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat niet.. Om welk setje gaat het trouwens? Als je op dat setje dan de coax ingang kiest (éen tulp!!) dan krijg je als het goed is geluid van je xbox. is je dvd-speler toevallig met 6 tulp kabeltjes verbonden?

13. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ???

14. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    .:)

15. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    hey, het gaat om de MD 40205.
    Dit is een home cinemaset.
    Dus geen externe dvd speler.

16. da_ruub

da_ruub Active Member

Leuk Bevonden:
    320
    geen geluid in dolby digital modus

Yo beste mensen,

ik ondervind problemen als ik mijn xbox bij console settings dolby digital selecteer. Ik heb dan helemaal geen geluid. Ik heb alleen geluid als ik digital stereo selecteer :'-(
    De digitale SPDIF kabel gaat naar de creative soundblaster audigy 2 NX, met hierop aangesloten een 5.1 setje (Desktop theater 5.1 TT2200, van cambridge soundworks)

Hoe krijg ik dolby digital op de bovenstaan apparatuur aan de praat, want naar mijn mening moet dat toch tot de mogelijkheden behoren.

Bijvoorbaat dank voor jullie reactie

Edit: ook de sampling frequentie komt overeen (48kHz) met die van de xbox 360

17. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik sluit zoiezo 2 apparaten aan via component en optisch. De 2 recievers met HDMI leek me wel handig omdat mijn LE32R71B maar een HDMI ingang heeft.

Ervaring met deze sony speakers?

18. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Begrijp ik goed dat je het aansluit via je PC?
    Dan zal het waarschijnlijk aan je instellingen liggen. Dubbelcheck ook of je optische kabel in een INgang zit van je geluidskaart en geen uitgang oid. Verder heb ik niet zoveel verstand van aansluiten via de pc :) Misschien eerder een vraag voor in het PC topic een stuk verder op het forum.

Die receivers die je laat zien zijn allemaal goed. In deze prijsklasse is er gewoon niet zoveel rommel. De afweging die je zelf maakt, moet je zelf voor kiezen. Jij kent jou situatie het best. Denk ook aan eventuele toekomstige upgrades. Dit is niet iets voor ons om te beslissen.

Wat betreft de speakertjes zou ik wat verder zoeken. Dat setje wat jij laat zien is een beetje van alles-in-een kwaliteit, en zou je set wel heel erg in niveau minder maken, ten opzichte van zo'n mooie receiver. Zoek even verder naar een leuk setje van JBL of Harman Kardon oid.

19. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou dan dus even uit moeten vogelen achter welke knop de coax ingang zit, dat lijkt me niet zo'n groot probleem:b:

20. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je goede tips kwa speakers dan rond de 200?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina