De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt voor de reactie. Dus de component die ik bij de Xbox 360 premium heb gekregen zal goed werken met een HDTV. Of moet ik een ander/speciaal kabel gaan kopen?

2. Aquilas

Aquilas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee met de component kun je gewoon goed HD beeld krijgen. Je zit er helemaal mee gebakken :)

Alleen als je het beeld nog iets scherper wil kun je de VGa kabel kopen maar dan heb je wat minder diepe kleuren.. De meesten houden het gewoon op component hoor dus als je daar gewoon tevreden mee bent, zou ik dat gewoon houden als ik jou was.

3. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok, das jammer... al enig vooruitzicht op of dat nog gaat komen?
    en waar moet je sowieso eigenlijk op letten bij full HD dan? dus niet perse philips maar over het algemeen?
    (zie mijn vragen in m'n vorige post)

4. RuudW

RuudW RuudW

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of jullie het al gezien hebben maar de prijzen van de Samsung LCD-tv's zijn ook aardig omlaag gegaan bij de webshops. Zo kun je de le26r71b krijgen voor iets minder dan €600,- en de le32r71b voor iets minder dan €800,-. Trouwens, ik weet niet of dit ook voor de overige merken geldt.

5. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ja, die full hd's van Philips gaan nog komen las ik deze week, maar wanneer en hoe duur weet ik niet.
    Waar je op moet letten is op de resoluties die weergegeven kunnen worden en die staan meestal bij de soorten uitgangen.
    Je ziet soms dat ze zeggen dat de tv full hd is(want 1920x1080), maar dan zie je als hoogste resolutie bijv bij hdmi 1080i en dan is het geen full hd.
    De Samsung LE40f71 kan wel 1080p over hdmi en component en vga. De tatung kan dat ook maar de Samsung zakt zo in prijs dat die al bijna net zo duur is als de Tatung.
    Vaak is het zo dat 1080p alleen over hdmi kan, maar het wordt al beter.
    Natuulijk is 720p ook fantastisch en ik geloof ook dat ambilight een heel mooi gezicht is. Als je dan een tv zonder ambi hebt, denk ik dat je het zal missen. Bovendien zag ik laatst in de winkel dat de 42" van Philips een werkelijk fantastisch beeld had.

Laatst bewerkt: 2 feb 2007
  6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nee dat weet ik, maar de videokaart die ik koop is iig DVI>HDMI (of nja andersom0 compatible

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb laast gekeken naar de Philips 42PF9731D/10.
    Volgens de site zou het gaan om Full HD LCD-scherm 1920 x 1080p.
    Maar vraag je vervolgens de speqs op , dan staat er Video-formaat 1920x1080i.

8. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Dat klopt, hij is geen full hd (hoewel sommige mensen daar anders over denken). Het aantal lijnen is genoeg maar de chip kan geen 1080p aan. Hij kan alleen 1080i aan en herberekend dan naar 1080p (een lcd of plasma is altijd progressive).
    Ikzelf vind het oplichterij, want mensen denken dat het full hd is, maar in dit geval staat de p in 1080p voor pixels|:- In mijn ogen is er altijd kwaliteitsverlies in dat gereken.

Ik geloof dat ze er bij Philips ook wel achter zijn, want ik hoorde dat de volgende serie wel 1080p gaat worden.
    Niet dat het heel erg is natuurlijk, ik zag ze laatst in de winkel en ze gaven een prachtig beeld.

Laatst bewerkt: 3 feb 2007
  9. ps3vs360

ps3vs360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  10. R-e-n-e

R-e-n-e Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik word gek van al die kabels bij mediamarkt haha. Wat moet ik nu precies wanneer hebben. Heb nog geen LCD tv, dus dan moet ik een Advanced scart kabel hebben en een optische kabel voor dolby digital. Maar als ik straks (wanneer de portemonnee het toelaat) een LCD tv heb, dan moet ik een HDMI kabel hebben? Of is er tussen al die kabels ook een combi van hdmi en advanced? Thnx!

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Beeldbuis tv = Scart Advanced (RGB) kabel.
    HD LCD/Plasma = Component-kabel of VGA HD-kabel.

De component-kabel zit standaard bij de Xbox360 Premium.

2 LCD's met verschillende beeldformaten.
    Sony = 20" = 51 cm.
    Samsung = 26" = 66 cm.

Technische zullen de verschillende tussen beide LCD's klein zijn.
    Mijn voorkeur zou de Samsung LE26R71B zijn.

12. ps3vs360

ps3vs360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    thats it?,de samsung is groter? Hoe zit het met contrast ratio's, maakt dat wat uit voor games? Samsung heeft 3000 en sony 1200, ik snap niet waarom die sony zo duur is dan. Kleiner en duurder en minder ratio.

De sony heeft wel een pcmcia slotje, volgens mij kan je hem aansluiten op je sat schotel. Is wel handig, omdat ik zo'n schoteltje en canal+ heb hier. Of is dit iets anders?

13. Judge

Judge The Judge

Leuk Bevonden:
    0
    Die samsung heeft dynamisch contrast, is gewoon een soort van irritante marketing stunt zodat het lijkt alsof de contrastratio van die samsung 3000 is...terwijl de eigenlijke contrast waarde veel lager ligt, ook rond de 1000-1200. en wat voor sony is dat? je zou even een artikel nummer moeten geven, want er is nogal verschil binnen de sony bravia range.

Ik zou namelijk sneller voor sony gaan over het algemeen. maarjah dat is je eigen smaak. als je 2 beeldschermen hebt met dezelfde grootte en ongeveer zelfde prijs, maakt het tegenwoordig niet meer zoveel uit, de kwaliteit is dan nagenoeg gelijk. Mede door de hoge concurrentie graad mogen de TV schermen onderling niet meer zo verschillen.

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het beeldscherm van de Samsung is 15cm groter dan die van de Sony.

Het werkelijke ratio-contrast van beide LCD's verschillen niet zoveel.
    Samsung is 1000:1 en Sony is 1200:1

De Sony is duurder om een aantal redenen.

1. Naam.
    2. Ingebouwde DVB-T turner ( alleen te gebruiken met analoge uitzendingen via de normale antenne-aansluiting).
    3. PCMCIA slotje = CAM (Conditional Acces Module).
    Wordt gebruikt voor Pay Per View.

Ik zou niet weten als deze CAM ook hier in Nederland wordt ondersteund.
    Hiervoor zou je contact moeten opnemen met KPN , zij verzorgen hier de Digitale Tv-uitzendingen via de ether.

15. ps3vs360

ps3vs360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is geen module voor dvb-s dus, geen meerwaarde wat dat betreft. Samsung is 200 ratio minder scherp, maar 15 cm groter. De keuze wordt samsung le26.

bedankt voor je reacties hey.:thumbs:

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij gaat het om DVB-T

Voor @Home (DVB-C) zal deze module dan ook niet werken.

17. Rembo

Rembo Xbox 360 for live!

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de samsung LE23R71 en ik ben er erg te vreden over :)

18. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Full HD betekend niet dat de TV 1080p doet maar het betekend dat het scherm een nattive resolutie heeft van 1920x1080 of het nou interlaced of progressive is maakt niet uit.
    De Philips 42PF9831D is de enige LCD TV van Philips die 1920x1080p echt doet.

De p in 1080p staat voor Progressive niet pixels.

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Mijn woonplaats dus _O_
    (sowieso al über goedkoop, 60digitale zenders voor €10,40 per maand)

Welke hdtv tuner/ontvanger is de beste? Samsung DCB-H360R heeft geen hdmi, en de component ingang vd sony bravia wordt al gebruikt door de dvd speler, of is er niet zo veel keus?

Ik zal zelf ook nog ff rondkijken

//edit de Samsung DCB-H360RS klinkt goed

Laatst bewerkt: 4 feb 2007
  20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Er is nu nog maar 1 HD-decoder dat is de Samsung DCB-H360R.
    Deze heeft 1x HDMI en 1x Component.

DCB-H360R = Zwart.
    DCB-H360RS = Zilver.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina