XBOX360 bekrast spellen:S

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door PanaromicTiger, 23 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een 360 waarvoor ik Saints Row nieuw gekocht had, paar weken non stop gespeeld dus niet uit de console geweest, nu begint het spel ineens moeilijk te doen is ie bekrast in een cirkelachtig patroon.
    Later Call of Duty 3 gekocht, precies hetzelfde probleem na een week of 2 a 3.

    Klantenservice gebeld, zeggen ze dat het komt omdat we een houten vloer hebben en als er dan iemand loopt zouden die trillingen helemaal doorwerken via het bureau naar de xbox waardoor de schijf in onbelans raakt.

    Is dit niet een beetje een overdreven conclusie?
    Ik bedoel stampend lopen doen we niet, houten vloer heeft van die dempende isolatie en xbox staat stabiel, zelfs nog gekeken of ie waterpas staat en ja ook dat.

    Ik vind het maar een vaag verhaal, maar wel jammer van mijn 2 spellen a 65 euro.
     
  2. DonJordi

    DonJordi The don himself

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Das kut voor je maar je moet gwn zorgen dat je een nieuwe 360 krijgt want anders blijven je spellen kapot gaan en dat van die houten vloer slaat echt nergens op:lol:
     
  3. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Hadden we het laatst nog over, je moet altijd je dvd uit je box halen na het spelen. beetje onderhoud heet dat. maargoed dat is waarschijnlijk je probleem. je kunt proberen de helpdesk de dvd te laten vervangen.
     
  4. DonJordi

    DonJordi The don himself

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo moet je je spel eruit halen als je xbox uit staat dan:confused:
     
  5. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Enkele dagen terug ook gehad met Test Drive.

    Ik game al ruim 17 jaar (vanaf mijn 6e)... en nog nooit zoiets gehad. Opeens stopte schijf met draaien, liep vast en start niet meer op.

    Console staat altijd al recht en op dezelfde plek en M$ zegt dat het mijn eigen schuld is... Schijfje is dus onbruikbaar. (welk spel zou volgende zijn?)

    Dus ik zal Test Drive maar weer nieuw moeten kopen...
    Het maakt natuurlijk niet uit of een schijf in de 360 zit. Heb al jaren een PS2, en daar zat een tijd geleden voor maandenlang GT4 in, werkte altijd perfect en nog steeds... dus ja!
    Ik laat het schijfje in de 360 alleen erin zitten als ik weet dat ik een paar uur erna weer verder ga gamen!

    Ze proberen er de hele tijd met smoesjes onderuit te komen!

    Het komt erop neer dat wij maar lekker geld moeten blijven uitgeven. Sta ook op het punt mijn 360 weg te doen met alle games want heb niet zo'n zin meer in M$ gedoe!!!
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2007
  6. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Dat vraag ik me nog steeds af, maar aangezien ik op dezelfde manier mijn PG3 heb gemold, en meerdere mensen krassen hebben gehad dankzij het erin laten zitten van dvd's. Waarschijnlijk heeft het iets te maken met het abrupt starten en te langzaam stoppen van de schijf als jij je box aan/uit zet. Waardoor je dvd eigenlijk door je box verkeerd behandeld wordt
     
  7. DonJordi

    DonJordi The don himself

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh ok ik zal m'n spellen er voortaan maar uithalen dan:)
     
  8. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan ligt het aan M$ en niet aan ons!
    Zij hebben een product op de markt gezet die niet echt betrouwbaar is (denk dat deze, mijn 2e ook bijna stuk gaat...want soms doet ie het niet zo goed..)
     
  9. DonJordi

    DonJordi The don himself

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik zit nu ook aan mijn 2e mijn 1e was na 1.5 mnd al kapot hij herkende geen spellen en dvd's meer...
    Maar de service was wel goed had binnen een paar dagen een nieuwe maarja ze moeten in de eerste plaats al niet kapot gaan...
     
  10. Jieve

    Jieve Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Ms moet het eigenlijk allemaal vergoeden,maar aangezien ze dan meer verlies lijden zullen ze het nooit doen.
    Misschien moeten we met ze alle wel zo een stichting starten net als met de Lcd tv van otto...?
     
  11. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    ff een kleine tip.. ik weet dat dimensionplus schijven kan polijsten als er niet al te diepe krassen in zitten. Kosten deze ongeveer een 7,50 en dit word met profi apparatuur gedaan!

    Wil het niet meer gemaakt worden dan kost het je ook niks en gaan ze het niet eens proberen
     
  12. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    kijk daar heb je nog eens wat aan^:)
     
  13. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    De mijne bekrast ze ook, en ik mag hem opsturen, er is waarschijnlijk iets losgebroken, en dat is tijdens het spelen alle kanten opgeketst. Inmiddels doet hij het weer gewoon normaal, want ik ben er gewoon op blijven spelen. Tja, net een weekje vrij, ik neem het risico maar :), UPS is nog een dag of 5 geldig, en donderdag gaat ie weg :).

    De disc die krassen had, heb ik weer kunnen fixen met tandpasta (ik raad disccleaner aan, maar ik had het niet in huis). Ik kreeg extreem vaak unreadable disc, als ie er al door kwam, dan laadde hij de levels niet. Schoonmaken hielp niet, dus tandpasta als laatste redmiddel gebruikt, en sindsdien doet hij het perfect.

    Zo heb ik het gedaan, eerst droog tandpasta erop smeren (op de plekken waar krassen zitten), daarna de disc onder een zacht straaltje water houden, zodat ie helemaal nat wordt. En dan zacht uitwrijven met je vingers, vooral bij de krassen. Daarna zachtjes afspoelen, en zorg dat er geen zichtbare restjes tandpasta meer te zien zijn. Nogmaals even wat water eroverheen, en met een zachte doek afdrogen. wacht even een minuutje of 10 (voor de zekerheid), en waarschijnlijk doet ie het weer, mits de krassen niet te diep zijn gegaan.


    Dus als je disc het echt niet meer fatsoenlijk doet, dan is dit wel aan te raden :), maar als het kan, gebruik dan een disccleaner die er voor bedoeld is. Als je tandpasta gebruikt, zorg dan dat het gewoon pure witte tandpasta is, dus niet met 3 kleuren of whatever.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2007
  14. TB__

    TB__ .....

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    dat polijste is dat bedoeld voor cd's die beschadigd zijn ??
     
  15. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Het probleem bij mij is dat ik niet echt diepe kwassen heb, maar af en toe kleintjes. Soms haal ik me disc er wel uit, meestal laat ik hem er wel in. Anders gaat ie vaak niet meer open zonder dvd erin :confused:
     
  16. PimpmasterB

    PimpmasterB Active Member

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat niet lukken, policy van Microsoft is dat Xbox360's geen krassen op dvd's maken en als dat wel het geval is valt het niet onder de garantie. Weet ik uit eigen ervaring. Heb toen maar lopen bitchen dat mijn dvd-drive veel te veel herrie maakte, hebben ze mijn 360 toch nog omgeruild. Maar Splinter Cell is stuk, 2x gebruikt, geen vergoeding. Fokkers.

    * gaat aan de slag met tandpasta op Splinter Cell
     
  17. Ersten

    Ersten Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Alsof het logisch moet zijn dat je de spellen eruit haalt als de xbox uit staat? Je verwacht toch wel van een state of the art apparaat als de 360, dat ie geen spellen bekrast.. Ik zou me schamen als microsoft zijnde. Ik heb apparaten van 10 jaar oud die cd draaien, en nooit heb ik er 1 gehad die cd bekraste. Misschien draaien ze op een minder hoge snelheid, maar pas de techniek daar dan ook op aan. Dit zijn dus reden dat ik nog wacht met een 360 kopen. De negatieve berichten zijn er te veel. Het is misschien niet objectief omdat ik alleen maar de negatieve berichten lees en de goede over het algemeen niet gepost worden, maar naar mijn idee is de 360 gewoon nog een krakkemikkig apparaatje. Moest het ff kwijt, sorry :)
     
  18. KainfromNosgoth

    KainfromNosgoth Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet gewoon iedere keer na een speelbeurt het spel eruit halen, dan valt t nog wel mee.
    De mijne bekrast ze ook een beetje, Oblivion is bij mij kapot gegaan door deze ongein. Gelukkig had Bol.com deze in de aanbieding, doet t na 2 maanden nog steeds goed.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina