De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    @ Striker NL: dat kan ik nergens vinden er staat op de philips omschrijving alleen: contrastverhouding (normaal): 400:1

@ Melbuuln: maar het computerformaat is 1280 x 768, is dat dan geen HD? En ik wist ook niet dat dat met de response tijd te maken heeft. 16ms is misschien wel erg veel, maar maakt dat dat de tv geen hd-ready is?

2. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    maar de resolutie is wel 1280x720. Ik snap dan niet dat het geen hd ready is.
    De response tijd is idd bagger.

Edit: dansemans: het is wel belangrijk ja, dat je tv hd ready is. Ik hoorde trouwens ook ,dat een HD tv, minimaal 1 analoge, en 1 digitale aansluiting moest hebben. Dus volgens mij component. maar VGA zou ook kunnen. 8)

melbuuln, help eens :p

Laatst bewerkt: 28 jan 2007
  3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Was al bezig.

In de folder van Philips wordt gesproken over ( Schermresolutie , Computerformaat en Videoformaat ).

Schermresolutie is 1280x720p , Computerformaat is 1280x720 , Videoformaat is 720x567p.

Wat wordt nu bedoelt met Videoformaat ???

Snap ook niet waarom deze LCD een VGA en DVI-D ingang heeft.
    Waarom niet meteen 1 DVI-I aansluiting..

Alleen om de 16ms (GTG) zou ik de LCD al links laten liggen.

PDF-bestand.
    http://www.acesdirect.nl/PDF/106435.pdf

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nou ik even beter kijk in het productbeschrijvings pdf'je, zie ik dat er ook geen tekentje van HD-ready bijstaat. Dus dat zal dan wel niet.

Dit zijn de aansluitingen:

het is misschien een niet al te duidelijk plaatje, maar het zijn: DVI, VGA, 2x Scart, rood en wit tulp, 3.5mm jack en daar recht nog wat onbelangrijke dingen die je niet nodig hebt (koptelefoon etc.)
    Ik zal nog eens een keer een foto maken van de aansluitingen als ik weer bij DS 501 ben, misschien iets duidelijker

En @ Striker NL btw: het is danemans geen dansemans :9

5. Soulja

Soulja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien deze thread over HDtv's gaat vaak in combinatie met de xbox360 stel ik hier maar mijn vraag. Ik heb al een tijdje de universal media remote en ik wil deze graag laten werken in combinatie met mijn tv Samsung LE27S71. Ik weet alleen niet hoe dit moet...op www.xbox.com heb ik wel wat artikelen gevonden, maar die helpen me niet echt. Dus als iemand me graag kan helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen.

Op deze site staan de codes die ik kan proberen, maar tot nu toe werkt dat niet en om nou het hele rijtje af te gaan, heb ik ook geen zin in.

http://www.xbox.com/en-US/support/s...ssories/universalmediaremote-controlcodes.htm

Nog een link, met wat tips.

http://www.xbox.com/en-US/support/systemsetup/xbox360/accessories/universalmediaremote.htm

6. 9Huntelaar9

9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

Leuk Bevonden:
    0
    waar moet je nou opletten bij een HDTV,
    Beeldcontrastverhouding of Dynamische contrastratio

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Paar belangrijke punten.

1. Logo HDready aanwezig.
    Er worden nog steeds LCD's verkocht zonder dit logo.
    Termen zoals HDTV en HD-ondersteuning zijn misleidend.

2. Minimale aansluiten.
    2a. Component , VGA en HDMI.
    2b. Component en DVI-I.

3. Zelf kijk altijd naar het werkelijke contrast (Beeldcontrastverhouding) van een LCD.
    Het Dynamische Contrast is niet meer dan een verkooppraatje want een dynamische Contrast van 5000:1 klinkt mooier dan een werkelijke Contrast van 1000:1

4. De response-tijd van de LCD.
    Bij de meest LCD's is het 8ms (gtg) , LCD's waarbij de responsetijd hoger ligt zou ik niet kopen.

8. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Goed ik ben nu een week in het bezit van de philips 32PF 9731 en ben allerminst tevreden. Ik zit met het volgende probleem:

Als ik een film of tv-serie op dvd bekijk via mijn pioneer av 696 middels HDMI of scart of via mijn x360 middels component, dan wordt het beeld ge-upscaled naar 576p. Maar dit beeld ziet er niet mooi uit:
    - de personages zien er opgeplakt uit,
    - het beeld ziet er onecht uit,
    - het beeld vertroebeld bij snelle bewegingen en
    - af en toe als het beeld langzaam van links naar rechts gaat dan die je een vage waas en rare strepen.

Het beeld bij HD films middels de x360 ziet er wel geweldig uit, iig bij de hd dvd van king kong.

Ik heb al van alles geprobeerd kwa instellingen, maar het beeld blijft gewoon voor mijn gevoel er niet uit zien.

Bij de jvc LT-32x70b (die ik 2 dagen in bezit had), die had ik niet volledig getest zoals hierboven, is mij dit totaal niet opgevallen. Het beeld via de pioneer middels scart en x360 middels component was veel meer natuurgetrouw en daar had ik geen last van opgeplakte personen.

Nu vraag ik mij af:
    - hebben meer mensen hier last van bij dit model of andere modellen,
    - is dit typisch lcd?
    - Kan ik dit oplossen?

Dacht een geweldige tv in huis te hebben gehaald voor een fiks bedrag, maar de tv zit me niet lekker.

;(

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    @ Melbuuln en Striker NL:
    bedankt voor de snelle reacties. Ik weet genoeg, ik ga op zoek naar een ander model.

10. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Verstandig ;)

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. Bij Makro aanbieding Philips' 32FP3321 staat dat 'ie 800:1 heeft, terwijl ik op andere sites zie dat 'ie rond de 1600:1 heeft. Verder heeft ie alles wel zo ongeveer. Is die dan echt slechter dan Samsung TV's?

12. 9Huntelaar9

Leuk Bevonden:
    0

oke thanx
    het meeste wist ik wel, alleen bij Beeldcontrast en Dynamischecontrast wist ik niet op welke ik nou moest letten.
    want bij de HDTV die ik mischien ga halen (Samsung le27s71b of de le32s71b over de grootte twijfel ik dus nog)
    stond dus Beeldcontrast 3000:1
    en bij Dynamischecontrast 1000:1
    alleen over waar ik hem ga halen, weet ik nog niet.
    in elk geval wel op internet (lekker goedkoop*) ) kennen jullie nog een paar goede (betrouwbare) sites???
    ken nu alleen maar Progress.nl:x

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Een andere online-shops bij ons in de regio zijn ,
    http://www.goedkopen.nl , http://www.elektrogigant.nl , http://www.azerty.nl

Contrast Ratio is 800:1
    Dynamische Contrast is 1600:1

PDF-bestand.
    http://www.p4c.philips.com/files/3/32pf3321_12/32pf3321_12_pss_eng.pdf

14. 9Huntelaar9

Leuk Bevonden:
    0
    maar die zijn zo duur bij Progress is de LE27S71B €560,03

EDIT:
    ik zie trouwens dat jij de 32'' versie hebt, bevalt die??

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Tegen wie heb je het ???

Ik heb geen S-serie maar de R-serie.

Het grootste verschil tussen is dat de LE32R71B een veel betere LCD-scherm (panel) heeft dan de LE32S71B.

Wat gebeurt als je de pioneer een tandje hoger zet.
    Ipv 720x576p naar 1280x720p

16. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    hmm dat weet ik niet, wist niet eens dat dat kon. Zal dat morgen eens bekijken.

17. Rikske

Rikske UnRegistered User

Leuk Bevonden:
    0

Zoals eerder al gezegd ga een deftige dvd speler halen die kan upscalen naar 720p en je probleem is opgelost. Ga er anders een halen voor te testen en je zal het zien. Ik had op mijn 40" LCD van Samsung hetzelfde probleem als jij!
    Andere dvd speler gekocht die upscalling 720p aankon en probleem VOLLEDIG van de baan nu.
    Waarom dat de JVC het beter doet, mischien heeft de tv intern een betere scaller maar daar ben ik niet zeker van.

En dat de HD-DVD goed beeld geeft is normaal want deze zal uitsturen aan 720p ;)

En anders ga eens naar de winkel waar je je tv gekocht hebt en vraag daar dat ze er is een dvd speler aanhangen die upscalling kan doen.

Seen is believing :b:

Greetz
    Rikske

Laatst bewerkt: 29 jan 2007
  18. 9Huntelaar9

Leuk Bevonden:
    0
    heeft er iemand hier ervaring met de JVC LT-26R70B (66 cm)???

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    ik wil dus een hdtv kopen zoals jullie misschien eerder gelezen hebben. Welke zal ik kopen? Ik wil ongeveer 26". Hij mag ook niet te duur zijn ca. 550 euri. Ik denk dat ik beste een Samsung op internet kna bestellen of niet?

En dan had ik nog een vraag. Is een LCD/Plasma-TV pas een HDTV als hij component en hdmi aansluiting heeft? Of is hdmi pas vanaf 1080i?

20. X360Fr33k

X360Fr33k RacePro

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is voor HD Ready:

Er was laatst bij de Makro een aanbieding van de LE26R71B voor "maar" €650,-! De oudere versie was €480,- inclusief BTW. Ik denk dat dit de laagste prijzen zijn in echte winkels. Je kunt misschien beter of webshops bezoeken OF een tweedehandse zoeken...

BTW, Plasma begint volgens mij pas bij 42 inch of iets dergelijks.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina