Splinter Cell 4: Double Agent [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 15 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Zodra er een MGS vs. Splinter Cell thread is zal ik gerust uit willen leggen waarom MG "pure kunst" is en Splinter Cell "gewoon even leuk" is. Het blijft natuurlijk altijd een mening.

    On:
    Gisteren de Commader achievement gehaald, nog een paar punten en dan zijn al mijn stats op 100%. Ik speel het spel nooit zo vaak online maar zou wel een keer met/tegen wat XBW gasten willen spelen *)
     
  2. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    @ Xerofox

    Die thread gaan we écht niet maken. Is zo'n onzin :cool:!
    Krijg je van die niet onderbouwde discussies...
    Maar ik hoor hier graag van je, waarom je dat dan vind! Ik zeg niet gelijk, dat ik het er niet mee eens ben.
    Ten slotte heb ik een Metar Gear nooit gespeeld.
    Maar de Splinter Cell serie, is een van mijn favorieten spellen. En prachtig vind ik het...
    Ik snap dan ook niet waarom je deze serie 'Wel leuk' noemt en de serie Metal Gear tot kunst verheft.
    Want wat heeft die game dan om, Splinter Cell te overtreffen?
    En wel zo goed, dan het Splinter Cell tot wel een aardige game maakt :cool:
     
  3. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    het zijn 2 hele andere games, ik speel MGS voor de cinematische ervaring. Die idd geweldig is uitgewerkt, maar SC loopt daar zeker niet op achter, in tegendeel zelfs, omdat SC de gameplay soms nogal cinematisch brengt. Alleen blijf het verhaal niks vergeleken met MGS
     
  4. The_Gamer

    The_Gamer Metal Gear Solid Fan

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zei het juist expres op zo een manier, omdat degene boven me begon te zeggen dat Metal Gear 'klote' is vergeleken met Splinter Cell, terwijl ik wel een serieuze reactie had geplaatst. Toen had ik iets van zo kan ik het ook wel.

    Ik heb Metal Gear Solid 1, 2 en 3 uitgespeeld, evenals Splinter Cell 1, 2 en 3. Ik heb beide series dus wel uitgebreid gespeeld, dus ik roep niet zomaar wat. Niemand hoeft het met me eens te zijn (wat ik al aangaf in mijn eerste reactie in deze topic), maar ik vind Metal Gear gewoon oneindig veel beter dan Splinter Cell. Niet omdat Splinter Cell slecht is, maar omdat Metal Gear gewoon zo zeldzaam goed is dat het moeilijk is voor een serie in de buurt te komen van deze kwaliteit.

    Waarom kan ik niet zo goed uitleggen. Splinter Cell is gewoon realistisch sluipen, gewoon sterke gameplay. Maar Metal Gear is echt een ervaring, een universum op zich, met een verhaal waar enorm veel symbolen en ideologien achter schuil gaan. Maar je moet het echt uitgebreid gespeeld hebben om je voor te kunnen stellen en te snappen wat er nou zo goed aan is.
     
  5. Sjakov

    Sjakov Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vond mgs voor die tijd ernstig goed.. deel 2 vond ik niet meer dan een interactieve film, 3 heb ik niet gespeeld

    HIER trouwens nog een leuk filmpje voor mensen die metal gear 1 gespeeld hebben :lol:
     
  6. HellBoy

    HellBoy AjaCied

    Berichten:
    768
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien is dit al eerder gevraagd maar heb geen zin om heel de thread te lezen..

    Is deze Splintercell double agent een aanrader ??
    ik heb alle splintercell games uitgespeeld..
    is er veel veranderd en die shit?

    want ik weet nog niet of ik hem wel ga halen of niet. die missies van buiten klinken niet zo leuk of ligt dat aan my
     
  7. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    als je al de hele reeks gespeeld hebt:
    ja het is een aanrader. ik heb zelf ook deel 1t/m3 (nu ook 4 dus)
    en vind het weer een geweldige game. het enige minpunt is dat je de game snel uitspeelt omdat de missies niet zo lang zijn als dat je gewend bent.

    Maar ik zie dat je L!ve hebt en daarmee zal het zeker goed komen:D
     
  8. HellBoy

    HellBoy AjaCied

    Berichten:
    768
    Leuk Bevonden:
    0
    Heej
    Bedankt voor je snelle duidelijke reactie.

    dat was ook al bij Choas of Theory dat het snel uitgespeeld was.,
    maar goed als het snel is uitgespeeld denk ik nog dat ik de 2e handse versie bij replay ga halen en toch niet de orginele .. omdat ik ook meer game's wil hebben en ben nog maar 13 dus ;)

    dan gaa ik de orginele wel halen voor die worstel game , topspin 2
    of ik wacht natuurlijk als de prijs is gezakt, achja me verjaardag komt er zo aan .. dan effe ipodje halen , en dan paar games :p het liefst zou ik heledag gamme

    ps : heeft iemand een site of linkje van de achriefments van deze game ?
     
  9. DeathPsyco

    DeathPsyco Stand your ground!

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt HIER terecht voor al je achievements, voor elke 360game die je maar kunt bedenken...

    Voor de liefhebbers: HIER heb je alle filmpjes van elk level van Splinter Cell Double Agent. dus als je ergens niet uitkomt, kun je hier altijd raadplegen ;)

    Voor de rest, ik vond Chaos Theory een beetje tegenvallen... deze maakt het voor mij weer goed :)
     
  10. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het verschil tussen normal en hard groot bij dit spel? Is de spelervaring wel leuk op normal of is het dan allemaal een beetje te simpel en te makkelijk (en is de AI dan nog slechter)?

    Ik speel nu op hard maar ik heb geen zin om later in het spel bepaalde scenes twintig keer over te moeten spelen want volgens mij is dit spel daar net iets te weinig pakkend voor.
     
  11. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel nu op Normal en ga later over op Hard maar een belangrijk verschil die ik ken tussen deze twee is dat je met Hard geen kogels hebt en met Normal wel. Ook hebben je keuzes minder invloed, over de AI weet ik verder niet veel.
     
  12. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    AI is veeel moeilijker. als je ook maar iets te hard loopt ben je de sigaar. ook kon je bij normal soms wel eens voor iemand staan. maar dat gaat je nu niet meer zo gemakkelijk af.
    zonder kogels werken geef ik niks om want ik gebruik toch altijd mijn handen en die storing laser op de gun. schiet je éénmaal, dan weet de hele omgeving het al, en dan je nooit de assassin achievement halen :)
     
  13. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik schiet ook nooit, vind ik niks aan. :)
     
  14. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Ik zei dat van die thread alleen maar om offtopic zooi tegen te gaan.
    Ik ga even in op de 2 dikgedrukte zinnetjes, in Metal Gear zijn de personages vele malen beter uitgewerkt dan in SC. Elke vijand in SC heeft een matige achtergrond terwijl je in een MGS game duidelijke uitleg krijgt waarom iemand zo is geworden. Je leeft niet echt mee met Sam Fisher, zijn dochter wordt doodgereden in de introscene van DA en dat zegt genoeg over het uitwerken van de personages want ze hadden er veel meer van kunnen maken. Daarnaast is het verhaal stukken beter dan SC, waar SC het moet hebben van korte stukken verhaal (tsja verhaal) heeft MGS een verhaal waar je U tegen zegt en daarnaast zitten er gigantische plottwists in die gewoon filmwaardig zijn. In SC mis ik gewoon een diepgaand verhaal waardoor het spel het voornamelijk moet hebben van de gameplay die goed in elkaar steekt, in MGS heb je goede gameplay, goede personages/vijanden en een subliem verhaal.


    Je hebt op Hard geen/weinig kogels en je vijanden zijn alerter. Verder lopen ze nog steeds dezelfde route en doen ze hetzelfde als er een lamp uitvalt. Voornamelijk door de "altijd en overal" save functie is hard net zo makkelijk als normaal omdat je na 2x wel weet hoe de vijanden reageren.
     
  15. HellBoy

    HellBoy AjaCied

    Berichten:
    768
    Leuk Bevonden:
    0

    ben ik met je eens,, je hoeft maar een lamp ofzo kapot te schieten en ze lopen erop af en gaan erna toe kijken, ( andere versies ) en dan kun je ze zo te grazen nemen.

    als je iets gooid ook precies hetzelfde .. dat mogen ze veranderen bij de andere versie had meer van deze versie verwacht..
     
  16. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Inmiddels ben ik Commander, die derde skin voor de Upsilon is erg mooi. Moet nu alleen nog m'n athlete van Spy en direct action voor Merc omhoog, de rest staat nu op 100%. :)

    Met SP (heb het spel opnieuw gekocht) ben ik nu bij de eerste missie in Afrika, ook heb ik alle gadgets weten te unlocken. Ben erg benieuwd naar het vervolg van het verhaal en naar welk einde ik zal krijgen. :)


    \o/ 1000 Posts! \o/
     
  17. DeathPsyco

    DeathPsyco Stand your ground!

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zou jij doen als je ergens iets hoort vallen (en je bent een guard), de andere kant oplopen ? :cool:
     
  18. HellBoy

    HellBoy AjaCied

    Berichten:
    768
    Leuk Bevonden:
    0
    nee
    maar ik snap wat je bedoeld.. maar die gasten kunnen wel 1x anders reageren dat het moeilijker word
     
  19. DeathPsyco

    DeathPsyco Stand your ground!

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar als je een spel laad, is alles na dat save point eigenlijk dus niet gebeurd... als het in real life was geweest en je gaat heel de tijd terug in de tijd, zouden ze ook niet ineens anders reageren...

    Ik snap je punt, maar ik zou zo gauw nix kunnen bedenken wat ze dan anders moeten doen...
    En als ze dat random in zouden stellen, zou het wel heel raar overkomen als je bij een stuk bent waar je langs een paar guards moet... dus je gooit rechts een fles tegen de muur, of weet ik het wat... zodat je linx langs ze kunt sneaken, ben je halverwege lopen ze ipv naar rechts naar linx.

    Het nut van die dinge gooien is om ze af te leiden, dus als ze een keer anders zouden moeten bewegen omdat dat moeilijker is... haalt dat een heel stuk realisme weg, en volgens mij is deze game vooral op realisme gebaseerd :)
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2007
  20. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey Gasten, ik en men maat Sixkillers NL zoeken nog iemand die ons kan helpen met het behalen van onze laatste twee coop challenges op goud.

    We hebben praktisch alles met zijn tweën gedaan maar nu lukt het echt niet meer, wie heft de skilzz ;) om ons ff te helpen? Hoe spreken we af
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina