[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 3] - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 11 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kunnen jullie het vragen lijstje van pagina 1 post 1 hier posten, anders kan ik jullie niet helpen
     
  2. revolution88

    revolution88 Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT: Restrict
    Welke provider?: bbeyond
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:100 kb/sec

    Modem

    Welk merk modem heb je?: copperjet geloof ik
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:

    Router

    Welk merk router heb je?: smc
    Welk router type?: 2804wbr
    Welke firmware?:?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: draadloos

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT: Restrict
    Wat heb je geprobeerd?: poorten open te zetten
    Waar stopt de test?: niet hij loopt wel helemaal af alleen hij zegt bij NAT: Restrict
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Zie wat ik heb geprobeerd 3 post's hier boven (foto)
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2007
  3. Dragon Hunter

    Dragon Hunter Gaurdian of Honor

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Kan niet hosten met gears of War, maar wel met andere spellen
    Welke provider?: axs4all
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: +- 100 kb

    Modem

    Welk merk modem heb je?: speedtouch
    Modem type?: weeknie
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:

    Router

    Welk merk router heb je?: Edimax
    Welk router type?: nvt
    Welke firmware?: geen idee
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: kabels

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: ''You cannot host a game because of your firewall settings. Verify your firewall security settings.''

    Wat heb je geprobeerd?: Firewalls uitgezet
    Waar stopt de test?: nergens.
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Zijn geen suggesties, alles is goed

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Strict
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ondersteunen jullie routers UpnP als dit het geval is zet deze op enabled.

    @Dragonhunter - het klopt dat je niet meer kan hosten sinds de update. Epic heeft namelijk dit ingebouwd, omdat mensen met een strict NAT geen goede host zijn. Je NAT moet open zijn.

    Kan je kijken of jouw router ook UpnP ondersteund?

    Als dit niet het geval is, moet je je xbox 360 een vast ip adres geven. Neem de automatic settings over van je xbox 360 en zet deze in Manual config.

    Vervolgens moet je met behulp van port forward de volgende porten open zetten. Je gebruikt het ip adres van je 360 en deze porten :)


    Port: 88
    Naam: Xbox Live 1
    Protocol: TCP / UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 3074
    Naam: Xbox Live 2
    Protocol: TCP /UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)
     
  5. diablo85

    diablo85 Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm, als ik het goed begrijp... moet ik een router kopen, en dan kan ik met mijn 360 op Live terwijl mijn PC uitstaat, EN als mijn PC aanstaat dan kan die contact maken met mijn 360...???
    ik heb nu windows XP home SP2. moet ik veel extra zaken hiervoor hebben? of heeft dat sowieso geen zin met XP, moet ik perse MCE hebben??
    sorry voor als ik dom doe, maar ik ben nu pas aan het kijken wat de mogelijkheden hier eigenlijk mee zijn...
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja, ja

    Je kan nu Films, muziek en foto's streamen met windows XP ... wil je ook tv beelden streamen dan heb je MCE 2005 of Vista Premium/Ultimate nodig
     
  7. ISSERMIR

    ISSERMIR ISSERMIR

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    @Fardo: ik weet even niet waar ik het anders moet posten,
    Ik heb een probleem met COD3 elke keer als ik online speel met vrienden in een public match krijg ik om de 2 minuten this session is no longer available en ik vindt het heel erg vreemd want als ik rb6lv en andere online games speel heb ik nooit problemen. ik kon ook niet echt veel vinden op het internet wel online dat mensen het zeggen.

    heb jij een idee?
    als dit ergens anders gepost moest worden dan hoor ik het wel.

    Groetjes ISS
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kan je de xbox live connection test doen en kijkenwat er bij NAT staat? Met COD3 is het trouwens bekend dat er soms problemen zijn. Tevens zou ik wat meer info willen hebben, zoals provider en hoe je je xbox 360 hebt aangesloten
     
  9. theplayer

    theplayer Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Sindskort heb ik een xbox 360 en had al een Netgear wge111 (bridge) om draadloos met mijn router (Belkin pre-n) een verbinding te maken om zo gebruikt te kunnen maken van de internetverbinding.

    Ik heb als eerste de netgear wge111 aangesloten via rj45 op mn computer en kon niet inloggen via 192.168.0.202 wat wel zou moeten (ook niet na reset). Software geinstalleerd en dan detecteerd hij hem wel en kan ik alle gegeven inkloppen.

    De wge111 staat nu op ethernet en webkey is 128 bits en de webkey is ook in orde, tevens heb ik het mac-adres van xbox360 en de bridge zelf in de router geklopt, maar voor zekerheid heb ik mac-adres controle uitgeschakelt dus enkel wep op 128bits ingestelt en ip word uitgedeeld op basis van dhcp (in de range 192.168.2.2 t/m 192.168.2.100 (maybe ligt hier het probleem gezien standaard ip van wge111 192.168.0.202 is en nu op dhcp staat?)

    De wge111 vervolgens aan mijn xbox360 gehangen en ingeschakelt maar hij vertikt het om aan te geven dat de verbinding draadloos is. tevens kan hij geen verbinding maken terwijl de instellingen kloppen. Via google kom ik heel wat problemen tegen met de wge111 en de xbox 360. Heeft iemand anders ideeen en/of oplossing wat er aan de hand kan zijn?

    Ik heb dus al van alles geprobeerd maar de xbox 360 krijgt geen ip-adres en als ik het vast instelt krijg ik geen verbinding. (de netgear wge111 game adapter geeft wel aan dat hij een link heeft en dus verbodnen is met mijn draadloze verbinding c.q. Belkin pre-n router)
     
  10. ISSERMIR

    ISSERMIR ISSERMIR

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn provider is speedxs en mijn xbox360 is aangesloten op een router en de routen aan de modum. mijn modum staat op bridge.

    ik heb wel alles op auto staan.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hoe heb je je xbox 360 aangesloten? Ook via de rj45 plug op de wireless bridge. Waar loopt de verbinding op stuk welke bullet? Mogelijk moet je de ip instellingen handmatig invoeren op je 360. je moet inderdaad het ip adres van je wge11 binnen je range laten vallen ... en geeft hem dan een vast ip adres


    Welke router en modem heb je? kan je het lijste invullen van pagina 1 post 1? Wat staat er bij NAT als je de Xbox Live test doet?
     
  12. theplayer

    theplayer Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    idd via rj45 naar de wge111. Als ik de Live! verbinding test loopt hij steeds bij ip-adres vast (failed) ik heb gisteren alles vast ingestelt in de wge111. Vast ip 192.168.2.36 (router is 192.168.2.1).

    Wederom geeft mijn wge111 aan dat hij verbinding heeft, echter de xbox 360 geeft nog steeds aan ip-adres failed. Zowel in de xbox op automatisch als ook daar alles vast ingestelt helpt helaas niet.

     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kan je je pc wel draadloos aansluiten met je adapter ... als dat lukt noteer dan ip adres, gateway, subnet mask, dns 1 en dns 2 en voer dit dan handmatig in op de 360
     
  14. Dragon Hunter

    Dragon Hunter Gaurdian of Honor

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb het geprobeerd, maar we hebben volgens mij geen udnp en op me xbox staat alles al op automatic enzovoord.
    maar toen ik de 2 poorten wou open zetten (88 & 3074)
    Gaf hij een fout ana dat ik 88 niet kon openzetten:confused:

    Ik snap er niks meer van:confused: :confused:
    En wat is Port Forward? Dat staat nergens.....

    En moeten me IP Settings van de xbox op Automatic of Manual?
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2007
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dit moet je allemaal aanpassen in je router instellingen
     
  16. Dragon Hunter

    Dragon Hunter Gaurdian of Honor

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik dus niet vinden, en heb me pa ook al na laten kijken en die weet het ook niet.
    Die weet niet hoe het zit met die Port Forward
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Tja dan kan ik je ook helaas niet helpen :eek: ken je iemand die verstand heeft van computers in je familie een neef, oom of zo?
     
  18. Dragon Hunter

    Dragon Hunter Gaurdian of Honor

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, alleen me pa heeft het meeste verstand ervan....
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Okay ... handleiding van je router zoeken en kijken of je hem dan wel kan instellen ... Ik ken je router helaas niet :eek:
     
  20. Dragon Hunter

    Dragon Hunter Gaurdian of Honor

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    OKe, die Port Forward heeft onze router niet.....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina