[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    Lekker, zoek ik op google even het plaatje op van de experiabox, is dat een heel ander ding. Terwijl ze wel de installatiecd voor een experiabox mee hebben geleverd, net als dat op de bon staat.. <_<

    Alles zit ook wel weer tegen nu..

    Wat moet ik nu in godsnaam doen?

    Sowieso de X360 op automatisch zetten?

    En dan direct op de modem aansluiten?

    Begin er over te denken om dat hele LIVE gebeuren maar lekker te laten liggen.. :'-(
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2007
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als dat inderdaad een experia is .. is het een router.. Bij twijfel KPN bellen.. zij kunnen je helpen... Vervolgens handleiding van de experia pakken en lezen hoe je hem kan configureren. Xbox 360 automatisch zetten niets doen, als je niet weet wat je aan het doen bent. Vraag anders iemand er bij die jou wilt helpen, zodat jullie samen achter de router kunnen gaan zitten. etc
     
  3. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    http://192.168.1.254/cgi/b/ST/?ce=1&be=0&l0=0&l1=-1

    Die heb ik dus. Is dat nou wel of niet een Experia? Snap er niks meer van...

    Als het wel de experia is, in welke stop ik dan de etherkabel van de XBOX?

    (ben het nu echt totaal kwijt...)

    Thnx voor je vorige snelle reactie iig!
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dat is een intern adres ... heb je geen link naar een site
     
  5. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
  6. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok mensen,

    Wij hebben @home breedband 8000 internet. Daarachter Zit een goed Motorola modem en vervolgens een Linksys router (zie vorige pagina). Alle adres instellingen van de router staan op automatisch (DHCP) en de poorten staan open, ook van de Xbox360.

    Maar (ik denk) dat @home een dynamisch ip adres afgeeft. Het interne ip adres (router) verspringt steeds van alle pc's, laptop's en 360(+- na 2-3 uur).

    Ik heb m'n Linksys router ook al vaker een statisch adres gegeven maar dat werkt maar 1 uur, vevolgens doet niks t meer. Dan moet ik alles resetten en op automatisch zetten!

    Mijn vraag is of dit aan @home ligt of doe ik toch iets fout? Wat voor een internet provider raden jullie me aan?

    http://www.home.nl/abonnee/internet/dynamisch-ip

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2007
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    xbox 360 op automatisch zetten.. Geen port forward of dmz gebruiken.. UpnP op enabled zetten ... en dan moet het lukken volgens mij

    Oe dat is een speedtough ... weet je welk type etc. Weet je het niet bellen met KPN! hoe had je de pc/rouetr aangesloten op de speedtough .. wat staat er achter op .. poortjes ... Staan er ook symbolen of lettters bij
     
  8. Phoebe85

    Phoebe85 Active Member

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    tegenwoordig ben ik veel actief op xbox live eigenlijk sinds 2 dagen na me aankoop meteen op live tot gisteren werkte prima.

    als ik GOW speel wordt ik er na tijdje afgegooid ik speel met vaste groep spelers en bleek dat dus aan mij alleen lag want me xbox logde uit en moest handmatig inloggen en deed die het weer voor even.

    ik heb ander spel erin gedaan Rainbow six vegas en ook via live gespeeld hier heb ik echter geen problemen mee ondervonden tot savonds laat.
    en heb gewoon multiplayer gespeelt.

    waar kan dit aan liggen ik heb verder geen andere games geprobeerd.
    gow heeft het altijd gedaan alleen viel me wel op eergisteren kwam er zo update voor GOW maar hier kan het toch niet aan liggen?

    oja me xbox is aangesloten op me router
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee het ligt waarschijnlijk aan je router instellingen of die van je mede spelers
     
  10. Phoebe85

    Phoebe85 Active Member

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    er is niks aan me router instellingen veranderd medespelers dacht ik ookal maar hun bleven gewoon op live werden niet gekickt

    en toen kwam ik in de game en ging het weer mis dus was duidelijk dat probleem bij mij lag alleen vond ik gek dat die rainbow six wel deed
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het kan zijn dat de instellingen ubehraupt niet goed waren.. Ik heb te weinig info om te kunnen helpen.
     
  12. Phoebe85

    Phoebe85 Active Member

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    over welke instellen heb je het dan?
     
  13. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey fardo,

    UpnP staat aan en alles op automatisch. Maar het probleem is dat de router steeds om de paar uur een pc of xbox een ander ip adres geeft. Bij de omschakeling van ip adres worden we ff uitgelogd. Is hier een oplossing voor?
     
  14. Phoebe85

    Phoebe85 Active Member

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn router is een linksys wrt54g ik heb hem via dhcp staan.
    het is wel zo dat er wel savonds tegelijkertijd met mij als ik aan xboxen ben gebruikt wordt gemaakt van me wireless verbinding met laptop

    maar neem aan dat dit geen problemen moet geven
     
  15. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook die router. Ook op DHCP omdat @home een dynamisch adres afgeeft. Maar de router geeft om een bepaalde tijd de verschillende pc's en xbox een ander ip adres. Bij deze overschakeling vliegt internet er heel ff af...:'-(

    Ik zit te denken om te overstappen op Orange of Tele2 ADSL. Iemand hier ervaring mee? Bij Orange krijg je een Livebox modem. Dit is een modem met ingebouwde router. Maar wij willen onze Linksys WRT54G router hier op aansluiten, gaat dit dan lukken/ werken?:confused:
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2007
  16. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0

    Heb even gekeken, het type is:

    Thomson ST780 WL
    SSID: Speedtouch 4E0881

    De modem(?) is een ZXYL Prestige 650R-31

    Heb even een foto bijgesloten:

    http://img263.imageshack.us/my.php?image=dsc024326gk.jpg
    De aansluitingen achterop de Thomson:

    |USB|Ethernet |1|2|3|4|DSL|PSTN|PHONE |1|2|

    dat tussen de | | en wat onderstreept is zijn dus ingangen :)

    Op ether 1 en 2 zitten de UTP kabels voor de switch boven en de laptop beneden. de DSL van de modem zit op PSTN. vind ik wel vreemd, maar als ik de DSL van de modem op de DSL van de router zet, heb ik geen internet meer?

    De DSL van de router zit aan het witte blok van KPN, aan de modem.

    (Dit blok is overigens ook op de foto te zien)

    UPNP openen, weet niet hoe dat moet eigenlijk.. of kan dat op dat interne adres? Daar zag ik wel iets staan..!

    hoop dat je er zo meer mee kunt!
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm ik vrees dat je even hulp moet vragen bij je provider :eek:
     
  18. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    moet ik de UPNP vragen op te zetten voor mij? Zie door de bomen het bos even niet meer..

    Of moet ik aan KPN vragen hoe ik XBOXlive aansluit?
     
  19. scooby doo

    scooby doo Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi
    even een vraag ik wil n nieuwe router aanschaffen ik heb upc en nou is de enigste router die door zowel upc EN microsoft geadviseerd wordt op hun sites de linksys wrt54g(ze hebben wel andere staan maar deze is de enige die
    geschikt is i.c.m upc en microsoft volgens hun sites) maar deze is draadloos wat zijn de voor en nadelen van draadloos (dat t zonder draad voordeel is snap zelfs ik wel ) of weet iemand een goede met draad wil er max 100 euro voor uitgeven .
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik weet niet of je router upnp ondersteund of dat je modem ook is ingesteld als router.

    KPN kan zien of je modem een router is en kan je eventueel de dns server adressen geven
     

Deel Deze Pagina