De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    ok maar het is altijd voordeliger:)

khad Philips 32pf5331 gekocht bij MM alkmaar voor 1206 euro op zaterdag, maandag kon ik 192 euro mee terug naar huis nemen dus das volgens mij wel 19% ong

2. AQuila

AQuila Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    scheelt toch nog wel wat!

3. Renegade Master

Renegade Master Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet voor de gein is bij JVC kijken, voor LCD. Heb zelf ook uitgebreid op internet rondgesnuffeld en bij shops gekeken.
    Ik heb nu de JVC LT-32X70b, die heeft al een aantal maanden op rij de "Best Reviewed Award" ontvangen.

Prima beeld en geluid, ruime hoeveelheid aansluitingen, prima prijs.

4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Vlak LG niet uit (LCD én Plasma). Zelf in het bezit van LG42PC1RR (met 80 gig harde schijf voor opname ;)
    Wat betreft design niet de aller mooiste maar beeld kwaliteit is super de luxe.

5. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Gisteren mijn eerste film gekeken (the illusionist) op mijn philips 32pf9731. Ik keek de film via mijn pioneer av696 die upscaled (576p) middels hdmi.

Ik was niet erg blij met het beeld om eerlijk te zijn. Het is zeker scherp maar het beeld klopt gewoon niet lijkt wel, de mensen lijken wel op het scherm erbij geplakt. Ik heb even gauw gekeken met de 360 en daar leek het minder te zijn. Daarnaast was er soms ook een waas om de personages heen, als ik een bepaalde optie uitzetten was dit eigenlijk weg maar was het beeld wat minder vloeiend.
    Ik had zelfs het idee dat de jvc beter beeld gaf kwa films dan deze. Dit zit me een beetje dwars...

Nou weet ik niet waar dit aan kan liggen:

1 ) aan de tv
    2 ) aan de film (jah een illegale retail versie..)
    3 ) aan de HDMI upscaling
    4 ) mijn eigen kijk, moet er aan wennen.
    5 ) aan de instellingen van de tv...
    6) of hoort dit zo...

Nou zijn er niet helaas weinig philips gebruikers hier, maar ik hoop wat reacties te krijgen hierop.

Dit is allemaal wel op basis van 1 dvd, ik zal deze week nog uitvoerig onderzoek doen en hoop van voornamelijk wat philips bezitters wat reacties te krijgen. Graag ook met wat jullie als settings hebben.

ps: krijg ook morgen of overmorgen de HD speler, ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

6. X360Fr33k

X360Fr33k RacePro

Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf nu ook de LE26R71B, maar zie eigenlijk geen verschil tussen 720p en 1080i... Was is de beste instelling dan?!

Heb bij Fight Night Round 3 eens met de Game-Modus geswitcht, maar zag dat het dan donkerder wordt. Een afname van ms (dus van 8 naar 2) kan ik niet echt merken. Heeft hier iemand ervaring mee?

7. Rikske

Rikske UnRegistered User

Leuk Bevonden:
    0

ik had dit probleem ook op mijn lcd , als je scherm HD ready is zal het probleem liggen aan de DVD speler zelf.
    Ik heb mij toen een DVD speler van Denon gekocht de 1730, en deze heeft een goede scaler erin die het beeld upscalled naar 720p ipv 576p.
    Dit heeft bij mij alle problemen verholpen en ben er heel tevreden mee.

8. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    1. Weet je echt helemaal zeker dat VGA beter beeld oplevert dan Component? Of zijn de meningen nogal verschillend?

2. Wat moet ik nou dus kiezen? Gwn op 720P laten of naar 1080I switchen?

9. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Het levert geen BETER beeld op maar scherper, component daarentegen weer meer/helderder kleuren.;)

Denk dat 1080i geen voordeel voor jou zal opleveren, het is geen 'echte'
    1080i maar je tv zal dit gaan upscalen, als het nu met 720p er goed uitziet gewoon laten lijkt mij!

10. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik hoop ook aan de ene kant dat het aan de dvd speler ligt en waarschijnlijk ook aan de HDMI input. Mss dat via component het beeld mooier en echter over komt ( eerst dat maar eens testen en of het ook kan, dat heb ik nog niet bekeken). Daarnaast even afwachten hoe het zal gaan met de HD dvd speler van de 360. Als ik alles een beetje heb kunnen testen, kan ik er ook iets beter over oordelen natuurlijk, maar ik schrok en baalde wel een beetje om eerlijk te zijn.

is die speler trouwens regiovrij en wat kost die ongeveer?

11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kan ook zijn de DVD een lage bitrate heeft.

Bitrate

De bitrate geeft aan hoeveel bits informatie er per seconde gebruikt zijn voor beeld en geluid. Wanneer de bitrate laag is past er meer beeld en geluid op een DVD dan bij een hoge bitrate, maar de kwaliteit is vaak slechter.

12. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    hmm, toch raar dat de tv ook geen geweldig beeld geeft icm xbox360. Ik lees namelijk overal dat de scaler in de xbox360 (de Ana), één van de beste is.

13. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    nou beeld was misschien iets beter tov de pioneer, maar ik haat kijken met de 360 aan omdat het net is alsof je stofzuiger nog aanstaat :{ .

maar net even een andere dvd erin gedaan, in de pioneer en het beeld was iets beter. Maar nog steeds dat gevoel van opgeplakte mensen, mss dat het trouwens ook lag aan de instellingen die ik aangepast had met tov gistr dat het daarom nu beter was met de pioneer.

blijft een gepuzzel.

kan ook idd aan de bitrate liggen.
    De HD 360 speler, speelt die ook gewone dvd's af en doet hij die ook upscalen?

Laatst bewerkt: 24 jan 2007
  14. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    In de nieuwe Saturn folder staan de Sony KDL-40U2000 Bravia voor 1289,- en de Philips 42 PF 3331 (beiden LCD) voor 1278,-.

Ik heb zo snel al wat dingen opgezocht en het moeten beiden erg goede schermen zijn. Zijn er nog heel duidelijke voors- en tegens op deze schermen? Onze voorkeur ligt wat deze 2 betreft bij de Sony ivm design..

/edit: oh en Xwon die LG gaan we zeker ook checken! Kun je op die HDD ook in HD opnemen? Als je via je Samsung HDTV decoder naar HD beelden kijkt?

15. Morridin

Morridin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie steeds meer 42" modellen zakken in prijs, de meeste zijn wel aanbiedingen maar ik zie ze over een jaartje makkelijk 1000 euro zijn. Maar het was ook voorspeld dat lcd's dit jaar weer zouden zakken in prijs.

Ps: Jezus Bianconero, ben je nou nog steeds aan het kiezen ;) .

16. Frangster

Frangster Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ik wil binnenkort voor mijn (kleine) kamer een LCD tv kopen. De hoogste prioriteit is gamen. Nu ben ik de Samsung LE-19 R 71 tegengekomen. Dit is geen groote televisie, maar zou qua afmetingen precies mooi in mijn kamer passen. Kan iemand vertellen of dit een degelijke tv is? Nogmaals, ik ben niet op zoek naar een megascherm, maar meer naar iets moois en compacts voor op mijn kamer.

Alvast bedankt! :thumbs:

17. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    haha nee, kijk maar eens goed terug heb de philips 32pf9731 aangeschaft.
    maar ben niet helemaal heppie :D

18. Rikske

Rikske UnRegistered User

Leuk Bevonden:
    0

Yep ligt aan de dvd speler, het probleem is dat de dvd speler nu aan 576p uitstuurd en je beeld is er 720p. Dus dat moet hij dan gaan scallen en daar gebeurd het dus (raar beeld, precies dat alles erop plakt)
    Ik had net hetzelfde met de mijne, en idd de xbox was iets beter maar het zag er nog niet uit in mijn ogen.
    De Denon was niet zo duur denk iets van een 250€ dus is nog te doen.
    En als je een dvd speler gaat zoeken die kan upscallen zoek dan eentje met een Faroudja chipset erin, deze zijn een van de betere.

Laatst bewerkt: 25 jan 2007
  19. Rikske

Rikske UnRegistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Dat de mensen er precies opplakken is puur een scalling problem!!!
    Precies dat alles zo met digitale camera was gefilmd en dat alles onnatuurlijk overkwam.

20. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    nou heb zojuist de hd speler gekregen voor de 360.
    Het ligt dus duidelijk aan de pioneer speler/ of HDMI kabel van de pioneer.

dvd's zien er gewoon goed en mooi uit via de hd speler en de hd king kong dvd is geweldig.

tijd om te genieten nu :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina