Zoals jullie weten had otto op heeeele tijd geleden oktober ofzo een internet webshop fout dat er voor 7 dagen een prijs van 99,- voor een LCD HD-READY tv stond nu is hier een rechtzaak voor en komt woensdag de uitslag wie gelijk krijgt.
De belangrijke punten:
- Otto had de ''aanbieding'' er 7 dagen op en wist ervan
- De consument kon weten dat 99,- wel goedkoop was
- Er is een rechtzaak gaande
- De uitslag is op 31 januari
Voordat je post
Voor de mensen die ook posten in het vorige draadje er werdt nogal nou`ja soms gescholden voor gierig etc. En dat de genen die hem besteld hadden gewoon profiteerders zijn. Hier kunnen we lang en moeilijk over doen maar dat hoef je gewoon niet 20x in 1 post te zegen.
Mensen zijn gewoon gierig en iedereen zou profiteren als je het kon voor veel mensen met weinig geld was dit snel even een buiten kansje om die TV te bestelen, winnen ze de rechtzaak jippee winne ze niet nou`ja jammer dan. En dus`ja ik ben ook gierig .
Voor info over de zaak kijk op: http://ottotv.nodig.nl/ (jaja ik weet dat het die consumenten site is maar deze site post alles ook het negatiefe voor hun over de otto zaak)
Vorige topic: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=89956
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otto hoeft tv's niet te leveren
Uitgegeven: 31 januari 2007 10:10
Laatst gewijzigd: 31 januari 2007 11:06
BREDA - Postorderbedrijf Otto hoeft geen LCD-televisies te leveren voor 99 euro. Dat heeft de rechtbank in Breda woensdag beslist in het kort geding dat de stichting Postwanorder had aangespannen tegen het Tilburgse bedrijf.
Otto bood de tv's in oktober voor 99 euro aan op zijn website. 14.000 Klanten bestelden een televisie voor deze prijs, maar Otto weigerde te leveren. Volgens het bedrijf was er sprake van een systeemfout en wisten consumenten best dat het bedrag niet klopte.
Bijna duizend klanten sloten zich aan bij de stichting Postwanorder, die eiste dat het postorderbedrijf zijn belofte nakwam.
Vergissing
Volgens de rechter is het voldoende aannemelijk dat de prijs van 99 euro een vergissing was en geen publiciteitsstunt, zoals de stichting Postwanorder suggereerde.
Reële prijs
Verder is hij het met Otto eens dat de consumenten die een lcd-tv bestelden voor dit bedrag redelijkerwijs konden weten dat dit geen reële prijs was.
Dit geldt zeker voor degenen, die hun bestelling pas deden nadat op allerlei internetfora een hype was ontstaan rond de 'stuntaanbieding' van Otto.
Teleurstellend
Advocaat Dirk Schreuder van de stichting Postwanorder noemt het vonnis teleurstellend. "De rechter stelt wel vast dat Otto zijn automatiseringsproces niet op orde heeft, maar legt de verantwoordelijkheid toch bij de consument. Die had maar moeten ruiken dat het om een fout ging en niet om een prijsstunt."
Otto betreurt het dat deze situatie heeft kunnen ontstaan, maar denkt dat het goed is dat thuiswinkeliers "niet kunnen worden opgehangen aan evidente verschrijvingen". Volgens een woordvoerster van het postorderbedrijf wordt er gewerkt aan een noodplan, zodat fouten in de webwinkel voortaan eerder kunnen worden rechtgezet. De foutieve prijs voor de lcd-tv stond een week lang op het internet
Laatst bewerkt: 28 jan 2007