Niet alleen met een HDTV, want je wilt je dure PS3 ook echt niet via composiet aansluiten op een (gewone) SDTV, dat geeft de slechtste beeldkwaliteit die er maar bestaat.. Er moet dus minstens een RGB-scartkabel bijgekocht worden.. Al met al ben je dus zo tussen de 700 a 800 euro kwijt als je een PS3 wilt kopen dit jaar..
Ik durf daardoor wel te voorspellen dat de PS3 verkopen ook hier in Europa net als in de VS en Japan nu na de 1e paar leveringen zullen tegenvallen voor Sony.. De PS3 is gewoon veel te duur, zeker nu er sterke concurrentie is in de vorm van een Xbox 360 die een stuk goedkoper is en bovendien al veel meer games biedt, een ook enigzin van de Wii (al zie ik die niet echt als concurrentie van de PS3 en Xbox 360).. De PS3 zal denk ik pas echt op stoom komen over 2 jaar ofzo als ie een stuk goedkoper is en veel meer games biedt.. De PS3 zal dan de grote mainstream markt gaan aanspreken die in de vorige generatie ook allemaal later pas een PS2 gekocht hebben (en nu nog steeds kopen).. En het is voor Sony ook te hopen dat Blu-ray een succes wordt als nieuwe HD-film format, dat zal de PS3 op termijn ook helpen..
Rond de tijd dat de PS3 betaalbaar is en goed verkoopt heeft MS echter allang weer een nieuwe next-gen Xbox klaar staan denk ik.. Zo rond 2009/2010 zitten we dan.. En MS zal door de lagere prijs ook eerder de mainstream markt bereiken.. Als MS het gamesaanbod dan ook nog steeds meer richting die van Playstation kan krijgen (lijkt het wel op nu er ook steeds meer oude PS-exclusives ook verhuizen naar de Xbox 360, en de Xbox 360 zelfs Japanse RPGs krijgt etc), en met goede eigen exclusive games blijft komen, dan zou het me niks verbazen als MS zelfs z'n voorsprong behoudt totdat die volgende Xbox uitkomt.. Zou opzich een enorme prestatie zijn na de totale dominatie van Playstation de afgelopen 10 jaar..
Laatst bewerkt: 29 jan 2007