Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Sja, de PS2 verkoopt ook beter dan de PS3 in Japan.....O-)

2. The Crow

The Crow Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Sony is een beetje in de war. Zo erg dat ze voor hun GT HD banner voor het gemak een PGR 3 plaatje hebben gebruikt :D

Dit is het originele plaatje van PGR 3 (17 juni 2005):

De banner is inmiddels vervangen. Op o.a. GameSpot en TeamXbox kan je er meer over lezen.

Laatst bewerkt: 25 jan 2007
  3. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Echt lache dit. Ze hebben nu een nieuwe banner van Spiderman 3 geplaatst.

Waar ook alweer een leukere versie van is gemaakt :D

4. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Niet alleen met een HDTV, want je wilt je dure PS3 ook echt niet via composiet aansluiten op een (gewone) SDTV, dat geeft de slechtste beeldkwaliteit die er maar bestaat.. Er moet dus minstens een RGB-scartkabel bijgekocht worden.. Al met al ben je dus zo tussen de 700 a 800 euro kwijt als je een PS3 wilt kopen dit jaar..

Ik durf daardoor wel te voorspellen dat de PS3 verkopen ook hier in Europa net als in de VS en Japan nu na de 1e paar leveringen zullen tegenvallen voor Sony.. De PS3 is gewoon veel te duur, zeker nu er sterke concurrentie is in de vorm van een Xbox 360 die een stuk goedkoper is en bovendien al veel meer games biedt, een ook enigzin van de Wii (al zie ik die niet echt als concurrentie van de PS3 en Xbox 360).. De PS3 zal denk ik pas echt op stoom komen over 2 jaar ofzo als ie een stuk goedkoper is en veel meer games biedt.. De PS3 zal dan de grote mainstream markt gaan aanspreken die in de vorige generatie ook allemaal later pas een PS2 gekocht hebben (en nu nog steeds kopen).. En het is voor Sony ook te hopen dat Blu-ray een succes wordt als nieuwe HD-film format, dat zal de PS3 op termijn ook helpen..

Rond de tijd dat de PS3 betaalbaar is en goed verkoopt heeft MS echter allang weer een nieuwe next-gen Xbox klaar staan denk ik.. Zo rond 2009/2010 zitten we dan.. En MS zal door de lagere prijs ook eerder de mainstream markt bereiken.. Als MS het gamesaanbod dan ook nog steeds meer richting die van Playstation kan krijgen (lijkt het wel op nu er ook steeds meer oude PS-exclusives ook verhuizen naar de Xbox 360, en de Xbox 360 zelfs Japanse RPGs krijgt etc), en met goede eigen exclusive games blijft komen, dan zou het me niks verbazen als MS zelfs z'n voorsprong behoudt totdat die volgende Xbox uitkomt.. Zou opzich een enorme prestatie zijn na de totale dominatie van Playstation de afgelopen 10 jaar..

Laatst bewerkt: 29 jan 2007
  5. Vincent R

Vincent R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    misshien is dit al gezecht maar

ik sprak gister een collega van mij die ook een xbox heeft.

zijn xbox 360 begon rood te knipperen en had heb opgestuurd!

Hij heeft een nieuwe gekregen, hij zei ik heb opeens 120GB harde schijf en hij had het over films downloaden ect. zou de nieuwe versie dan al uit zijn! De Xbox die hij kreeg opgestuurd kwam uit duitsland zei die! heeel vreemd

6. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Kijken wat MrX te zeggen heeft :9 Mischiehn houdt hij ons gewoon voor de gek die vriend van je :9

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Films dowloade kan vie de Marketplace als je een Amerikaans Account hebt, maar die 120GB lijkt mij gewoon een flauwe grap van jouw vriend.

8. Vincent R

Vincent R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hm, zal t nog is aa hem vragen! vond t al vreemd ik zei ook al tegen heb dat films downloaden alleen nog maar in amerika verkrijg baar is.

maar wat anders,

ik heb de PS3 gereserveerd! ze zeiden 23 maart, bij bart smit kan je m ook reserveren!

ik vroeg ook bij dixons van krijgen jullie wel genoeg!? hij zei met de wii hadden wij er 40, free record shop 4 en bart smit 0, hij zei wij hebben altijd alles op voorraad dus ook de PS3 dalijk, ik zei dat tie waarschijnlijk is uitgesteld, waar op de medewerker antwoorde van, hm daar heb ik nog nix van gehoord!

dus ik ben benieuwd

Laatst bewerkt: 3 feb 2007
  9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De PS3 komt gewoon in maart uit hoor.

10. Dead Rising

Dead Rising viel tegen

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben best wel een nintendo fanboy, maar de 360 is gewoon DE next gen console op het moment.

11. Wii

Wii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien toch maar eens een xbox 360, core nemen met Viva pinãta, als hij afgeprijst is. Maar bij nu hou ik het ff bij de Wii. Leuke games goede besturing. Maar grapichs en online hebbiej zo zijn minpuntjes 8)

12. Dead Rising

Dead Rising viel tegen

Leuk Bevonden:
    0
    De Wii heeft nog te weinig echt leuke spellen. Ik heb Zelda en Wario Ware, maar voor de rest kan het me nog niet bekoren. Komt wel goed trouwens, de 360 had ook een trage start (en de ps3 helemaal).

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Virtual Console op de Wii maakt voor mij een hoop goed wat betreft spelaanbod. Bijna iedere week komt er wel een titel bij die ik de moeite waard vind om te hebben, ookal gaat het soms om een titel die ik al eens eerder gespeeld heb in een vroegere periode.

14. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    2006 was het jaar van de Xbox 360.
    2007 wordt het jaar van de Wii.

15. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    2008 van de PS3, want dan zal die waarschijnlijk afgeprijst worden.....

16. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor games gaan er komen dan? Mario, SSBB en MP3?

Halo 3, Forza 2, Banjo 3 en Blue Dragon kunnen er imo best wel eens voor zorgen dat 2007 weer het jaar van de 360 wordt.

17. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Zozo, en de 360 en Wii worden dan duurder ofzo?
    Als dat je enige argument is dan denk ik dat Sony het erg, erg moeilijk gaat krijgen....

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het lijkt een slimme keuze van Sony te zijn geweest om Blu-Ray in de PS3 te stoppen voor de slag om de nieuwe standaard:

Gratis stimuleerd wel. :)

19. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is eigenlijk ook niet zo gek dat blu-ray films meer verkopen. Want er zijn meer ps3's verkocht dan hddvd-spelers.

Dit zegt nog helemaal niks. Het kan zo maar zijn dat een er een ander medium op de markt komt en zowel blu-ray als hddvd achter zich laat. De meeste mensen zijn nog tevreden met dvd. Waar onder ik.

20. Wii

Wii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is nou eigenlijk blu-ray is dit een of andere dvd-speler aleen dan beter. ik ben daar niet zo goed in :p. Maar ik hoef hem zoiezo niet je koopt toch een console om te gamen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina