Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ff een vraagje dat hier waarschijnlijk al gesteld is (maar vind het niet terug). Werkt de 32-bit software (en drivers van hardware waarvoor geen x64 driver is) ook op de x64/64-bit versie van Vista. Voor de software ben ik bijna zeker, maar voor de drivers weet ik het eigenlijk niet...?

Laatst bewerkt: 31 jan 2007
  2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Software werkt wel idd, drivers weet ik niet zeker, bij winxp 64bits werkten 32bits drivers iig niet

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Doed, het zit in/bij/gratis etc bij Windows Vista. Photoshop is ook een stuk beter dan MSPaint :+.

Anyways, heeft iemand al die nieuwe add-on geprobeerd waarbij je filmpjes als desktop "achtergrond" kan gebruiken (alleen bij ultimate). Ik kan het iig niet testen omdat Virtual PC een virtuele intel graphics shizzel kaart gebruikt.

4. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Dreamscene? Nee staat nog niet bij mijn US ultimate extra's, wel bij de NL geloof ik

5. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Wat een onzin dat ze die feature niet overal in zetten.

6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Tja.. wel slim, alle beetjes maken ultimate toch steeds interessanter.
    Hmm.. anders installeer ik em wel ff op m'n pc. moet dat wel gezien hebben:+

7. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoe komt iedereen toch aan vista??
    terwijl die pas vanaf gisteren in de winkels ligt voor veel te veel geld...

8. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals iemand me waarschijnlijk al voor was, ik verwacht niets nieuw van de Vista. Voor de gamers onder ons heeft het geen meerwaarde...Ik vermoed dat ikzelf tot 2010 op XP blijf.

9. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Euh DirectX10 misschien? 8)
    En de hardware support word groter en beter, dus op een gegeven moment weer een klein beetje performance winst.
    Ik denk dat de meeste mensen voor het eind van 2007 om zijn, de meeste nieuwe pc's gaan nu al met vista weg, en nu ook vista goed in omloop komt in het ' niet legale' circuit, stimuleert dit de verspreiding van vista natuurlijk alleen maar.
    Als jij in 2010 nog met XP draait is er misschien al wel de opvolger van Vista....

10. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, moest ik toch even werken 30 januari om 0:00 's morgens. Als enige winkel in Nederland meteen Vista verkopen!

Zijn er gewoon nog zo'n 70 mensen zo gek om langs te komen!

Maar goed, het ziet er wel slick uit, het is alleen grafisch wel echt bijna een kopie van MacOSX, maar ja, beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen. Volgens mij werkt dat Vista wel goed, behalve dan dat het belachelijk zwaar is om te draaien (vanaf de Home Premium versie dan).

11. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Morgen / overmorgen komt ie met de post... even uittesten totdat ik de nieuwe iMac met Leopard ga hebben!

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb besloten te wachten met upgraden naar Vista Ultimate, gaat op z'n vroegst begin 2008 worden denk ik....tezamen met de nieuwe hardware die ik er dan in wil hebben.

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Pff, alles werkt perfect met de x64 versie van Vista. Alleen de drivers van m'n wireless NIC niet. Linksys heeft zelfs nog niets eens drivers voor de x64 versie van XP. Wat een rot support voor zo'n groot en bekend bedrijf :{.

Voor de rest was de installatie zeer snel, het duurde slecht een kwartiertje en je moest amper op iets klikken. De enigste drivers die ik moest installeren was die voor mijn GPU en printer (en wireless NIC). Ook moest ik nog een .avi codec installeren om .avi's af te spelen, wat ik wel vrij dom vind voor een Media Center.

Gelukkig had ik nog een codec pack van XP dat, desondanks de talloze foutmelding goed geïnstalleerd is en het dus goed werkt :thumbs:.

Waar ik minder over te spreken was, was die zijbalk in het begin. Die neemt gewoon een goede 10% van je bueaublad weg en heb die dus direct uitgeschakeld om nooit meer terug te zien. Ook dat wanneer je een wallpaper gebruikt die wat groter is dan je schermresolutie niet meer automatisch verkleind word vind ik minder.

Ook kan je bij het defragmenteren niet meer de vordering zien. Je hebt dus totaal geen idee meer van hoe lang het ongeveer nog zou kunnen duren. Dat word dus zeker een ander (en beter) programma downloaden voor het defragmenteren.

Het "alle programma's" menuutje gaat ook niet meer langs de zijkant open, maar gaat gewoon over het start menu. Dit vind ik dus ook wel een beetje jammer, maar dat zal vooral te maken hebben omdat ik het gewoon nog niet gewend ben.

Na de boot gebruikt het systeem ongeveer 600-700MB geheugen wat toch wel bijna zeker 100-200MB meer is dan XP.

Dit is mijn (voorlopige?) impressie van Vista Ultimate x64 en vandaag ga ik horen voor homeplug zodat ik van dat rot draadloos vanaf ben en ik waarschijnlijk hebben van drivers om toch op het internet via Vista te geraken :).

14. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, Linksys hé? Wordt de SSID van je draadloze netwerk soms niet uitgezonden? Stel je router/accesspoint eens zo in, dat het wel wordt uitgezonden. Mijn Linksys nic werkte toen wel. :confused:

15. Roywilliam

Roywilliam Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Klinkt lekker! Geniet zelf nog steeds van mn Apple MacBook Pro + World of Warcraft 8)

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Denk dat het daar niet aan ligt. Hij wilt de drivers gewoon niet installeren... .

17. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Laatst bewerkt: 2 feb 2007
  18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Heb ik al geprobeerd, dat werkt blijkbaar maar alleen voor de x86 versie.

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hm, welke revisie heeft het netwerkkaartje? De vroegere revisies gebruikten een Broadcom chipset, en de nieuwe revisies van Ralink.

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Hoe zie je de revisie? :eek:

Deel Deze Pagina