De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee sinds wanneer ze er zijn. Ik kwam m gewoon tegen op kieskeurig, en via die weg op redcoon.nl voor 379 euro. De 23 inch was zo'n 150 euro duurder, en dat vond ik die paar inches niet waard. Bovendien wilde ik gewoon een klein dingetje, aangezien ik hem alleen voor tv kijken van niet al te grote afstand gebruik.

Wat betreft de 500:1 contrast ratio die in de specs staat, let nou toch niet altjid zo op de specs joh. Ga de tv's in het echt bekijken en je zal ziet dat een tv met 500:1 net zo veel contrast zal hebben als bijvoorbeeld een ander merk dat 2000:1 aangeeft. Ik had dat natuurlijk voordat ik hem kocht even bij verschillende winkels naar dit scherm gekeken, en bij BCC mocht ik zelfs gewoon even met de instellingen spelen. En hij had idd minder contrast als de 5000:1 modelletjes, maar echt niet dat je denkt damn, dat beeld is veel lelijker dan die andere. Zeker nadat ik thuis de instellingen had getweaked, ben ik ruim tevreden over het contrast wat dit schermpje geeft. Ik zal nog wel een foto posten van het beeld.

Laatst bewerkt: 31 jan 2007
  2. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als ik sommige reacties lees zijn die Philips dingen niet super goed dus? of ligt het puur aan de apperatuur die je er aan hangt?
    Want m'n ouders willen een simpele TV en hebben intresse in die Philips aanbieding van de Makro. Bij Samsung kun je geen PC>HDMI>TV connectie gebruiken toch, is dat bij Philips anders?

3. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    waren voornamelijk mijn reacties en meningen denk ik, laat je niet gek maken daardoor en kijk verder. De tv die ik heb biedt iig een hoop opties en mogelijkheden.

Maar ik heb nu bijna alles goed staan nu en ben bijna zeer tevreden :D

Maar ik zou gewoon een winkel binnen gaan en vragen of je het thuis mag testen. Zorg dan dat je alle benodigheden hebt om zo uitvoerig mogelijk te kunnen testen.

4. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Of ik zie het over het hoofd misschien is het wel handing om de goedkoopste (buget) HD-TV`s en de wat duurdere in de main post te dumpen net zoals bij audio voor 5.1 setjes. (scheelt een hoop vragen)

5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maar goed dat neemt niet weg, zijn philips tv's goed? Als in, vergelijkbaar met Samsung? Want Philips heeft de naam van vroeger opzich, Samsung veel minder. Oh, maar dat testen gaat best lastig denk ik?

Laatst bewerkt: 31 jan 2007
  6. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk zelf dat Philips TV's beter zijn dan Samsung's.
    Wil je helemaal een goede LCD ga dan voor een Sharp :D

7. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    heb je al een budget, grootte van de tv, of bepaalde types voor ogen?

De philips ambilight tv's draaien goed las ik laatst in de krant, ik neem dus aan dat die goed zijn. Of ze beter zijn dan bijvoorbeeld een samsung vind ik zelf een moeilijke beoordeling.

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je kan pas een vergelijking maken als een andere fabrikant ook met Ambilight komt.
    Door het patent van Philips kan je daar heel lang op wachten.

Heb mijn Samsung ook niet gekocht om daar >2 jaar van te genieten.
    Eind dit jaar wil ik toch overstappen op Full HD en dan ga ik toch voor een Philips LCD met Ambilight Full Surround.

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nou het gaat eigenlijk om dat ding van de Marko van 689 inc btw ofzo.
    Het belangrijkste is dat de computer via HDMI op de TV kan. iig voor m'n pa:p

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Staat in de folder geen type-nummer ???
    Je kan dan de gebruiksaanwijzing van de site van Philips downloaden.

11. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Misschien is het antwoord al gegeven, maar ik ben de rest nog aan het doorlezenO-)

Wanneer je samsung-tv je instellingen niet opslaat, dan staat hij nog in "shop-mode". Als je die uitzet, worden je instellingen wel bewaard.

Deze mode gebruiken ze in de winkel, zodat niet steeds het beeld wordt verkloot doordat mensen aan de instellingen zitten te knoeien.
    Maar als ik zie hoe ze in de winkel de instellingen zetten, denk ik dat het bijna niet mogelijk is de instellingen nog slechter te krijgen:lol:

12. Aquilas

Aquilas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje. Ik heb een Samsung LE26R71. Heel tevreden over, maar ik heb een vaag probleempje ermee.. Bij een bijna vol wit scherm via TV (bijvoorbeeld op Discovery als wordt aangekondigd welke programma's komen), dan 'knippert' het scherm licht elke 2 seconden. Dynamic brightness staat uit dus dat kan het niet zijn... Zal het een defect kunnen zijn?

13. X360Fr33k

X360Fr33k RacePro

Leuk Bevonden:
    0
    Heb geen last van knipperen van het scherm, maar gebruik de tv dan ook alleen in combinatie met mijn XBOX360... Gebeurt dit alleen op Discovery dan?

14. Aquilas

Aquilas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het alleen nog gezien op Discovery.. Met de 360 nog nooit gehad ofzo.

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Jep, ff gekeken en het kan opzich wel. HDMI to DVI. Volgens mij zijn die kabels ook niet gek duur dus dat is wel een mooie optie. Denk dat we die dan ff pakken.

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk toch even uit.

HDMI is compatible met DVI.

Dat wil niet zeggen dat je elk aparaat met DVI op een HDMI-poort kan aansluiten.

Bron : HDMI.org

Consumers buying a PC with DVI should make sure that it specifically includes support for television formats and not just computer monitors.

Also, consumers may want to confirm that the DVI interface supports High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP), as content that requires HDCP copy protection will require that both the HDMI and DVI devices support HDCP to properly view the video content.

17. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga hoogst waarschijnlijk EINDELIJK een HDTV kopen. Zat al te wachten op een HDTV sinds eind december 2005. Maar ik was van plan om de Samsung LE26R32 te halen. Dus mijn vraag aan jullie is, is die best goed? Heb geprobeerd op sites te zoeken of die goed is maar kon niks vinden.

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Een aantal populaire 26" en 27" uitvoeringen in dit forum zijn.

LE26R32B , LE26R51B en LE26R71B en LE27S71B.

Chaos heeft een LE26R32B , misschien kan je hem even een PM sturen !!!

19. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoef jou vast niks te vertellen, want je weet alles al natuurlijk 8)
    mar ik heb nu de 32pf9830 met ambilight 2, en het is echt geweldig... als je het in het donker bekijkt op een goede muur, ik zou niet meer terug willen...

mijn plan is ook om straks (weet niet of het dit jaar gaat lukken anders volgend jaar) een full HD tv te kopen, en dat wordt ook zeker een philips ambilight.
    over full HD wel een vraag:
    zijn er momenteel full HD tv's van philips die 1080p over component ondersteunen? kan dit wel? of moet dat dan over VGA? en heb je die in 37"?
    want ik zie wel dat er tv's zijn die ze full HD noemen omdat ze 1920x1080 beeldlijnen hebben, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ze echt full HD zijn toch? ik doel dan vooral dat ik m'n 360 op de 1080p resolutie kan zetten...
    alvast bedankt!

20. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    philips ondersteund helemaal geen 1080p.........alleen 1080i

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina