Internet via stroomnetwerk?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door eprode, 16 jan 2007.

1. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik heb nu een draadloos netwerkje thuis maar aangezien dit nogal veel durft uit vallen is mijn oog ergens anders op gevallen namelijk internet via het elektriciteitsnetwerk. Dat je dus aan je router een adaptor in de stekker steekt met een kabeltje er in naar je router, en als je dan boven ook zo een adaptor in steekt ook boven internet hebt??
    Heeft iemand ervaring met dit systeem? Is het snel, betrouwbaar...?
    Heeft er iemand mss aanbevelingen welk type ik best zou nemen (niet te duur)
    Alvast bedankt!

Laatst bewerkt: 16 jan 2007
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het is betrouwbaar snel genoeg en volgens mij heeft alleen d-link deze ... start pakket 2 adapters 100 euro bij dixons (geloof ik) ... losse adapters zijn 75 euro

Ik snap eigenlijk niet wat dit met nintendo te maken heeft :eek:

3. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Misschien wil hij met zijn Nintendo DS online gamen via een draadloos netwerk. Verder zou ik het ook niet weten.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2007
  4. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt! En nee ik heb per ongeluk in het verkeerde deel gepost , moest bij hardware/software staan :9

5. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Verplaatst :)

6. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Informatie en een aantal producenten. Via het lichtnet haalt het netwerk ongeveer 7 Mbps. Een netwerk van kabels haalt 100 Mbps, en een draadloos netwerk 10 Mbps (of 54 Mbps in de nieuwe variant 801.11g). Daar staat tegenover dat 7 Mbps voor de meeste huis-, tuin- en keukentoepassingen voldoende is. Alleen bij gaming en video is het te weinig. Een nieuwe versie, Homeplug AV, moet daar binnenkort verandering in brengen. Dan worden radio- en televisietoestellen denkbaar die door het inpluggen van de stekker óók worden aangesloten op het huisnetwerk en zo zenders van internet ontvangen.

7. cdr

cdr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf ook 2 netpluggen gekocht bij dixons, 130,00 pleuries en ik moet zeggen, superrrr. Lekker stabiel en geen gedonder, mijn wifi haalde het buitenhuisje niet, de plug met zo'n 30 mb/s. Aanrader dus!!

8. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zegt Mr E dan dat de max snelheid maar 7mb per seconde is?? Klopt dit wel? Want dan zou ik wel beginnen twijfelen of ik me dit nog wel zal aanschaffen...

9. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Mogelijk is de snelheid opgekrikt, die informatie was uit een oud artikel over internet over het lichtnet.

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    snelheid is nu zo'n 200mbit las ik geloof ik in de spits vandaag, iig genoeg om hd films te streamen volgens hun.

11. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt voor de reacties allemaal, dan ga ik het toch maar eens halen denk ik

12. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje late reaktie maar de snelheden komen niet echt briljant uit de bus. Wat theoretisch mogelijk is, wordt zeer vaak in de praktijk niet gehaald. Het streamen van films, bijvoorbeeld 720P-materiaal, kan nog wel eens gaan haperen als je minder dan 25Mbps haalt. Als je dat afzet tegen de specificaties van een aantal leveranciers, dan kan je streamen dus wel vergeten.

Ik heb mijn twijfels over de haalbaarheid en snelheid van deze technologie op dit moment.

13. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, maar om ermee op xbox live te gaan , en om grotere bestanden te downloaden? Is deze technologie hier al geschikt voor? Anders heeft het namelijk niet veel nut dat ik het ga kopen want het is voornamelijk om op mijn kamer met men 360 op live te kunnen tegen een goede snelheid

14. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Nee...

Waarom niet? Omdat je je stroomnetwerk nog wel ff aan een bestaand ADSL/kabel-abbo moet koppelen. Voor zover ik weet zijn er geen "netwerken" die alleen via de stroom werken of je moet je energie-leverancier even bellen.

*edit*
    Zoals je op de site kan lezen die mr. E heeft genoemd, zal je onder andere een router moeten kopen die een analoog signaal van de KPN of kabelboer omplugt naar "electriciteitssignaal". Ik ben in ieder geval niet bekend met een leverancier in NL die een volledige internetverbinding levert op basis van electriciteit.

Laatst bewerkt: 23 jan 2007
  15. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oh maar dat is geen probleem hoor ik heb namelijk een adsl verbinding thuis, ik bedoelde alleen maar of de snelheid van de stroomadapters voldoende gaat zijn om te kunnen spelen op live en te downloaden tegen een fatsoenlijke snelheid :)

16. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Gedeeltelijk; goedkopere apparatuur doet ongeveer 15Mbps... Dus als jouw internet-abbo daaronder ligt, zal je dus geen bottleneck in huis hebben.

Deel Deze Pagina