Omg, mijn speakers zijn gegroeid *) :
Dit weekend heb ik ze eindelijk in mijn kamer kunnen zetten (JMlab Profil 5b). Ik had ze al 2 weken daarvoor gekocht, maar dat was aan de andere kant van NL, dus zijn ze bij een tante afgeleverd. Die zou naar mijn opa en oma toegaan en daar de luidsprekers afleveren, alleen werd ze ziek. Dus toen heb ik 2 weken op m'n speakers moeten wachten:{ . Maar het was het waard .
Wat me het eerst opviel, was de afwerking. De randen waren mooi afgerond. Zo zagen ze er veel duurder uit de mijn vorige fronts (JMlab Profil .
Ik kon niet wachten om ze aan te sluiten. Toen ik het eerste cd'tje opzette, schrok ik me kapot. Er was namelijk duidelijk te horen dat er iets mis was met de rechter speaker. Na de aansluitingen gechecked te hebben, bleek de oorzaak een los 'bi-wire-plaatje'. Ik blij. Nog maar een keer dezelfde cd opgezet. Eerste indruk: het hoog klonk nog mooier dan mijn vorige fronts (terwijl er toch echt dezeflde tweeter in zat). De bas viel een beetje tegen, maar was toch wel aardig strak. Het totale geluidsbeeld mistte een beetje 'punch'. Na het tweede nummer was heel even een rare druk op m'n oren te horen. Hetzelfde dat je hoort als ze uit fase staan. Toch maar even dubbelchecken. En wat bleek: ze stonden uit fase . Normaal is dat erg duidelijk te horen, maar bij deze speakers viel het heel erg mee.
Maar wat een geluid kwam eruit toen alles 100% goed was aangesloten*) . Prachtige strakke en stevige bas, mooi ruimtelijk en rustig geluidsbeeld. Vooral ook heel erg helder. Ikke helemaal blij .
Nadat ik een paar cd's geluisterd had, ging ik een paar surroundopnames luisteren. Ook dat klonk echt geweldig.
Ik ga de achterspeakers nog op een verhoginkje zetten, want nu komen ze niet boven m'n kussen uit...
Laatst bewerkt: 8 feb 2007