[Casemodding] Xbox360 - [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 mrt 2006.

1. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    Een vraag, waarom heb uberhaubt het binnenste gespoten? * hoopt dat de buitenste kast niet dezelfde look krijgt, maar gewoon een cleane paintjob *

2. alpha_prime

alpha_prime resident@gekkenhuis

Leuk Bevonden:
    0
    Idd de buitenkant wordt een black knight case met een window in, de binnenkant is gespoten omdat ik dat er mooier vindt uitzien bij een window ipv gwn metaal. De boven en onderkant+ hdd krijgen ook een corroded verflaag, het kan dat je het niet mooi vindt, smaken verschillen *)

3. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214

Jup dus die skin zal een beetje plakwerk zijn ja.

Die zijkanten vind ik ook erg mooi, ik wil ze toch nog binnenkort gaan kopen.
    Weet iemand hier misschien hoe ik dat plexiglas dan aan de zijkanten moet bevestigen? (De zijkanten van de 360 eruithalen, en daar op die plek het plexiglass bevestigen?) En hoe moet ik het precies doen, of zit bij dat plexiglass ook een handleiding?

Ik weet van casemodden weinig tot niets, dus tips etc zijn welkom! :thumbs:

4. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Als je even op de plaatjes had geklikt was je er zelf achter gekomen :) HIER bijvoorbeeld.

edit: Plus dit stukje:
    "Natürlich haben wir uns auch Gedanken um die Befestigung des Plexiglases gemacht. Es werden Plexiglasstege mit Gewindebohrungen mitgeliefert. Diese werden einfach am Gehäuse festgeklebt. Somit können die Seitenteile verschraubt werden."

En door middel van de vertaalpagina van altavista.nl, kom je er precies achter wat er staat als je geen duits kan ;)

Een een leuke tip voor casemodden is, doe zélf lekker veel onderzoek voordat je een mod doet, verdiep je in de stof. Dan kan er eigenlijk niets fout gaan. Plus natuurlijk geduld, her grootste ingredient.

@ alpha prime. Sweet, ben echt benieuwd wat er van gaat worden :D
    Alleen die grungy look he, daar heb ik altijd zo'n gedachte bij. Dat mensen eerst een mooie paintjob wilde, en toen het verneukte, en er toen dus maar even los gingen met schuurpapier om een grungy look te krijgen :9 Zal wel niet zo zijn bij jou hoor, maar daarom heb ik net iets meer respect voor een mooie paintjob. Maar goed, er zijn ook mensen die zo goed zijn in die van die versleten looks maken, dat ze een mooie paintjob's ass kicken...

Laatst bewerkt: 30 jan 2007
  5. alpha_prime

Leuk Bevonden:
    0

Hehe, het is idd moeilijker om een volledig gladde paintjob te hebben, ik heb een heel eind gezocht achter een leuke paintjob voor 360, hij ging eerst een gladde look krijgen, maar ik vond die grunge look iets hebben, dus ik heb die gebruikt.

Als ik ooit nog een 360 mod doe gaat dat waarschijnlijk een gewone paintjob zijn, ik heb nog niet genoeg ervaring in het verven om zoiets perfect te maken, laat staan een stofvrije ruimte ervoor :) .Voor mij is de paintjob nu niet echt belangrijk, waterkoeling is voor mij veel belangrijker *)

owjah, vandaag mailtje gehad van freezing hardware, pomp en radiator worden omgeruild :thumbs:

6. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Echt hoor, respect als je alles dalijk werkend hebt :D

Over dikke watercooling hardware voor de 360 gesproken, had je deze gezien op xbox-scene? Wat een gruwelijk blok zeg. Hij pakt ook de de ram chippies mee _O_

Meer

7. alpha_prime

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is idd een mooie blok, als die iets vroeger uit was gekomen had ik die genomen, dan kon ik alles aansluiten met 8mm leiding, ipv een mix tussen 6 en 8 nu. Het koelen van die ramchips is ook een heel goed idee, die schijnen aardig warm te worden, ik ga aluminium heatsinks met arctic silver adhesive gebruiken, ik hoop dat die m'n ramchips koel genoeg gaan houden, we zullen zien.

Er is op het xboxscene forum daar wel wat heisa rond geweest, het schijnt dat innovatek de designs van 2 mensen op xboxscene heeft gestolen voor deze koelblok...

8. zOoz

zOoz Pitolaria

Leuk Bevonden:
    0
  9. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Uhu, ik zag m ook. Is wel pimp, maar ik denk dat niemand er echt op zal gaan gamen :D

Resolutie ziet er ook een beetje heel erg wide uit in de specs...

10. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, en ik zie een lichtgevend stuk aan de onderkant van het scherm dat dus afgedekt had moeten zijn...

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    ik ben net even hier aan het kijken en ik zit op pagina 21, en ik zie die CoD2 mod.. echt vet! Dat wil ik ook! Is even kijken of ik de soldaatjes en autootjes nog heb. Is deze mod van iemand hier op het forum? Dan mag hij mij uitleggen hoe hij het gedaan heeft want dan doe ik het ook. Wat voor materiaal zou dat zijn wat hij erop heeft zitten? Het is ook nog redelijk onschuldig want zo hoeft hij niet open. En ik ben daar geen held in, in die technische zooi, dus waarschijnlijk zou ik het verprutsen. En zo hoef je alleen een beetje creatief te zijn.

12. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, nee. Die is niet van iemand op xbw :)

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    zonde.. dat lijkt me wel vet

kzou wel zo'n loopgraaf met landmijnen en prikkeldraad op mijn 360 willen :9

Laatst bewerkt: 11 feb 2007
  14. boatfreak

boatfreak Guest

Met een beetje fantasie kom je een heel eind vrind

15. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie geen reden waarom je het niet zou kunnen... Dit is letterlijk een beetje knip en plak werk. Ga is naar een winkel voor modeltreinen oid. Prachtige boompjes, hekjes, grasdingetjes, etc :D

De vraag is natuurlijk; hoe lang ga je dit leuk vinden? O-)

Laatst bewerkt: 9 feb 2007
  16. alpha_prime

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ben vandaag nog wat bezig geweest, hier het resultaat:

Window moet wel nog wat aan gewerkt worden, de zijkanten moeten herspoten worden, en moet nog een oplossing vinden voor hdd behuizing.

Het laatste probleem is de radiator, ik ging eerst een maken van 120*60*15 mm, maar door een probleem met de leidingen gaat dat niet. Ik ging eerst een extra lus leiding rond de kast laten gaan om als reservoir te dienen, maar ik heb net te weinig plaats onder dvd drive :mad: Dat wordt dus waarschijnelijk een 80 mm radiator op de achterkant monteren, mooi is het niet echt maar dat vindt ik niet zo erg, ik wil hem werkende hebben ASAP :thumbs:

17. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het is krap :9

Dit was hoe die dude die alles intern heeft het heeft neergelegd:

Maar dat wist je waarschijnlijk al...

18. alpha_prime

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, die heb ik al een paar keer gezien :cool: . Ik ben nog niet helemaal zeker wat ik moet doen met de radiator. Ik ben nog aan het twijfelen tussen een kleinere (80 mm) radiator intern of gwn ergens op de buitenkant een grote 120 mm radiator gebruiken. Die 360 heeft wel nog een extra reservoir, als ik wat extra cash had of een sponsor zou ik die er ook insteken, maar ik probeer het te compenseren door dikkere en meer leidingen. We zullen zien :)

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ga vandaag een coax out (digitale audio out) op mijn 360 solderen. Heb het al eens op mijn xbox gedaan, en het schema voor de 360 is zo goed als hetzelfde.

Dit doe ik omdat mijn hts geen optische ingang heeft, en ik wel een optisch naar coax converter had gekocht (en inmiddels verkocht), maar dat is omslachtig als je gewoon een aansluiting op je 360 kan maken :)

Resultaat wordt later vandaag gepost.

//edit klaar:

Schematje:

WiP:

Moederbord met de 2 draadjes:

Closeup

Daarna simpele rca socket aan de draadjes gesoldeerd, welke nu los achter de 360 hangt, want heb geen zin om in de case te gaan dremelen (voorlopig)

Je kan dit digitale signaal gewoon via een composite kabeltje sturen (met van die gele tulpjes). Dus erg goedkoop.

Resultaat:

Digitale Ingang van mijn simpele setje (philips hts3500s) geselecteerd:

DVD in de 360:

Eitje :) En dit alles gratis, in tegenstelling tot €30 voor toslink kabeltje + toslink kabel

Laatst bewerkt: 9 mrt 2007
  20. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Nice man! :D

Misschien nog een picje van de achterkant van je 360? O-)

Deel Deze Pagina