[Algemeen] Defecte Xbox 360 consoles [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 20 dec 2006.

?

Hoeveel defecte Xbox 360 's heb je inmiddels gehad?

  1. 1

    40,1%
  2. 2

    13,0%
  3. 3

    4,0%
  4. 4

    1,9%
  5. 5

    0,3%
  6. 6 of meer

    2,2%
  7. geen

    38,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xplicit

    Xplicit MX-3

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
     
  2. boatfreak

    boatfreak Guest

    ARGH!!!

    ik start hem net kop, 4e kwadraat rood knipperend en error E68

    gaat hij dood? na een reboot doet hij het wel weer... Ik heb ook een keer toen hij aan het downloaden stond 4 kwadraten gehad toen ik even later terug kwam... maar hij doet het op dit moment wel.
     
  3. FireFly

    FireFly stop, drop & roll

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn xbox360 inmiddels weer terug. Goede service, binnen 7 dagen een andere 360 terug. Met de xbox ook gehad, die ging ook binnen een jaar kapot. Ook binnen een week terug.....wel goed dat het (teminste bij mij) vrij snel allemaal wordt geregeld.

    Wat ik mij nu wel afvraag trouwens is: "hoe zit het met die twee jaar garantie als je een 360 terug krijgt die 3 maanden ouder is dan je oude??(ik kreeg dus een oudere terug) Je hebt een ander serial no. e.d. en je bonnetje kan je wel weg gooien.....

    Grtz.
     
  4. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2

    Hier ben ik zelf eigenlijk ook wel benieuwd naar.
    Iemand een idee hoe dit zit?

    Angelo
     
  5. mcphisto 1974

    mcphisto 1974 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dezelfde vraag (dus over de garantieperiode) in een brief aan de juridische afdeling van MS nederland gevraagd. Ben met name benieuwd naar hun reactie op mijn verzoek/eis om mijn eigen 360 (mijn rechtmatige eigendom!!!) defect of gerepareerd retour te zenden en/of aan te geven waar die zich nu bevindt.
    Ik denk dat ik wel weet wat voor antwoord ik krijg }:]
    Volgens mij heeft MS echt een groot probleem zo ondertussen; bij UPS geven ze aan tientallen verzendingen naar duitsland te doen per dag... en dat alleen al in Nederland :confused:
    Ik ga aandeeltjes UPS kopen mensen :thumbs:
     
  6. Xplicit

    Xplicit MX-3

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit je lekker GRAW te spelen, leveltje klaar.. loading.. kijkt naar klok, kwart voor negen. Pingelt wat op zn gitaar.. kwartier voorbij, kijkt naar tv.. loading.. -_- dat wordt dus opsturen.. (niet alleen hiervoor.. de doos doet gewoon echt al sinds december zwaar kut)
     
  7. rick850

    rick850 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dan toch tevreden geholpen door de winkel waar ik mijn xbox360 heb gekocht.
    Na enig aandringen, hierbij verwijzend naar de garantiewetgeving zoals die in Nederland van toepassing is, heb ik netjes een nieuwe meegekregen.
    Ik kreeg zelfs nog de tip van de betreffende medewerker om eens op consuwijzer te kijken, omdat de winkel, leverancier en/of microsoft toch echt wel juist zouden handelen:+.
    (zouden jullie ook eens moeten doen, op www.consuwijzer.nl kijken, best een goede site).

    Ze wilden me eerst afwimpelen met een of ander telefoonnummer. Ik ging hiermee dus echt niet akkoord.
    Het is naar mijn weten zelfs zo, dat als je hiermee akkoord gaat je je eigen rechten vergooit en Microsoft dus de touwtjes in handen heeft. Dat blijkt ook wel...

    Ik hoop dat meer mensen deze aktie ondernemen, zodat de winkelketens die de xbox360 verkopen zich achter de oren gaan krabben en eens een goed gesprek met de leverancier aan gaan.
     
  8. SVS

    SVS Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had vanavond een zogezegde close-call. Toen ik Oblivion aan het spelen was werd m'n scherm ineens groen met kleine zwarte balken er tussen. Toen ik het spel opnieuw opstartte was het er nog steeds. Ook toen ik andere spellen ging testen was het er nog. Tot dat op een gegeven moment alles weer normaal werd. Ook bij Oblivion was alles weer terug bij het oude.

    De band tussen mijn Xbox360 en mij is logischerwijs nog sterker geworden \o/ . Maar moet ik me nu zorgen gaan maken?
     
  9. mcphisto 1974

    mcphisto 1974 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil je nu zeggen dat MS volgens de regels handelt? Even voor de duidelijkheid; ik ben met een jurist in de slag met MS. De europese regels stellen duidelijk dat er "vervanging van de afgeleverde zaak" mag worden toepast mits "ten minste dezelfde kwaliteit/waarde als het door hem aangeschafte". Het lijkt mij duidelijk dat als een console retour wordt gezonden met bijvoorbeeld een (meer) gebruikte dvd-player hier geen sprake van kan zijn. Jij hebt gewoon geluk gehad bij een goede verkoper die terecht vindt dat een duur apparaat (in jouw geval) niet binnen een maand stuk kan gaan. Ik ben wel met je eens dat er druk moet worden uitgeoefend op MS om de problemen op te lossen, want ook niemand garandeert jou dat je niet weer naar de winkel terug kan over een maand.
    Ik verwacht deze week antwoord van MS nederland; ik zal het hier posten.
     
  10. Xplicit

    Xplicit MX-3

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik vind ook eiglijk dat Microsoft gewoon een geheel nieuwe 360 moet toesturen. Het wordt dan wel een dure zaak voor hun, maar stel je voor dat ik over een paar maanden mijn 360 terugstuur en dat ik bijvoorbeeld de 360 van LeZe krijg..
     
  11. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is goed mogelijk dat je een andere die gemaakt is terugkrijgt. Had ik ook dus.
     
  12. mcphisto 1974

    mcphisto 1974 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet goed mogelijk, maar zeker dat je een andere terug krijgt die gemaakt is. Het is gewoon beleid bij het repair-centre. Ik heb daar verleden week donderdag 25 minuten over aan de telefoon gezeten met 2 knakkers van de helpdesk die dat gewoon ook toegaven (waarvan 1 zei te hopen mij nooit meer aan de telefoon te krijgen O-) ). Kijk ik lees hier ook verhalen over mensen die zeggen "een compleet nieuwe" te hebben gekregen omdat er een zak met Welcome omheen zat. Allemaal BS... Ik kreeg verleden week maandag een "nieuwe" met een "welcome"-zak eromheen met een MFR-date van 28-10-2005 en zonder geluidsoutput btw. Lekker nieuw dus! De enige "garantie" die MS-helpdesk geeft is dat het binnenwerk nieuw is. En dat is natuurlijk BS als je een 360 uit 2005 krijgt met bv. een Hitachi DVD-drive die piept en kraakt en waarvan de geluidsoutput niks doet.... |:-
     
  13. rick850

    rick850 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
     
  14. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0
    Yes mijne is terug een nieuwe denk ik de cd drive was afgeplakt met een plasticje een welkomszakje om de 360 en hij is 3 maanden jonger dan de oude die ik had en die kapot ging (was van maart 2006 )en deze is veel stiller nou ik kan er voorlopig weer tegen aan :)
     
  15. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, mijn 360 is vanochtend om 10.13 uur afgeleverd bij de repair centre in duitsland (volgens UPS). Nu weer afwachten tot wanneer ik em terug krijg. Ik vind dit technische probleem van de 360 echt slecht|:- Ze moeten snel zijn met die V2 360! En iedereen die dan zn 360 kapot loopt een V2 krijgt.....:b:
     
  16. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0
    ja gewoon als die kapot gaat voor de v2 vervangen want ik denk dat daaral die kinderziektes wel uit zijn
     
  17. Goosfraba NL

    Goosfraba NL Gefrustreerd

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, de UPS heeft de 360 net opgehaald. Wel snelle actie van die jongens. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik wat terug krijg, en WAT ik terug krijg...

    Ik heb mijn nieuwe 360 toch maar aangesloten, zal dus door het leven moeten met 2 360's zodat ik ze kan afwisselen wanneer de UPS er een heeft.

    Triest hoor. Ik vind het ook vreemd dat ik hier niet veel van hoor in de media. Ik lees ook niks in bladen als de Power Unlimited. Als er zich grote spelers gaan bemoeien met deze ontwikkeling, dan weet ik wel zeker dat er meer actie word ondernomen en dat er meer licht in de duisternis komt.
     
  18. SVS

    SVS Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dus.. Het groene scherm kwam steeds sneller en regelmatiger. Tot dat hij vanmiddag uiteindelijk helemaal de geest gaf in de vorm van 1 rood lampje.

    Alle kabels er uit gehaald en opnieuw er in. Hielp niks. HDD er af, deed het ook niet. Dat wordt dus bellen.. No way dat ze mijn HDD meekrijgen. Zonder dat ding doet ie het ook niet. En ik kan nu ook niet meer m'n savegames er af halen. Dus dat ding ga ik echt niet opsturen.

    R.I.P. mijn Xbox360 1-12-2005 tot 7-2-2007
     
  19. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik denk dat het in procenten misschien zelfs nog wel meevalt met het aantal xbox consoles die defect raken.
    Je zit hier natuurlijk wel in een thread waarbij alleen gepost wordt over defecte apparaten. Vergelijk het eens met het aantal wat er in Nederland is verkocht. Daarnaast zijn veel apparaten die defect zijn geraakt verkocht tijdens de launch, en volgens mij gaan van de launchapparaten meer kapot dan andere.
     
  20. scooby doo

    scooby doo Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    er zijn wel meer sites als xbw dus niet iedereen meld t hier en daarbij post ook niet iedereen zn defecte 360 op een site dus t zijn er toch veel te veel die stuk gaan.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina