1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Hmm dat is misschien wel een oplossing. Dit werkt alleen niet via media center
     
  2. hullybul

    hullybul Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    inmiddels wel mogelijk om met hdtvpump icm vistahomepremium mpeg2 hd films te streamen middels je 360?
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    ja dat is nu mogelijk op verschillende manieren :) runtime360 en met tvseritty
     
  4. hullybul

    hullybul Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    En nu je er toch bent, wordt het mediacenter op je 360 ook veranderd (net zo mooi als bij die vista mediacenter) ?
     
  5. maximus79

    maximus79 Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    3
    ja
     
  6. maximus79

    maximus79 Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    3
    Komt dat niet omdat je Mircosoft .net framework 1.1 niet eerst heb geinstalleerd?
     
  7. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je via windows media player ook Films kijken? Want met Media center wordt heel mee xbox vaag.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2007
  8. JrY

    JrY Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het niet weten... Media Center werkt gewoon goed...

    Op de installatie cdrom staat ook gewoon media center 2005

    alleen als ik dan met rechtermuisknop op Deze computer en dan eigenschappen kies, staat er

    Windows XP
    Media Center Edition
    versie 2002
    Service pak 2

    maar ik kan gewoon connecten met mijn xbox, dus het zal wel gewoon 2005 zijn, of versie 2002 staat ergens anders voor.|:-

    Trouwens, de eerste dagen kreeg ik wel ondertiteling bij mn films die ik naar mijn xbox streamde, maar dat doet ie helaas niet meer. De titels van avi en srt zijn tzelfde en als ik via media player kijk neemt vobsub ze wel mee.

    maar transcode weigert dit. Ik heb bij settings van transcode360 ook aangevinkt dat ie ondertiteling moet weergeven indien aanwezig. In media player heb ik dat ook gedaan voor de zekerheid, en in media center ook. Maar op mn xbox krijg ik ze niet in het scherm.

    Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
     
  9. mceamateur

    mceamateur Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Even antwoord op je specifieke vraag "programma's gemist" of zoals een andere in dit topic ook al een paar keer heeft gevraagd over uitzending gemist.

    Wat betreft directe streams van internet bekijken op je XBox 360. Dat kan via Online TV, echter daar ben je dus gebonden aan het aanbod dat standaard in je Media Center wordt toevoegd. Ik vermoed dat dit aanbod te maken heeft met de TV Guide instellingen en de landinstellingen die je op je Media Center kan gebruiken.

    In je XBox zijn onder Online TV een aantal services beschikbaar zoals Tien.tv , uitzending gemist of Movie Stream (van KPN). Tien.tv werkt goed. Hier moet je inloggen, dit kan je via de site aanvragen. Programma's Gemist binnen Tien werkt als een zonnetje hoewel de site wel een beetje buggy is af en toe. Als je de Channels wil bekijken binnen Tien.tv wordt het alweer wat lastiger. Die video types worden niet ondersteund, aldus mijn XBox.
    Ook als je naar uitzending gemist gaat kan je op dit speciale MCE site komen, maar als je video's wilt afspelen krijg je al snel de melding video type not supported. Hierover heb ik laatst een mail gestuurd naar uitzending gemist en ze zouden dit de ontwikkelaars gaan voorleggen. Nog niks gehoord.

    Waar het denk ik mee te maken heeft is met de beperkte codec ondersteuning in de Xbox 360. Volgens mij gebruikt uitzending gemist AVI, maar dat weet ik niet zeker. Maar als dat zo is, tja. Dat ondersteund de 360 weer niet.

    Ik heb ook nog TVersity geprobeerd. Daarin kan je video url's plakken, dus ook streaming tv. Heb een aantal url's geknipt en geplakt uit uitzending gemist, maar dat werkt niet goed.

    Als je direct gaat kijken, dan stopt ie er na een minuut of 5 mee, want die streaming content wisselt volgens mij van server, voor 1 uitzending. Dus zou je alle url's moeten napluizen. En een dag later is de url zowieso gewijzigd.

    Al met al. Op de 360 werkt het allemaal nog niet allemaal zo soepel als dat je zou willen. Volgens mij moet je gewoon een Media Center (en geen extender dus) naar je Tvtje gaan neerzetten wil het allemaal goed werk (zoals de Philips Media Centre MCPxxx ofzoiets.)

    Mijn slotconclusie van een maandje proberen is dan ook. Hartstikke mooi allemaal, maar nog steeds is alle technologie nog lang niet ver genoeg om draadloos, door het hele huis, alle media te krijgen die je maar kan verzinnen. Het werkt allemaal wel, soms half, alleen de tijd die je kwijt bent om het allemaal werkend te krijgen en te houden weegt voor mij niet helemaal op tegen het plezier wat je ervan zou moeten hebben.
     
  10. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag me xBox360 naar me Laptop connecten (draadloos). Dit is me al gelukt met Windows Media Player 11, maar nog niet met Windows Media center. Als ik probeer te connecten op me xbox druk ik op Video's en dan computer dan moet ik een keer op continue drukken en dan zie ik 2 sec. die connect code in beeld staan en dan krijg ik dat Blauwe beeld op me tv te zien. Ik heb dit al eerde gedaan en toen bleef die code gewoon staan. Maar nu heb ik een HDTV aangeschaft en al geconnect met media player. Weet iemand waar dit aan ligt?
     
  11. owesseli

    owesseli Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb precies hetzelfde, als ik met rechtermuisknop op Deze computer en dan eigenschappen kies, staat er

    Windows XP
    Media Center Edition
    versie 2002
    Service pak 2

    Maar als ik in mediacenter zelf kijk staat er versie 2005 SP2 rollup 2.
    Welke versie heb ik dan??
    De connectie met de xbox360 gaat volgens mij goed.
    Echter zodra ik een film wil afspelen (normaal of via transcode) loopt hij na een aantal seconden/minuten vast. De ondertiteling werkt gedurende de tijd dat hij loopt wel. Iemand enig idee waardoor de film kan vastlopen?
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Je hebt MCE 2005 ... problemen met transcoder word denk ik veroorzaakt door dat je een trage computer hebt te weinig memory. kan je je pc specs posten?
     
  13. owesseli

    owesseli Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Asus notebook (a6je) met Intel® Core™ 2 Duo Processor T5600 1.83 GHz,
    geheugen 2048 MB.

    Zou toch genoeg moeten zijn?
    De tijd dat de film loopt gaat ie veilloos.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Dat moet goed gaan .. Misschien zijn het codec problemen .. dus je codecs op nieuw installeren. Hoe is je netwerk verbinding? Draadloos of met een kabel (ethernet)
     
  15. owesseli

    owesseli Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het probleem zowel met kabel als draadloos. Hoe installeer ik de codecs opnieuw? Sterker nog waar vind ik die?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    op www.runtime360.com staat een tutorial hoe je Transcode360 moet installeren. Gewoon de stappen op nieuw uitvoeren. Daarnaast kan je ook Tvserity proberen (zie Divx streamen zonder MCE)
     
  17. owesseli

    owesseli Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het echter ook als ik films zonder transcode360 speel, kan het dan nog steeds de codec zijn. Ik heb wel hdtvpump erop staan maakt dat wat uit?
     
  18. hullybul

    hullybul Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo, als je windows mediaplayer 11 op windows xp installeert (dus niet vista) en je gebruikt dan mediacenter 2005, verandert het uiterlijk van je mediacenter ook naar die mooie nieuwe zoals onder vista. M.a.w. verandert je mediacenter door mediaplayer 11 of door vista?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Vermoedelijk wel. Het word dus testen wat voor jou de beste instellingen zijn

    Mediacenter veranderd door Vista .. Dus wil je de nieuwe look van mediacenter dan moet je over gaan op vista. Mediacenter draaid op je PC en niet op je 360 (deze word geemuleerd)
     
  20. hullybul

    hullybul Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    dat wist ik, maar ik dacht dat wellicht het uiterlijk van mediacenter op xp werd veranderd na de wmp11 install...

    hdtvpump werkt overigens nog steeds niet he (vista icm 360)?
     

Deel Deze Pagina